Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben de afgelopen uren aan het stoeien met een Windows 98 laptop waar ik ongeveer 300 mb aan foto's van wil overzetten naar een andere pc. Dit wil niet lukken. Een aantal zaken bemoeilijken het overzetten:
- Windows 98 => geen USB stick ondersteuning
- DVD Rom leest enkele niet-gebrande CD's en DVD's
- Geen diskettestation (lijkt me sowieso een naar werkje)
- Geen netwerkaansluiting of Wifi
- USB camera's die voorheen werden aangesloten zijn helaas weg

Ik heb geprobeerd te booten met een (geperste) Ubuntu 5.1 en Knoppix CD. Helaas wilden deze niet goed starten. Daarnaast heb ik de harde schijf eruit gehaald en via twee verschillende USB mounts aangesloten op een Win10 pc. De schijf wordt herkend, maar in schijfbeheer is de drive niet zichtbaar. Een schijfletter toewijzen is dan ook niet mogelijk. In diskpart => list disk is de drive tevens niet zichtbaar. In apparaatbeheer zie ik de schijf wel staan (ibm dyla 28100).

Heeft iemand nog suggestie hoe ik de data van deze schijf af kan krijgen? Mijn laatste optie zou kunnen zijn speciaal een USB Wifi dongle kopen met een cd-rom driver voor Win98. Een beetje zonde van een dergelijke investering.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HDD eruit halen en aan een USB-verloopstukje zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Drivers installeren van usb stick, dat lijkt me wel een aardige om eerst te doen.
linkje erbij: http://www.technical-assistance.co.uk/kb/usbmsd98.php

haha, hoe krijg je die erop... tja...

[ Voor 12% gewijzigd door TimothyW op 15-01-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:41:
HDD eruit halen en aan een USB-verloopstukje zetten?
Bedankt voor de suggestie. Dit had helaas geen resultaat. Zie ook:
"Daarnaast heb ik de harde schijf eruit gehaald en via twee verschillende USB mounts aangesloten op een Win10 pc. De schijf wordt herkend, maar in schijfbeheer is de drive niet zichtbaar. Een schijfletter toewijzen is dan ook niet mogelijk. In diskpart => list disk is de drive tevens niet zichtbaar. In apparaatbeheer zie ik de schijf wel staan (ibm dyla 28100)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:18
Dat heeft wcduck al geprobeerd maar werkt niet goed naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
TimothyW schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:42:
Drivers installeren van usb stick, dat lijkt me wel een aardige om eerst te doen.
linkje erbij: http://www.technical-assistance.co.uk/kb/usbmsd98.php
Het punt is: hoe krijg ik deze op de laptop? Een usb stick lukt niet, evenals een cd of dvd branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
wcduck schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:43:
[...]

Het punt is: hoe krijg ik deze op de laptop? Een usb stick lukt niet, evenals een cd of dvd branden.
Ja, dat zat ik me ook al af te vragen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Misschien moet je ipv op W10 het even op W7 oid proberen.. W10 heeft wel eens meer nukken

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leest 'ie nog floppy disks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Dan kan je een driver voor USB storage op een floppy zetten idd :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Helaas ook niet (zie ook startpost). Een Windows 7 PC heb ik trouwens niet tot mijn beschikking. Ik kan eventueel wel een liveboot van Ubuntu of Knoppix opstarten. Ik betwijfel of Linux drivers beschikbaar heeft voor deze oude harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Externe HDD via usb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Zie OP. Reeds twee geprobeerd zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 18:25

auto660

1991 240 GL Brick

Om welke laptop gaat het?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
wcduck schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:47:
[...]

Helaas ook niet (zie ook startpost). Een Windows 7 PC heb ik trouwens niet tot mijn beschikking. Ik kan eventueel wel een liveboot van Ubuntu of Knoppix opstarten. Ik betwijfel of Linux drivers beschikbaar heeft voor deze oude harde schijf.
Schijf zal gewoon een PATA schijf zijn.. en daar heb je verder weinig drivers voor nodig lijkt me :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=49875339,noline]Daarnaast heb ik de harde schijf eruit gehaald en via twee verschillende USB mounts aangesloten op een Win10 pc. De schijf wordt herkend, maar in schijfbeheer is de drive niet zichtbaar.
Probeer de schijf eens te mounten met een LiveUSB van nas4free op de win10pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Toshiba T8000
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:52:
[...]

