Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game/stream-PC met lichte video-editing (ong. €1500)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel je iemand voor die weinig weet van PC's samenstellen. Van die persoon zou ik nog iets kunnen leren. Ik ben een gamer en streamer, met bijzonder weinig technische kennis omtrent PC-hardware.
Met behulp van Youtube-videos en verschillende sites ben ik tot een lijstje gekomen waarvan ik denk dat het voldoet aan mijn wensen. Hopelijk heb ik er geen te groot zooitje van gemaakt. Nogmaals, eerste keer dat ik dit zo doe. Thanks voor de feedback alvast.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de nieuwste games kunnen spelen en deze kunnen streamen naar mijn Twitch-kanaal. Ik wil de komende drie jaar vooruit kunnen. Daarnaast wil ik met de PC ook vlot video's kunnen monteren.
Het is voor mij ook belangrijk om minimaal twee monitoren aan te kunnen sluiten.
Momenteel heb ik niet de intentie om me te richten op VR of 4K, echter zou ik wel graag de mogelijkheid hebben om over drie, vier jaar de PC daarop in te richten. Ik zou dus ook graag willen dat ik dan niet weer een heel nieuw systeem hoef aan te schaffen, maar misschien is dat niet te voorkomen. Dat kan ik als leek moeilijk inschatten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn uitgangspunt is rond de €1500, echter heb ik rek tot €2000, maar alleen wanneer het echte meerwaarde geeft. Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar het eerst genoemde bedrag.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve mijn capture card (1x PCIe) zullen de kast en inhoud helemaal nieuw moeten zijn. Ik heb reeds een muis, toetsenbord, webcam, mic.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteraard wil ik graag dat de games op max gedraaid kunnen worden. Echter, kan ik moeilijk inschatten of de paar honderd extra voor een gtx1080 ipv een 1070 de investering waard is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken (misschien moet ik dat wel hebben :P, maar weet ik er te weinig van).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een case met stoffilter willen (vier katten en vloerbedekking in huis). Verder maakt het mij weinig uit hoe de case en inhoud er uit komt te zien qua kleur van de case en eventuele ledjes. Voor cosmetische dingen wil ik niet meer uitgeven.
Waarschijnlijk is een ATX-case het slimste met het oog op eventuele uitbreiding over enkele jaren.
Het is belangrijk dat de koeler stil is, aangezien ik tijdens het streamen niet wil dat deze te horen is.

Ga je overklokken?
Als leek zijnde zal ik mij daar niet zelf over uitlaten (en al helemaal niet zelf aan beginnen). Misschien dat iemand mij hierin zou kunnen adviseren?

Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag of de lijst die ik heb gemaakt logisch is en of ik er de komende 2/3 jaar mee vooruit kan. Verder hoor ik graag of de gekozen CPU overkill is, zelfs wanneer ik wil streamen (encoding) en video's wil monteren. Overigens wil ik het streamen serieus nemen, evenals de videomontage.

Bedankt alvast!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6800K Boxed€ 451,70€ 451,70
1MSI X99A SLI Plus€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB€ 445,-€ 445,-
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 85,95€ 85,95
1Corsair Carbide SPEC-03 White Led€ 64,90€ 64,90
1Scythe Mugen 5€ 44,99€ 44,99
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 244,25€ 244,25
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 136,76€ 136,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.768,50

EDITS:
ATX-voorkeur toegevoegd.
Capture card meenemen van oude systeem toegevoegd.
Wenslijst aangepast n.a.v. advies in de thread.
Koelerwens toegevoegd.
Koeler toegevoegd aan wenslijst

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 11:46 ]

