Ik ben de afgelopen uren aan het stoeien met een Windows 98 laptop waar ik ongeveer 300 mb aan foto's van wil overzetten naar een andere pc. Dit wil niet lukken. Een aantal zaken bemoeilijken het overzetten:
- Windows 98 => geen USB stick ondersteuning
- DVD Rom leest enkele niet-gebrande CD's en DVD's
- Geen diskettestation (lijkt me sowieso een naar werkje)
- Geen netwerkaansluiting of Wifi
- USB camera's die voorheen werden aangesloten zijn helaas weg
Ik heb geprobeerd te booten met een (geperste) Ubuntu 5.1 en Knoppix CD. Helaas wilden deze niet goed starten. Daarnaast heb ik de harde schijf eruit gehaald en via twee verschillende USB mounts aangesloten op een Win10 pc. De schijf wordt herkend, maar in schijfbeheer is de drive niet zichtbaar. Een schijfletter toewijzen is dan ook niet mogelijk. In diskpart => list disk is de drive tevens niet zichtbaar. In apparaatbeheer zie ik de schijf wel staan (ibm dyla 28100).
Heeft iemand nog suggestie hoe ik de data van deze schijf af kan krijgen? Mijn laatste optie zou kunnen zijn speciaal een USB Wifi dongle kopen met een cd-rom driver voor Win98. Een beetje zonde van een dergelijke investering.
- Windows 98 => geen USB stick ondersteuning
- DVD Rom leest enkele niet-gebrande CD's en DVD's
- Geen diskettestation (lijkt me sowieso een naar werkje)
- Geen netwerkaansluiting of Wifi
- USB camera's die voorheen werden aangesloten zijn helaas weg
Ik heb geprobeerd te booten met een (geperste) Ubuntu 5.1 en Knoppix CD. Helaas wilden deze niet goed starten. Daarnaast heb ik de harde schijf eruit gehaald en via twee verschillende USB mounts aangesloten op een Win10 pc. De schijf wordt herkend, maar in schijfbeheer is de drive niet zichtbaar. Een schijfletter toewijzen is dan ook niet mogelijk. In diskpart => list disk is de drive tevens niet zichtbaar. In apparaatbeheer zie ik de schijf wel staan (ibm dyla 28100).
Heeft iemand nog suggestie hoe ik de data van deze schijf af kan krijgen? Mijn laatste optie zou kunnen zijn speciaal een USB Wifi dongle kopen met een cd-rom driver voor Win98. Een beetje zonde van een dergelijke investering.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.