Probeer de schijf eens te mounten met een LiveUSB van nas4free op de win10pc.
Dat ga ik morgen proberen! Bedankt voor de tip. Denk je dat nas4free automatisch de drivers in zich heeft voor een usb mount en de P-ATA harde schijf?

Ik heb zojuist zelf bedacht dat ik wellicht een andere DVD rom in de laptop kan bouwen. Als die DVD rom wel gebrande CD's leest, dan kan ik daar de USB stick drivers opzetten. Nu maar hopen dat de Toshiba een andere DVD rom accepteert.

[ Voor 66% gewijzigd door wcduck op 15-01-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Ik denk dat internet nog wel werkt, dus om van alle problemen af te komen zou je WeTransfer eens kunnen proberen voor het overzetten van de bestanden.

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdartu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 23:04
De wat oudere laptop PATA-schijfjes willen vaak niet werken met USB > PATA-adapters. Wat vaak wel werkt is een 2.5" > 3.5" IDE-converter, maar dan moet je wel een moederbord hebben wat nog "ouderwetse" IDE-ondersteuning heeft. Een (traag) alternatief is het spul overzetten met een seriele kabel, bijvoorbeeld via xmodem. Zo uit mijn hoofd ondersteunt hyperterminal van Win98 dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:46
Is het niet een optie je reguliere PC te booten met een live Linux ISO? Ik heb zelf goede ervaringen met stokoude PC's redden met Puppy Linux 4.3.1 in het verleden. Wellicht dat een willekeurige Ubuntu live USB ook al werkt.

In aanvulling op de seriële poort optie: De meeste moderne moederborden hebben die weliswaar niet meer aan de achterkant zitten, maar wel met een header op het moederbord.

In aanvulling op de oudere OS optie: Waarschijnlijk boot Windows XP niet meer op je moderne hardware, maar misschien dat het in een VM mogelijk is toegang te krijgen tot de schijf?

[ Voor 46% gewijzigd door ikke26 op 15-01-2017 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

"0" modem, oftwel "gewoon" via een R232 kabel contacten vanop een andere PC (middels Putty, of een andere tool als HyperTerminal).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:46
Veel van de oudere PATA schijven in Toshiba laptops (voornamelijke de "dikkere" 2.5" schijven werken niet goed via de usb naar PATA setjes.

Eerste optie lijkt me om de cd drive goed werkend te krijgen, probeer deze eens schoon te maken met een cd-reinigings setje.
Daarna een oude Knoppix of Ubuntu distributie downloaden (knoppix < 2.0). En daarmee booten, die zouden EN de HDD moeten zien EN usb drivers moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
als de DVDdrive mee zou werken werdt t een stuk makkelijker.. kon je zo een LiveCD MET usb support booten :-) maar dat wordt hem niet..

verder kwa poorten heb je ook niet echt veel nuttigs.. ja met een nullmodem kabel kan je misschien iets alleen W10 gaat vast niet met W98 praten

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 18:25

auto660

1991 240 GL Brick

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:37

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Als je die héél toevallig hebt liggen of kunt lenen kun je een PCMCIA compactflash-adaptor gebruiken met een compactflash-kaart. Die wordt door Windows 98 gewoon herkend als een ATA drive. CF-kaart vervolgens in kaartlezer plaatsen en kopieren maar.

Edit: Dat ding wat hierboven gepost wordt zou ook zomaar kunnen werken :)

[ Voor 13% gewijzigd door mentalmadnizz op 15-01-2017 23:00 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Windows 98 is nog CIFS. In Windows 10 moet je CIFS nog inschakelen en enkele policies instellen zodat je met Windows 98 kunt praten.

Advies: Gebruik WinPE 1.6 om de data via het netwerk over te pompen naar een machine met CIFS ingeschakeld.

