Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Kodi en 4K hevc 10bit

Pagina: 1
Acties:

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 09:51
Kodi is nieuw voor mij, maar et lujt mij niet een 4K hevc 10bit bestand toe te voegen aan de library of handmatig af te spelen.
WMP speelt het vloeiend af.

i5-7e generatie. Daar kan het ook niet aan liggen.

Iemand een idee?

Ook de jellyfish test bestanden speelt kodi niet. Hij ziet ze geeneens.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je wel een pad toegevoegd aan je Kodi library? Is er in dat pad het bestand te vinden? Het lijkt mij ook sterk dat je met Google en op de Kodi wiki niets hierover kan vinden. Ik heb geen 4k materiaal, maar 10bit H.264 doet het bij mij prima en H.265 heb ik volgens mij ook al, iig weet ik zeker dat Kodi 17 er mee overweg kan. Wat ons bij de laatste beetje missende informatie brengt: welke versie draai je?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ik speel deze af op de oude Kodi 16 zonder problemen. Volgens mij gaat kodi niet echt filteren op basis van de inhoud van een video file? Hij kijkt gewoon naar de extensie en voegt deze toe. Of die het afspeelt of niet zijn pas zorgen als de gebruiker het effectief aanklikt in de library

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Het maakt voor kodi niet echt uit welk formaat je toevoegd.
Je library zal altijd geupdate worden. Pas bij afspelen kan je tegen issues aanlopen.

Je dient inderdaad een pad op te geven waar je bestanden staan.
Dan kan je ook aangeven dat kodi bij opstarten meteen een library refresh doet (wel zo handig).
Verder kan jouw CPU prima overweg met 10bits hevc, Maar is de hardware ondersteuning volgens mij nog niet in Kodi geimplementeerd. Die zal het voor nu nog software matig doen.

Dus een 80GB 10 bits HEVC op 140mbps gaat volgens mij nog niet soepel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 09:51
Bedankt voor de reacties. Ik ga het nogmaals bekijken. Gebruik nu PLEX als server en client op dezelfde computer. Werkt vloeiend.
Zelfs met een 4K 10bits HEVC 300mbps file zonder buffer, zonder stottering.

Die 7e generatie i5 is er echt voor gemaakt. Blijkbaar werkt plex wel met hardware transcoding