• Supershaser
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-11-2021
Over het algemeen een mooie opzet. Ik zou nog wel even naar de 3TB hardeschijf kijken, degene die je nu hebt is 5400rpm en dat limiteert mogelijk bv. Loading times in spellen. Zelf zou ik dan deze nemen: pricewatch: Seagate Desktop HDD, 3TB
7200 rpm is toch net iets sneller (het liefst alleen SSDs maar een 3TB versie wordt nogal duur) en het is ook goedkoper dan je huidige HDD.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Supershaser schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:33:
Over het algemeen een mooie opzet. Ik zou nog wel even naar de 3TB hardeschijf kijken, degene die je nu hebt is 5400rpm en dat limiteert mogelijk bv. Loading times in spellen. Zelf zou ik dan deze nemen: pricewatch: Seagate Desktop HDD, 3TB
7200 rpm is toch net iets sneller (het liefst alleen SSDs maar een 3TB versie wordt nogal duur) en het is ook goedkoper dan je huidige HDD.
Niet doen. Deze serie van seagate's is uitermate slecht gebouwd, en heeft een gemiddelde levensduur van 1 a 1.5 jaar. Dit is een veel betere optie die overigens ook goedkoper is: pricewatch: Toshiba DT01ACA300, 3TB
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:18:
Stel je iemand voor die weinig weet van PC's samenstellen. Van die persoon zou ik nog iets kunnen leren. Ik ben een gamer en streamer, met bijzonder weinig technische kennis omtrent PC-hardware.
Met behulp van Youtube-videos en verschillende sites ben ik tot een lijstje gekomen waarvan ik denk dat het voldoet aan mijn wensen. Hopelijk heb ik er geen te groot zooitje van gemaakt. Nogmaals, eerste keer dat ik dit zo doe. Thanks voor de feedback alvast.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de nieuwste games kunnen spelen en deze kunnen streamen naar mijn Twitch-kanaal. Ik wil de komende drie jaar vooruit kunnen. Daarnaast wil ik met de PC ook vlot video's kunnen monteren.
Het is voor mij ook belangrijk om minimaal twee monitoren aan te kunnen sluiten.
Momenteel heb ik niet de intentie om me te richten op VR of 4K, echter zou ik wel graag de mogelijkheid hebben om over drie, vier jaar de PC daarop in te richten. Ik zou dus ook graag willen dat ik dan niet weer een heel nieuw systeem hoef aan te schaffen, maar misschien is dat niet te voorkomen. Dat kan ik als leek moeilijk inschatten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn uitgangspunt is rond de €1500, echter heb ik rek tot €2000, maar alleen wanneer het echte meerwaarde geeft. Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar het eerst genoemde bedrag.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De kast en inhoud zullen helemaal nieuw moeten zijn. Ik heb reeds een muis, toetsenbord, webcam, mic.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uiteraard wil ik graag dat de games op max gedraaid kunnen worden. Echter, kan ik moeilijk inschatten of de paar honderd extra voor een gtx1080 ipv een 1070 de investering waard is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken (misschien moet ik dat wel hebben :P, maar weet ik er te weinig van).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een case met stoffilter willen (vier katten en vloerbedekking in huis). Verder maakt het mij weinig uit hoe de case en inhoud er uit komt te zien qua kleur van de case en eventuele ledjes. Voor cosmetische dingen wil ik niet meer uitgeven.
EDIT: Waarschijnlijk is een ATX-case het slimste met het oog op eventuele uitbreiding over enkele jaren.

Ga je overklokken?
Als leek zijnde zal ik mij daar niet zelf over uitlaten (en al helemaal niet zelf aan beginnen). Misschien dat iemand mij hierin zou kunnen adviseren?

Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag of de lijst die ik heb gemaakt logisch is en of ik er de komende 2/3 jaar mee vooruit kan. Verder hoor ik graag of de gekozen CPU overkill is, zelfs wanneer ik wil streamen (encoding) en video's wil monteren. Overigens wil ik het streamen serieus nemen, evenals de videomontage.

Bedankt alvast!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 375,95€ 375,95
1Asus ROG Strix Z270F Gaming€ 193,50€ 193,50
1Asus TURBO-GTX1070-8G€ 473,50€ 473,50
1WD Red WD30EFRX, 3TB€ 115,95€ 115,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 118,95€ 118,95
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 88,51€ 88,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.462,31
Je hebt nu gekozen voor een blower style 1070. Deze worden heet. Je kunt veel beter een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB nemen.
Beter gekoeld, en ook nog eens goedkoper. Win win.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

Als je vrij weinig van computers weet is overklokken iets om uit de buurt van te blijven. Dus heb je automatisch die K processor niet meer nodig. Oke de K processor is iets hoger geklokt dus uiteindelijk mag je de keuze zelf maken, maar ik zou de gewone pricewatch: Intel Core i7-7700 Boxed nemen.