WinPE 2.0 en hoger gaat niet werken want een Windows 98 machine is hoogstwaarschijnlijk nog E_ISA_UP en de ondersteuning daarvan is komen te vervallen sinds NT 6.0.

Of doe het simpel: Virtualiseer de machine gewoon middels P2V. Dan is het slechts twee klikken werk. En dan zou je helemaal de luie arie kunnen uithangen door gewoon de data direct uit de VHD te kunnen trekken.

[ Voor 45% gewijzigd door Trommelrem op 15-01-2017 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:47

Fiber

Beaches are for storming.

Wifi stickje insteken en uploaden naar de Internets... Heb er nog wel een paar liggen, maar weet niet of W98 die direct herkent en zelf van drivers voorziet.

300 mb klinkt overigens ook niet als heel veel in dit TB tijdperk...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
er waren toch in het "verleden" ook USB sticks die zich voordeden als "optical" drive zodat je dan als nog de driver kon installeren :?

alleen of je die zo kan maken?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fiber schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:01:
Wifi stickje insteken en uploaden naar de Internets... Heb er nog wel een paar liggen, maar weet niet of W98 die direct herkent en zelf van drivers voorziet.

300 mb klinkt overigens ook niet als heel veel in dit TB tijdperk...
Windows 98 en USB is een Dra-Ma, pas vanaf Windows 98 Second Edition was er een (beperkte) USB support ;)

Maar zo'n PCMCIA adapter voor Compact Flash is denk ik de meest handige manier, anders wordt 't écht een R232/"nul" modem optie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
mentalmadnizz schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:59:
Als je die héél toevallig hebt liggen of kunt lenen kun je een PCMCIA compactflash-adaptor gebruiken met een compactflash-kaart. Die wordt door Windows 98 gewoon herkend als een ATA drive. CF-kaart vervolgens in kaartlezer plaatsen en kopieren maar.
Heerlijk out of the box gedacht! Zeker een optie. Volgorde van proberen:
- DVD drive vervangen (indien ik een passende/werkende kan vinden) => USB stick drivers
- DVD drive vervangen (indien ik een passende/werkende kan vinden) => Linux boot
- PCMCIA kaart met CF
- 2,5 => 3,5 adapter, en een pc vinden met IDE

Null modem kabel heb ik vorige week, na bijna 25 jaar verstoffen in een doos, weggegeven. Ongelooflijk die timing.

Eltweako, het betreft inderdaad een dikke PATA schijf. Ik wist niet dat deze niet zouden werken met die USB setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Maar wat voor computer is het nu? Een oud realtek ISA oid netwerkkaartje is toch wel te vinden? en geen USB? Dat geloof ik bijna niet, er moeten USB headers op het MOBO zitten lijkt me.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als je die DVD ROM nou eens direct vervangt door een brander...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm.... Volgens mij lézen de meeste mensen hier (tegenwoordig) niet echt meer :o

Het gaat volgens de eerdere berichten om een Toshiba T8000 Laptopje met Windows 98 (en dus géén "second edition" met enigszins wat aan USB support).

Een brander onder Windows 98 aan de gang krijgen is denk ik al een grotere opgave dan het vinden van een PCMCIA adapter óf een NULL-Modem kabel :P

Voor TS: Ik weet niet waar je ergens vandaan komt maar ik heb beide hier liggen....

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 15-01-2017 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:37

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Er is een mass storage driver voor Windows 98, zie:

http://www.technical-assistance.co.uk/kb/usbmsd98.php

Maar dan moet je dus wel een floppydrive hebben.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

wimmel_1 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:11:
Hmmm.... Volgens mij lézen de meeste mensen hier (tegenwoordig) niet echt meer :o
<>
Als TS niet zijn of haar openingspost bijwerkt is het inderdaad makkelijk om ergens overheen te lezen.

En zonder een exact type blijft het ook maar raden.

Beste oplossing met de huidige info lijkt me foto's maken van het scherm :+

Of via de nulmodem kabel, hoop gedoe maar als er echt geen USB op zit ... Overigens deden de PATA > USB converters van ebay het hier altijd prima bij oude laptops.

