Postnl pakket heeft een nogal curieuze verloop van verzenden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.795 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:54
Beste medetweakers,

Ik heb een probleem met Postnl. Ik heb een monitor van Eizo retour gestuurd naar Coolblue, maar Postnl verkloot het voor de zoveelste keer weer |:( De status van mijn pakketje blijft maar op afgifte staan en na de vele verhalen over gestolen pakketten ben ik er nogal ongerust over. Er stond dat het pakket zaterdag bezorgd zou worden, maar toen het pakket maar op afgifte bleef staan zag ik de bui alweer hangen. Wat kan ik nu het beste doen?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 29-10 08:00
Post.nl al gebeld?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:47

Barbas

Gallego!

Heb je al gebeld naar PostNL?

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:50

Case_C

[Team Carrack]

Ik wou het net zeggen, bellen en vragen hoe het zit met de bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Dat is precies waar ik ook aan zat te denken. Ik ga maar eens bellen.

[ Voor 21% gewijzigd door daanb14 op 16-01-2017 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Toevallig vrijdag verstuurd? Dan is die vrijdag bijvoorbeeld niet mee kunnen gaan en zaterdag halen ze de pakketten niet op.

Dus dan zou die morgen aan moeten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Ik heb even gechat met Postnl en hij schijnt al bij Coolblue te zijn, maar de status klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10 10:40
als je de ontvanger bent heb je gen poot om op te staan, navraag en desnoods een onderzoek instellen kan alleen de verzender nooit de ontvanger. De verzender is trouwens ter alle tijde verantwoordelijk voor het pakket, ook na overhandiging aan postnl. De enige manier om postnl tot op zekere hoogte verantwoordelijk te stellen is een verzekerde verzending, bij het kwijt raken van een pakket bij een reguliere verzending is postnl niet verantwoordelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 29-10 08:00
daanb14 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:09:
Ik heb even gechat met Postnl en hij schijnt al bij Coolblue te zijn, maar de status klopt niet.
Je kan dan ook Coolblue bellen om dat te controleren. En heb je meteen gevraagd waarom die status niet klopt? Want dat is wel een heel simpel antwoord om je af te wimpelen..

Je kan ook gewoon even wachten tot woensdag, ofzo. Er is nu weinig wat jij eraan kan veranderen.

[ Voor 19% gewijzigd door Nat-Water op 16-01-2017 09:22 . Reden: Rephrase ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:07
Dit is toch redelijk standaard bij dat soort retourzendingen naar antwoordnummers van de grote webshops? In het sorteercentrum gaat die hele handel op een rolcontainer met diezelfde bestemming en vanaf dat moment wordt alleen nog bijgehouden waar die hele container ergens is. De losse zendingen zijn dan niet meer te traceren.

Dat is in ieder geval de uitleg die ik eerder van PostNL heb gekregen. Sindsdien let ik maar niet meer op de track&trace-informatie en wacht ik gewoon bericht van de webshop af.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-10 14:03
Heb je dat ook bevestigd bij CoolBlue?

Wat betreft de status van verzendingen op track&trace etc, dat gaat wel eens mis helaas... ook wil de handtekening voor ontvangst nog wel eens ontbreken, maar als je dan belt dan kan de klantenservice deze wel zien. Met andere woorden, track&trace kan handig zijn maar is lang niet altijd accuraat.

Het beleid van PostNL omtrent 'zoekgeraakte' pakketten is al jaren problematisch, het staat zelfs in de postwet uit 2009 dat ze zonder verzekering niet aansprakelijk kan worden gesteld... het blijft een zeer kwalijk iets dat een bedrijf dergelijke fouten kan maken en uiteraard zal dat ook gebeuren, maar hiervoor niet verantwoordelijk kan worden gesteld wanneer je het pakket niet aangetekend of verzekerd hebt. Dit geld overigens voor iedere postbezorger in Nederland, behalve dan wanneer deze bezorger er zelf voor kiest om voorwaarden op te stellen waarin ze wel enige aansprakelijkheid kunnen hebben.

@TIGER79... TS even goed lezen ;) Want daanb14 heeft verstuurd naar CoolBlue en is dus de verzender.

Maar daar aan toevoegende, als TS het retourproces van Coolblue heeft doorlopen dan heeft hij een retourlabel van Coolblue ontvangen en is het dus eigenlijk Coolblue die naar Coolblue verstuurd...

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 16-01-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:11

servies

Veni Vidi Servici

TIGER79 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:11:
als je de ontvanger bent heb je gen poot om op te staan, navraag en desnoods een onderzoek instellen kan alleen de verzender nooit de ontvanger.
...
Of je leest de topicstart...
dreamscape schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:20:
Dit is toch redelijk standaard bij dat soort retourzendingen naar antwoordnummers van de grote webshops? In het sorteercentrum gaat die hele handel op een rolcontainer met diezelfde bestemming en vanaf dat moment wordt alleen nog bijgehouden waar die hele container ergens is. De losse zendingen zijn dan niet meer te traceren.

Dat is in ieder geval de uitleg die ik eerder van PostNL heb gekregen. Sindsdien let ik maar niet meer op de track&trace-informatie en wacht ik gewoon bericht van de webshop af.
De laatste 2x dat ik iets naar Coolblue heb geretourneerd, kon ik het perfect volgen... Lijkt mij ook geen groot probleem om dan de status van de rolcontainer te koppelen aan de afzonderlijke zendingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik heb een week geleden een zending retour gestuurd naar Coolblue. Is de volgende dag gewoon bij Coolblue aangekomen, want kreeg van hen een automatische mail dat de inhoud was gecontroleerd en de retour is geaccepteerd. Gek genoeg staat bij postnl de status inderdaad nog steeds op 'afgifte'

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ditzelfde heb ik ook eens gehad bij een zending aan Coolblue.
Tot op het moment van vandaag staat die nog op niet afgeleverd, maar inmiddels is het een paar maanden geleden geweest dat ik de bevestiging van ontvangst van het pakket van Coolblue heb ontvangen ;)

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-10 14:03
dreamscape schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:20:

Als het proces goed wordt uitgevoerd dan worden die individuele zendingen gekoppeld aan die 'container' en zijn daardoor nog steeds traceerbaar want de gehele container gaat immers naar hetzelfde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dan zet ik hier een slotje op. Dit soort vragen kan je natuurlijk het beste eerst bij PostNL voorleggen, aangezien die er meer van weten dan wij.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.