Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ethernet boven

Pagina: 1
Acties:

• twanvanl
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-03-2022
Hallo,

Kan iemand mij misschien helpen bij het volgende:
Ik wil graag ethernet boven op mijn slaapkamer, wifi is namelijk barslecht via een dongle (er zit geen wifi ingebouwd) en neemt ook veel bereik met zich mee. Ik heb geen telefoonaansluiting in mijn kamer, dus een UTP-kabel wordt lastig dacht ik zelf...

Iemand een idee?

Mvg,
Twan

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat je als eerste kan doen is zoeken naar een loze leiding(dit is een leiding waar nog geen draad ingetrokken is, vaak zit hier een blinde deksel op) Zodra je deze gevonden hebt(als het aanwezig is) moet je gaan kijken of de leiding in de buurt van je router/switch uitkomt, vaak komen loze leidingen uit in de meterkast.

Soms komt deze ook uit in een centraal doos in het plafond indien dit het geval is, kijk of er dan nog een leiding vrij(in de centraal doos) deze kan dan leiden naar de meterkast.

En als dit alles het geval is kan je een utp kabel trekken door deze leiding. Hiervoor heb je wel een trekveer nodig inclusief het gereedschap om een connector op de utp kabel aan te sluiten. De draden in de utp kabel moeten op een specifieke volgorde in de connector worden gestopt. Zoek hiervoor op google naar netwerk kabel maken. Linkje

[ Voor 29% gewijzigd door Aapie op 16-01-2017 02:21 ]

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Misschien ethernet via een stopcontact of een wifi repeater ergens halverwege het huis? Zijn genoeg topics over dit te vinden.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-11 14:57

Equator

Crew Council

#whisky #barista

twanvanl schreef op maandag 16 januari 2017 @ 02:07:
Hallo,

Kan iemand mij misschien helpen bij het volgende:
Ik wil graag ethernet boven op mijn slaapkamer, wifi is namelijk barslecht via een dongle (er zit geen wifi ingebouwd) en neemt ook veel bereik met zich mee. Ik heb geen telefoonaansluiting in mijn kamer, dus een UTP-kabel wordt lastig dacht ik zelf...

Iemand een idee?

Mvg,
Twan
En wat had je zelf al gevonden als mogelijke oplossingen?

Ik wil dit topic wel open laten staan, maar we verwachten wel een beetje inzet van iedereen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verschillende opties:
- Netwerkkabel door de muur via (loze) leidingen. Daarvoor moet je wel wat ervaring hiermee hebben.
- Netwerkkabel langs plintjes, trap, plafond leggen en met kabelklemmetjes of - gootjes vastzetten (kabel is dan wel in het zicht).
- Powerline-adapters gebruiken. Werkt soms stabiel en soms minder stabiel. Kwestie van proberen.

Verwijderd

Er is ook nog een mogelijkheid, als er al een COAX ligt, kan je MoCa setjes gebruiken

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Palomar schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:24:
Verschillende opties:
- Netwerkkabel door de muur via (loze) leidingen. Daarvoor moet je wel wat ervaring hiermee hebben.
- Netwerkkabel langs plintjes, trap, plafond leggen en met kabelklemmetjes of - gootjes vastzetten (kabel is dan wel in het zicht).
- Powerline-adapters gebruiken. Werkt soms stabiel en soms minder stabiel. Kwestie van proberen.
Langs buizen voor de verwarming is ook nog een optie

• heuveltje
  • Laatst online: 10:19

heuveltje

KoelkastFilosoof

RobinF schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:47:
[...]

Langs buizen voor de verwarming is ook nog een optie
of gewoon een gat in de vloer boren ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

In sommige huizen zit een stijgkoker waar allerlei leidingen door naar boven gaan, zoals verwarming, riolering, stroom, etc.

Het loont te kijken of jouw huis ook zo'n stijgkoker heeft en vanuit die stijgkoker makkelijk verbindingen te maken zijn.

Bij ons begint de stijgkoker in de keuken, de meterkast grenst aan de keuken en aan de stijgkoker. Stijgkoker eindigt bijna recht onder de CV ketel op de 3e woonlaag (2e verdieping).

Ik heb nog geen ethernet getrokken, staat wel op de planning, afhankelijk van hoe ik er dan tegenaan kijk komt het centrale punt in de meterkast of juist boven. Waarschijnlijk in de meterkast, met vanuit alle kamers waar ik netwerk wil, minimaal 2x CAT6A of CAT7 daar heen.