Ook de Z270 chipset op je moederbord is dan een beetje overdreven en je zou een model met H270 kunnen nemen. Overigens zijn de gaming modellen niet noemenswaardig beter, ze hebben meestal alleen wat hippere functies voor een hoop geld (RGB verlichting, anyone?). Dus ik zou gewoon een normaal moederbord nemen zonder al teveel poespas, zoals deze: pricewatch: Gigabyte GA-H270-HD3

Je wilt als streamer toch niet dat mensen de helft van de tijd naar een Loading scherm aan het kijken zijn? Dus ik zou zeggen alle games op de SSD, en een upgrade naar een 500GB model (of nog groter als je erg veel games parallel speelt?) om deze reden. Dit is een goede optie: pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB. De Samsungs zijn in de benchmarks wat sneller, maar in de praktijk merk je het verschil bijna niet, dus ga er niet meer aan uitgeven dan nodig.

Uiteraard allemaal adviezen. Uiteindelijk blijft de keuze aan jou!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de lijst geüpdate naar jullie advies. Wat betrefthet overclocken: mocht ik iemand weten die het vóór mij zou willen doen, is het dan wel de moeite waard (gezien wat ik met het systeem wil doen en eventuele extra kosten?). Ik begreep dat overclocken extra hitte met zich meebrengt wat misschien betekent dat er meer koeling in moet?

Ik was trouwens vergeten te vermelden dat ik een interne capture card meeneem van mijn huidige systeem naar mijn nieuwe. Woops. Dus dat is sowieso al één PCIe-slot dat ik daarvoor nodig heb.

Ik kreeg ook nog feedback op de cpu buiten deze thread om:

Als je voor video bewerking wilt gaan zou ik de 6800 aanraden ipv de 7700 want deze heeft 2 cores meer en is beter in het volbrengen van meerdere taken tegelijk waar video rendering en streamen ondervalt. kwa gamepreformance zul je in cpu heavygames een improvment zien. en bij gpu heavygames zul je miss 3-4 fps verschil zien

Oftewel de 7700K verwisselen met en 6800?

In ieder geval bedankt allemaal voor het advies zover!

• sada
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-10 09:17
een 6800 is inderdaad beter voor videobewerking, brengt wel een ander type moederbord met zich mee. is een heethoofdje, voor volwaardig gebruik is waterkoeling aan te bevelen.
16 gb geheugen is niet veel voor videobewerking, 32gb is wel het minimum eigenlijk.
ik heb heb zelf een 6700k, en heb m simpel overgeklokt (ik bouw zelf peecees, en ben de probleemoplosser in de omgeving, bij gebrek aan beter... maar overklokken was nieuw voor mij, een 10% overklok is op lucht goed te doen, een 6800k kan flink worden overgeklokt, maar dan wel met waterkoeling), met 32gb, en 2 ssd's, 1 voor opstarten en programma's, en de 2e als scratch disk voor de videobewerking (previews, etc.). en een 2TB seagate (ja een seagate..) voor de bestanden.
de setup die ik nu heb werkt goed voor videobewerking. een 6800k is beter, idd, en dan moet je ook zeker 32gb er bij doen, anders wordt het geheugen de bottleneck, snel geheugen is ook handig, de set die je hebt gekozen is prima, je kunt sneller maar dan betaal je "sneller".

ik kan met mijn setup (inkl gtx1060 6gb, ik speel geen spellen, heb ik een console voor...) goed ingewikkelde projekten opzetten.

videobewerking kost altijd tijd, zeker wanneer je komplekse projekten gaat maken, het zal nooit genoeg zijn.

het budget is grens.

als je het geld hebt is een 6800k zeker een aanrader, met waterkoeling, 32gb geheugen (2800 mhz zou fijn zijn). let dus wel op, het is een andere socket, dus een ander type moederbord.

het ligt altijd aan wat je precies wil, met eeen 7700k (een 10% overklok is met googelen, of wat hulp makkelijk te bereiken). en wanneer je niet overklokt is elk mhz meegenomen, want videobewerkingsprogramma's trekken je processor én geheugen "leeg". er wordt wel wat door de GPU gedaan, maar gedeeltelijk, hangt ook af welke plugins, etc.

ik ben geen ekspert, wel veel info bij elkaar geschraapt. uiteindelijk is het budget het meest bepalende geweest, en al is het geen 6800, de 6700k doet goed zijn werk (zeker in combi met 32gb, en de scratch disk).