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 15-01-2017 23:21 . Reden: typo ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Heeft dat ding wel een PCMCIA- of PC Card slot? Daar waren/zijn volgens mij ook wel netwerk of wifi kaartjes voor te krijgen...

Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.talktoanit.com/A+/aplus-website/images/pcmcia-wireless-500px.jpg

Afbeeldingslocatie: https://d2r5da613aq50s.cloudfront.net/wp-content/uploads/280450.image2.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Fiber op 15-01-2017 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

wcduck schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:42:
[...]

Bedankt voor de suggestie. Dit had helaas geen resultaat. Zie ook:
"Daarnaast heb ik de harde schijf eruit gehaald en via twee verschillende USB mounts aangesloten op een Win10 pc. De schijf wordt herkend, maar in schijfbeheer is de drive niet zichtbaar. Een schijfletter toewijzen is dan ook niet mogelijk. In diskpart => list disk is de drive tevens niet zichtbaar. In apparaatbeheer zie ik de schijf wel staan (ibm dyla 28100)."
Heb je wel een USB-IDE adapter gebruikt met een eigen stroomvoorziening? Zo niet, probeer dat eens.
Oudere schijven lusten wat meer prik dan moderne en worden niet zichtbaar op je PC als je ze aansluit zonder extra prik. Alleen de controller krijg je dan te zien in apparaatbeheer.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 14:57
Ik snap het niet. Je maakt een live-cd of -usb-stick en wilt daarvan de laptop opstarten? Terwijl je in je posts aangeeft dat de laptop geen cd/dvd-drive heeft en USB heeft?

De T8000 heeft geen LAN-poort, maar wel een CardBus-aansluiting. Heb je geen LAN-kaart die daarin past? Of kun je die lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ie nog wel "geperste" cd's leest maar geen door jou gebrande cds doe je iets verkeerd met branden ;)

Denk dat het aanslingeren van die usb poort toch je beste optie gaat zijn als je de hdd niet in een andere machine aan de praat krijgt.

Zou ook via serieel kunnen maar voordat je dat aan de praat gekregen hebt had je de documenten al over kunnen typen.

PS: hoop wel voor je dat alle bestanden nog vrij zijn van corruptie, anders doe je al die moeite voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
mark_vs schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:30:
Ik snap het niet. Je maakt een live-cd of -usb-stick en wilt daarvan de laptop opstarten? Terwijl je in je posts aangeeft dat de laptop geen cd/dvd-drive heeft en USB heeft?

De T8000 heeft geen LAN-poort, maar wel een CardBus-aansluiting. Heb je geen LAN-kaart die daarin past? Of kun je die lenen?
Wellicht een verkeerde interpretatie van de tekst. Zoals in de OP staat: hij heeft een DVD-ROM die enkel geperste CD'S en DVD's leest. USB sticks worden niet ondersteund door Windows 98 (zonder driver).
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 03:20:
Als ie nog wel "geperste" cd's leest maar geen door jou gebrande cds doe je iets verkeerd met branden ;)

Denk dat het aanslingeren van die usb poort toch je beste optie gaat zijn als je de hdd niet in een andere machine aan de praat krijgt.

Zou ook via serieel kunnen maar voordat je dat aan de praat gekregen hebt had je de documenten al over kunnen typen.

PS: hoop wel voor je dat alle bestanden nog vrij zijn van corruptie, anders doe je al die moeite voor niets.
Vroeger was het redelijk normaal dat gebrande CD's niet gelezen konden worden door CD drives. Een upgrade was dan redelijk noodzakelijk.

De bestanden zijn volgens mij vrij van corruptie. Ik kan de foto's gewoon nog bekijken op de laptop.
McKaamos schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:13:
[...]

Heb je wel een USB-IDE adapter gebruikt met een eigen stroomvoorziening? Zo niet, probeer dat eens.
Oudere schijven lusten wat meer prik dan moderne en worden niet zichtbaar op je PC als je ze aansluit zonder extra prik. Alleen de controller krijg je dan te zien in apparaatbeheer.
De USB-IDE heeft een eigen voeding, maar deze is niet tegelijk aan te sluiten met de IDE poort (enkel voor molex en SATA power).
Fiber schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:33:
Heeft dat ding wel een PCMCIA- of PC Card slot? Daar waren/zijn volgens mij ook wel netwerk of wifi kaartjes voor te krijgen...