Hier en daar zal ik wel door muren heen moeten en kabelgoten moeten aanleggen, met een geplande verbouwing van de badkamer hebben we hopelijk ook de mogelijkheid wat loze leiding te leggen van de stijgkoker (die dwars door de nieuwe badkamer loopt) naar de slaapkamer die er naast ligt zodat ik in de badkamer en slaapkamer ook 2x ethernet kan hebben.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• twanvanl
Probleem is dat ik geen loze leiding heb. Ik heb ook geen telefoonaansluiting (anders zou ik die kunnen gebruiken, die gebruik ik toch niet meer in die kamer). In het zicht was ook niet echt de bedoeling. De router staat in de meterkast, weet niet of dat een probleem word?

• Rockabilly_1991
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-11 16:27
Mijn situatie: Router staat in de woonkamer, gat van 2cm naar boven geboord naar mijn slaapkamer. Door dat gat gaan de COAX en ethernet kabel voor de bovenverdieping.

Misschien kan je vanuit de meterkast kijken of je naar boven kan boren.

Verwijderd

twanvanl schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:28:
Probleem is dat ik geen loze leiding heb. Ik heb ook geen telefoonaansluiting (anders zou ik die kunnen gebruiken, die gebruik ik toch niet meer in die kamer). In het zicht was ook niet echt de bedoeling. De router staat in de meterkast, weet niet of dat een probleem word?
Heb je een coax aansluiting op je kamer of in andere kamer op jouw verdiep die niet meer gebruikt wordt?

• Palomar
  • Niet online
twanvanl schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:28:
In het zicht was ook niet echt de bedoeling.
Ik heb daarom powerline genomen (cheape TP-Link AV500). Ben er tot nu toe best tevreden mee, Het is iig een stuk sneller en stabieler dan als ik boven ga connecten met het wifi access point dat beneden staat. Ik haal de snelheid van mijn internet abo makkelijk (40MBps) en met wat testjes intern haal ik tegen de 100MBps.

Ethernetkabels zijn natuurlijk beter, maar bij mij wordt het dan redelijk wat frees- en breekwerk om dat netjes weg te (laten) werken en daar heb ik voorlopig even geen zin in ;) Powerline is dan even de quick en dirty oplossing die voorlopig gewoon goed werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 16-01-2017 12:55 ]

• twanvanl
Palomar schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:54:
[...]

Ik heb daarom powerline genomen (cheape TP-Link AV500). Ben er tot nu toe best tevreden mee, Het is iig een stuk sneller en stabieler dan als ik boven ga connecten met het wifi access point dat beneden staat. Ik haal de snelheid van mijn internet abo makkelijk (40MBps) en met wat testjes intern haal ik tegen de 100MBps.

Ethernetkabels zijn natuurlijk beter, maar bij mij wordt het dan redelijk wat frees- en breekwerk om dat netjes weg te (laten) werken en daar heb ik voorlopig even geen zin in ;) Powerline is dan even de quick en dirty oplossing die voorlopig gewoon goed werkt.
Heb je dan niet dat als je iets download dat je dan je Wifi-netwerk eruittrekt? Dat heb ik nu namelijk wel als ik dat doe.

• Pyrs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-07 16:22
Ik maak inmiddels een goeie anderhalf jaar gebruik van een powerline setje van Sitecom (LN-555) en dat bevalt mij perfect. Ik speel vrij veel online games, dus haperingen of lage snelheden zijn voor mij funest, maar ik heb 0 klagen wat dat betreft.

• twanvanl
Ik speel vaak FIFA en daarvoor speel je tegen elkaar wedstrijden zeg maar. Daarom vraag ik me af wat het beste is.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 20:17

jeka

Support your local club.

Heb je wel een coax aansluiting? Dan maak je daar een trekveer aan vast.Trek je de coax eruit (en de trekveer er door). Cat6 kabel en coax aan de trekveer en trek je de hele boel er weer door.

FCG

• twanvanl
jeka schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:01:
Heb je wel een coax aansluiting? Dan maak je daar een trekveer aan vast.Trek je de coax eruit (en de trekveer er door). Cat6 kabel en coax aan de trekveer en trek je de hele boel er weer door.
Nee, ik heb geen Coax-aansluiting in mijn kamer.

• Palomar
  • Niet online
twanvanl schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:01:
[...]

Heb je dan niet dat als je iets download dat je dan je Wifi-netwerk eruittrekt? Dat heb ik nu namelijk wel als ik dat doe.
Dat ligt dan denk ik eerder aan je router. Wat heb je nu allemaal voor apparatuur staan?

(wat je natuurlijk altijd heb is de maximale bandbreedte van je internetverbinding. Als je via Netflix iets kijkt en tegelijkertijd iets gaat downloaden dan kan het zijn dat er niet voldoende bandbreedte voor netflix overblijft en deze gaat stotteren of naar lagere kwaliteit overschakelt. Dat is inherent aan het delen van bandbreedte tussen verschillende apparaten).

[ Voor 35% gewijzigd door Palomar op 16-01-2017 14:41 ]

• twanvanl
Palomar schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:39:
[...]