EDIT: een 5400rpm harde schijf is geen goed idee, voor videobewerking en laadtijden van spellen. maar vooral voor videobewerking.
een raid setup wordt meestal aanbovelen of een grote SSD die je tijdelijk gebruikt voor de projekten.
(die SSD moet er nog bij komen bij mij...).
maar 7200rpm harde schijf, daar kom je zeker goed mee vooruit, want, zoals al gezegd, videobewerking, zelfs met een monsterpeecee, blijft 'wachten', renderen...

EDIT 2: een interne capture kaart? zoals al geen gezegd, ik noem mij geen ekspert. bedoel met de capture kaart, éen met analoge aansluitingen? of een firewire kaart? (wellicht zijn nog andere type capture kaarten, ik dacht dat capture kaarten verleden tijd waren, sinds dat je met DV firewire gebruikt...)

[ Voor 14% gewijzigd door sada op 16-01-2017 10:08 . Reden: toevoeging over harde schijf/capture card ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met de informatie van sada en mijn andere contact de volgende lijst samengesteld. Kan ik dat hieronder plaatsen of is er een regel dat ik voor elke setup een nieuw topic moet aanmaken? Het is in ieder geval een aangepaste versie van de setup die ik als eerste plaatste.
Ik ben hier nu uitgegaan van de 6800K, 32 gb RAM en dus een ander moederbord. En een case. Leek me ook wel handig ;).

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.723,51

Is waterkoeling alleen nodig als ik de CPU laat overclocken? Moet ik bij deze setup nog extra koeling aanschaffen?

• sada
iedere nieuwe setup, in dezelfde thread, anders spring je van thread naar thread, en kan niemand het meer volgen...

zover ik kan beoordelen is dit een goede setup. lekkere snelheid van het geheugen.

EDIT: je koeling; waterkoeling.... ik zie geen koeling...
de TDP is 140 watt, en dan heb je m nog niet overgeklokt...

waterkoeling is eigenlijk noodzakelijk bij deze processor, ik herhaal, maar dan kan je er het optimale uithalen.

de 6800 is goed over te klokken.

o ik las de laatste regel niet. waterkoeling! herhaling, herhaling. het is net als renderen...

[ Voor 50% gewijzigd door sada op 16-01-2017 11:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
sada schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:01:
iedere nieuwe setup, in dezelfde thread, anders spring je van thread naar thread, en kan niemand het meer volgen...
Zoiets dacht ik al :)

Ik wil me eerst gaan richten op het gamen en het streamen ervan. Ik zou dus ook later nog kunnen investeren in een betere SSD, toch?

De capture card die ik gebruik en wil overzetten is een Elgato HD 60 PRO. Heeft een HDMI-in en HDMI-uit en gebruikt één PCIe-slot. Daarmee kan ik games via consolse met HDMI streamen.

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-11 13:07
Enige opmerking die ik kan maken is dat je je startpost moet updaten als je een onderdeel veranderd want niet iedereen gaat alle reactie's lezen.

Grotere SSD halen kan later altijd nog uiteraard.

Er ontbreekt nog degelijke CPU koeling, je wilt GEEN standaard koeler er op zetten.

Ik raad een luchtkoeler aan / waterkoeler ligt eraan wat je budget is.

Verwijderd

Topicstarter
BSOD baby schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:09:
Enige opmerking die ik kan maken is dat je je startpost moet updaten als je een onderdeel veranderd want niet iedereen gaat alle reactie's lezen.
Thanks! Zojuist gedaan.

Ik ben, as we speak, aan het kijken naar een koeler.