Zoiets dus:

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je daar geen drivers voor nodig? Dat is namelijk het probleem: ik krijg geen drivers op het apparaat om een USB stick te kunnen lezen.

[ Voor 68% gewijzigd door wcduck op 16-01-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:32
Er zit vast een seriele poort op, die heeft je (een) PC vast ook nog wel. Kun je interlink gebruiken. ;)

http://www.pcxt-micro.com/dos-interlink.html

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Een CD branden op laagste snelheid die mogelijk is wil vaak ook wel werken

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
keur0000 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:08:
Een CD branden op laagste snelheid die mogelijk is wil vaak ook wel werken
Ga ik proberen. Helaas is wisselen van de DVD rom mislukt: blijkbaar zijn niet alle drives uitwisselbaar ondanks dezelfde aansluiting (fysiek past hij niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Ik heb een externe HD enclosure waarin je een IDE of Sata schijf op kan aansluiten.
Daarmee heb ik oude IDE schijven nog in Windows kunnen werken.
Dus zoiets zou misschien wel lukken.

http://imgur.com/a/AJmc9

http://imgur.com/a/2bfUO

44

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Allen hartelijk dank voor het meedenken! Het is gelukt. Ik heb enkele CD's op de laagste snelheid geschreven. Een daarvan wist hij (met erg veel moeite) te lezen. Het installeren van de USB Mass Store liep ook anders dan omschreven. Ik moest de driver handmatig uit het installatiebestand selecteren, anders werkte het niet. Daarnaast werkte ook niet elke USB stick. Ben blij dat het gelukt is. Het kopiëren van de 300 mb naar de USB stick duurde 21 minuten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:29

P_Tingen

omdat het KAN

Het kopiëren van de 300 mb naar de USB stick duurde 21 minuten :).
Dat wil ik graag geloven, ik heb eens een keer ongeveer 700MB aan data van een drive moeten halen via usb-1 poort ...

Maar mooi dat het gelukt is!

[ Voor 6% gewijzigd door P_Tingen op 16-01-2017 21:11 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Ah ja, en daarom stond er ook altijd een leessnelheid op de doos van DVD spelers/schrijvers :D
Die oude beessies kunnen niet veel hebben, mooi dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

wcduck schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:03:

[knip]

De USB-IDE heeft een eigen voeding, maar deze is niet tegelijk aan te sluiten met de IDE poort (enkel voor molex en SATA power).
Dat bedoelde ik niet ;)
Niet Molex/SATA-power voor de drive, maar een stroomvoorziening vanaf het stopcontact aan de muur naar de USB->IDE adapter.
USB alleen levert voor oudere drives vaak onvoldoende prik.
[knip]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
wcduck schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:37:
Allen hartelijk dank voor het meedenken! Het is gelukt. Ik heb enkele CD's op de laagste snelheid geschreven. Een daarvan wist hij (met erg veel moeite) te lezen. Het installeren van de USB Mass Store liep ook anders dan omschreven. Ik moest de driver handmatig uit het installatiebestand selecteren, anders werkte het niet. Daarnaast werkte ook niet elke USB stick. Ben blij dat het gelukt is. Het kopiëren van de 300 mb naar de USB stick duurde 21 minuten :).
nou kan je wel mooi andere dingen via USB media van / naar dat ding slepen.. Oldskool Games :7

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
SMSfreakie schreef op maandag 16 januari 2017 @ 23:15:
[...]

nou kan je wel mooi andere dingen via USB media van / naar dat ding slepen.. Oldskool Games :7
Hahaha, daar heb ik DosBox voor. Vorige week nog Prehistorik, Digger, Super Karts en Prince of Persia nog gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
wcduck schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:55:
[...]

Hahaha, daar heb ik DosBox voor. Vorige week nog Prehistorik, Digger, Super Karts en Prince of Persia nog gespeeld.
dosbox is niet heilig helaas :(

404 Signature not found

Pagina: 1