Dat ligt dan denk ik eerder aan je router. Wat heb je nu allemaal voor apparatuur staan?
Ik heb alleen PC (ethernet), en 3 mobiele telefoons (Wifi) op het netwerk naast deze PC. Ja mijn Xbox draait op Wifi als hij aanstaat, maar ik game niet tegelijk op mijn PC en Xbox...

• Palomar
  • Niet online
twanvanl schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:41:
[...]

Ik heb alleen PC (ethernet), en 3 mobiele telefoons (Wifi) op het netwerk naast deze PC. Ja mijn Xbox draait op Wifi als hij aanstaat, maar ik game niet tegelijk op mijn PC en Xbox...
ik bedoel eerder welk merk router/modem/access point e.d. je hebt. Of gebruik je alleen het modem van je internetprovider voor wifi?

• twanvanl
Palomar schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:42:
[...]

ik bedoel eerder welk merk router/modem/access point e.d. je hebt. Of gebruik je alleen het modem van je internetprovider voor wifi?
Wij hebben een modem van Ziggo, waar we zelf ook een router bij geplaatst hebben.
Deze: pricewatch: Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router

• unezra

unezra

Wil je een goed en betrouwbaar netwerk: Ethernet
Neem je genoegen met minder: WiFi, PowerLine, etc, etc, etc

Het eerste is veruit het beste, dus waarom niet dat en desnoods wat kabelgoten leggen hier en daar?

• twanvanl
unezra schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:45:
Wil je een goed en betrouwbaar netwerk: Ethernet
Neem je genoegen met minder: WiFi, PowerLine, etc, etc, etc

Het eerste is veruit het beste, dus waarom niet dat en desnoods wat kabelgoten leggen hier en daar?
Dat is dus het voornaamste probleem, met zo'n dongle kom ik niet ver... is het dan beter om een netwerkkaart in mijn PC te zetten?

• unezra

unezra

twanvanl schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:19:
[...]
Dat is dus het voornaamste probleem, met zo'n dongle kom ik niet ver... is het dan beter om een netwerkkaart in mijn PC te zetten?
Netwerkkaart in je PC en ethernet om dat te verbinden met de rest van je netwerk is wel het meest betrouwbaar en het snelste.

• twanvanl
unezra schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:23:
[...]

Netwerkkaart in je PC en ethernet om dat te verbinden met de rest van je netwerk is wel het meest betrouwbaar en het snelste.
Ik doelde meer op een wifi kaart, maar dat lijkt me ook een heel gedoe..
https://www.afuture.nl/product/600887/tplink-tlpa4010-kit lijkt me de beste olossing dan?

• twanvanl
unezra schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:23:
[...]

Edit: Deze reactie hoort in ander topic.

[ Voor 11% gewijzigd door twanvanl op 16-01-2017 19:52 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Palomar schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:54:
[...]

Zoiets dan inderdaad, geen boor/freeswerk/boze vriendin/echtgenote :+ maar met kans dat het niet ideaal is. Kabels trekken kan altijd nog . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Palomar
  • Niet online
twanvanl schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:32:
[...]

Ik doelde meer op een wifi kaart, maar dat lijkt me ook een heel gedoe..
https://www.afuture.nl/product/600887/tplink-tlpa4010-kit lijkt me de beste olossing dan?
Een wifi-kaart monteren is niet zo ingewikkeld, alleen even weten wat je doet. Alleen betwijfel ik of een wifi-kaart voldoende resultaat geeft. Je blijft toch zitten met een lange te overbruggen afstand. Bovendien zit bij een ingebouwde wifi-kaart de antenne soms op een ongunstige plek, waardoor je nog minder signaal overhoudt (vlak achter de metalen kast, die veel tegenhoudt).

Dat genoemde powerline-setje zou ik gewoon eerst proberen. Aan 35 euro kun je geen buil vallen. Er bestaan ook snellere exemplaren, maar dan ga je meteen weer over de 100 euro voor een setje. Vind ik toch een iets grotere gok, aangezien je nog niet goed weet hoe het gaat werken.

• Palomar
  • Niet online
ChaserBoZ_ schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:34:
[...]

Zoiets dan inderdaad, geen boor/freeswerk/boze vriendin/echtgenote :+ maar met kans dat het niet ideaal is. Kabels trekken kan altijd nog . . .
de zogenaamde 'Wife Acceptance Factor' idd.......... :'(

• unezra

unezra

Die WAF heb ik nu eigenlijk nooit zo veel problemen mee...
"Als jij vind dat het nodig is, vind ik het prima. Het is jouw ding."

En ja, d'r is een "wife" en nee, ze werkt niet in de ICT. :) (Nja, een beetje dan, ze doet beleid.)

• twanvanl
Heb zo"n Powerlinm van TP-Link besteld, hopen op resultaat.
Pagina: 1