• sada
de SSD is prima, daar is niks mis mee

aha, een HDMI input, nooit aan gedacht dat ze bestaan. wel me afgevraagd, zijn kaarten met HDMI input (ipv output...).

de SSD ook als scratch disk instellen voor je videobewerkingprogramma('s)

ik heb er 2, wellicht klein voordeel, of groot voordeel, weet ik niet. maar de SSD die hebt gekozen is goed genoeg. de verschillen tussen andere typen is niet groot.. volgens mij.. in de praktijk!

ik had het niet zozeer over een betere SSD, maar een aparte SSD voor de projekten waarmee je op dat moment werkt. bij veel footage een voordeel, al kan een HDD, ook veel doorvoeren..

het is wat je wil.

EDIT: (ik wist niet dat je de startpost ook moest veranderen... is wel zo logisch) de waterkoeling; let op wanneer je er een kiest met b.v. 2x120mm ventilators, deze past in je kast.
je hebt ook een waterkoeling, die je als outtake kunt monteren,

pricewatch: Cooler Master Seidon 120V Ver.2

bij voorbeeld

wellicht is die te licht voor je 6800k. dus let op, wanneer je er een met een grote radiator wil, deze in de kast kan, speciale plek, voor in de kast.

[ Voor 30% gewijzigd door sada op 16-01-2017 11:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik stond net op het punt om hierover iets te vragen :). Ik ben aan het kijken naar koelers en ik lees bij sommige reviews dat mensen bijvoorbeeld een geheugenslot hebben moeten inleveren of dat de kast echt groot genoeg moet zijn. Hoe weet ik of het de combinatie mobo, case en koeler gaat passen? Dat kan ik vanaf plaatjes moeilijk inschatten.
Daarnaast is het voor mij belangrijk dat de fan stil is, aangezien ik niet wil dat deze te horen is door mijn mic tijdens het streamen.
De koeler waar je naar linkt krijgt in de reviews veel als kritiek dat ie lawaai maakt. Maar deze was mogelijk te zwak, toch?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 11:22 ]

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:20:
Ik stond net op het punt om hierover iets te vragen :). Ik ben aan het kijken naar koelers en ik lees bij sommige reviews dat mensen bijvoorbeeld een geheugenslot hebben moeten inleveren of dat de kast echt groot genoeg moet zijn. Hoe weet ik of het de combinatie mobo, case en koeler gaat passen? Dat kan ik vanaf plaatjes moeilijk inschatten.
Daarnaast is het voor mij belangrijk dat de fan stil is, aangezien ik niet wil dat deze te horen is door mijn mic tijdens het streamen.
De koeler waar je naar linkt krijgt in de reviews veel als kritiek dat ie lawaai maakt. Maar deze was mogelijk te zwak, toch?
Zoeken naar de specificatielijst van de fabrikant zelf of Googlen. Voor een 6800k is een Mugen 5 prima voor een milde overclock. Voor een grote overclock raad ik een Noctua NH-D15 aan. Let wel op dat ie wel in je kast past qua hoogte.
Persoonlijk raad ik waterkoelers niet aan. De pomp gaat meestal na 3 jaar kapot en dan moet je alles vervangen. En een waterkoeler kan lekken. (Wel kleine kans.) Het enige wat er op een luchtkoeler kapot kan gaan is de fan zelf, die je makkelijk kan vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de Mugen 5-koeler toegevoegd aan de wenslijst. De setup zou er dan zo uit komen te zien:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.768,50

• sada
de specifieke waterkoeler, ik was vergeten het lawaai die maakt, dan.. je kunt er volgens mij ook een andere ventilator op zetten. goed.
waterkoeling heeft zijn nadelen, ik heb het zelf nooit waterkoeling gehad (nooit eerder overklokt).
de mugen 5 staat bekend als een goede koeler, inderdaad voor een milde overclock. het verschil met 7700k wordt dan wel kleiner in prestaties, zeker vanwege dat je een 7700k makkelijk wat hoger kunt "klokken".

je zou nog even kunnen googelen over het prestratie-nivo. de meeste vergelijkingen gaan nog over 6700k vs. 6800k, beide overgeklokt.

ik zou een waterkoeling blijven aanraden, dan haal je de "top"snelheid eruit, maar ik ben dus absoluut geen ekspert op het gebied van waterkoeling, integendeel. ik weet louter dat het voor de 6800k aan te raden valt, vanwege dat je 'm dan goed kunt overklokken.

