Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sygys
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-11 10:21
Ik heb een vraag. Ik probeer een cel te vullen met waarde 7,4 als een van de 3 andere cellen een waarde heeft hoger dan 0. Als deze cellen geen waarde hebben dan moet er leeg komen te staan in de cel.

De formule hiervoor is: =ALS(OF(E24>0;L24>0;U24>0); AD24+7,4;"leeg")

Het probleem nu is dat ik op cellen met deze formule geen auto som kan toepassen. Dit moet wel. Nu wil ik dus een cel buiten het bereik gebruiken om deze formule uit te voeren bijvoorbeeld AJ24 om deze vervolgens AD24 te laten vullen met alleen 7,4 zodat ik wel een autosom kan toevoegen op de cellen. Maar hoe geef ik aan met deze formule dat AD24 de waarde 7,4 moet krijgen. Met de formule die ik hierboven heb gezet vult hij alleen maar de cel waar de formule instaat met de waarde uit AD24 en daar 7,4 bij opgeteld. Maar AD24 moet juist de waarde 7,4 krijgen.

Op de MS site staat alleen hoe de formule werkt maar niet hoe ik een andere cel moet voorzien van een waarde.

Wellicht is het iets van niks als je het weet. Maar ik kom er niet uit.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Wat is precies de reden dat autosom niet werkt voor deze cellen? Ik zou zo direct niet weten waarom je cellen met dit soort formules niet zou kunnen sommeren?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:25

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Het eerste wat in mij opkomt is dat de uitkomst van je Als/Of formule wordt weergegeven als tekst ipv een getal. Tekst kan je niet bij elkaar optellen. Dus je zult het eerst moeten converteren naar een getal.

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• sygys
Hoe doe ik dat precies dan? zonder de " "?

edit, Het klopt inderdaad. Heb het nu zonder aanhalingstekens gedaan waardoor excel het niet ziet als "tekst" en nu telt hij het wel bij elkaar op. bedankt voor de por in de goede richting. Net genoeg om het voor elkaar te krijgen. Soms denk je gewoon te moeilijk 8)7

sygys wijzigde deze reactie 16-01-2017 10:11 (76%)

• Sparhawk
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10-12 23:38

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Misschien snap ik het niet, maar wat doet de verwijzing van AD24 in je formule?

Volgens mij is het zo dat de cel, waarin je deze formule zet, of leeg blijft ( als E24, L24 en U24 allemaal kleiner zijn dan 0) of 7,4 wordt als een van de 3 groter is dan 0. Vervolgens kun je in een volgende cel weer verder rekenen met deze waarde....

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:25

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

quote:
sygys schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:08:
Hoe doe ik dat precies dan? zonder de " "?

edit, Het klopt inderdaad. Heb het nu zonder aanhalingstekens gedaan waardoor excel het niet ziet als "tekst" en nu telt hij het wel bij elkaar op. bedankt voor de por in de goede richting. Net genoeg om het voor elkaar te krijgen. Soms denk je gewoon te moeilijk 8)7
https://support.office.co...79-4477-a171-c5bad0f0a885

Met de functie: WAARDE

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• sygys
Het is gelukt dames en heren. super bedankt!!! het was makkelijker dan gedacht.!
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*