Anders zou iedereen zomaar die garantie kunnen claimen terwijl daar geen recht op is danwel verlopen. Garantie gaat namelijk in op de dag van aankoop van het product. Daarnaast doen winkels dat ook, dus ik zie totaal het probleem niet.
Je moet een overeenkomst met iemand hebben, om diegene ergens op aan te kunnen spreken, in dit geval om overeen te komen een deugdelijk product te hebben. Kun je niet aantonen dat je een koopovereenkomst hebt, dan kun je daarop geen aanspraak maken. Dit is dan ook exact de reden waarom je nooit de fabrikant direct moet contacteren (tenzij ze zelf de winkel zijn). De fabrikant heeft die verplichting niet (en mag ondanks bon ook gewoon weigeren) en de winkel heeft die wel.
- Je kan namelijk aanspraak op een volgende garantieclaim bij de winkel verspelen (de winkel mag dan dus ook garantie weigeren!)
- Je hebt de koopovereenkomst met een winkel, die op zijn beurt een overeenkomst heeft met de groothandel en/of fabrikant, bewandel dan ook diezelfde route terug
Er zit gewoon levenslange garantie op en daar val je binnen.
Dat levenslange is wat het anders doet lijken dan wat het is. Want wat is levenslang? Jouw leven lang? Of die van het product? Ik ga uit van het laatste en dat is ook wat zo ongeveer in de NL wet is opgenomen. Dat je garantie hebt op het (electronische) product, zolang de (economische!) levensduur niet verstreken is.

Klein, doch belangrijk detail.
Tenzij dat ding als gestolen te boek staat vind ik dat ze gewoon de garantie moeten afhandelen bij de fabrikant.
Dat kun je vinden, de winkel dient zich echter aan de wet te houden. Hier roepen dat je dingen vindt is daarom niet echt handig, want niemand schiet daar wat mee op.
[
Voor 38% gewijzigd door
CH4OS op 17-01-2017 09:29
]