ik snap dat een waterkoeling heel wat meer werk met zich mee neemt en je moet zelf afwegen of dat het je waard is.

zo ver ik begrepen heb is dat een meer dan milde overklok, de 6800k, zo'n 30% sneller maakt, dan een sneller geklokte 6700k..

goed ter afweging, een 6800k zal altijd voor videobewerking, en andere programma's die steunen op veel cores een voordeel hebben. de grootte van het verschil hangt af van de overklok.

overigens kan een grote luchtkoeler ook het geheugen in de weg zitten, maar volgens mij is het geheugen lo-profile, dus dan is het alleen een probleem, denk ik, wanneer je het geheugen wil vervangen. eerst het geheugen plaatsen, dan de koeler.

je kan nog een 2e ventilator op de mugen zetten, voor een paar graden verschil.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

Ik snap persoonlijk niet waarom iedereen je een X99 + i7 6800k + 32GB RAM aanraadt terwijl je zelf aangeeft "lichte videobewerking" te willen doen. Ik heb je juist wat kostenbesparende tips heb gegeven in het begin (MeltedForest in "Game/stream-PC met lichte video-editing (ong. €1500)").

Het kost je nu €400 meer (of anders gezegd: 30% extra), maar je videobewerking wordt er niet beter van, het renderen gaat alleen wat sneller. Maar je kan, als je echt lange projecten hebt, ook gewoon even wat anders gaan tijdens het renderen. Als je gewoon wat korte montages op YouTube gaat zetten heb je geen X99 platform of 32GB RAM nodig, ik render af en toe ook een GoPro video op een Core i5 + 8GB RAM (bijv: YouTube: The Color Run 2016 Utrecht, NL en ik vind eigenlijk niet dat het te traag gaat.

Kortom, ik zou het extra geld nu niet uitgeven maar een H270 + i7 7700 + 16GB RAM kopen. Van geld wat je bespaart kan je over een paar jaar bijvoorbeeld een nieuwe videokaart te kopen, of een 4K monitor, of een andere mooie upgrade. Daar heb je in mijn ogen meer aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:47:
Heb de Mugen 5-koeler toegevoegd aan de wenslijst. De setup zou er dan zo uit komen te zien:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.768,50
Een armzalige behuizing voor een systeem van €1800,-. Een high-end systeem en dan een budget kast met matig kabelmanagement, dito koeling, bouwkwaliteit kan beter, de ruimte is beperkt en echt stil is het ook niet. Een pricewatch: Phanteks Enthoo Pro M Zwart, pricewatch: Thermaltake Suppressor F31 Window, pricewatch: Fractal Design Define C Window, pricewatch: Fractal Design Define S - Window, pricewatch: NZXT S340 Elite Zwart en pricewatch: Corsair Carbide Clear 400C Zwart bijvoorbeeld, doen het op alle vlakken stukken beter.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels twee maanden verder. Ben in deze periode ontzettend druk geweest met werk (een nieuw systeem moet ook betaald worden) en deze week wil ik graag de aankoop gaan maken (zodat ik volgende week helemaal klaar ben om Mass Effect Andromeda te gaan streamen).

De belangrijkste verandering die ik heb gemaakt is de videokaart. Heb besloten de 1070 te veranderen in een 1080 (vraagt dit ook om aanpassing van andere onderdelen?). Ook heb ik op advies van tweaker ACB2401 gekozen voor een andere behuizing.

Voordat ik de aankoop maak, hoop ik graag te horen of er, zoals het systeem nu is, nog advies is.

Alvast bedankt! :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6800K Boxed€ 448,50€ 448,50
1MSI X99A SLI Plus€ 226,90€ 226,90
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 579,-€ 579,-
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 84,95€ 84,95
1Scythe Mugen 5€ 43,95€ 43,95
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 299,-€ 299,-
1Corsair RM550x€ 94,95€ 94,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,90€ 144,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.987,05

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:51
Ik zou nu eens kijken naar AMD Ryzen, dan krijg je voor hetzelfde geld 8 kernen die ongeveer even hoog geklokt zijn.
Pagina: 1