pc blijft hange na hardware update...

Pagina: 1
Acties:

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 16:10
Dit heb ik dus gepost een maandje of anderhalf terug, maar door die leuke crash was de posting en reacties pleite.... Dus komtie nog ene keertje....

"Ik heb vorige week wat nieuwe hardware in me pc gesmeten, oa een nieuwe harde schijf en geheugen. Ik heb me moederbord en pcu omgewisseld met de pc van me ouders (merken ze toch niet) en wat extra kaartjes erin geprikt.
Ik heb nou een Asus P3b-f moederbordje met een P3-600, 256 mb (M-tec, 133mhz), een 13gb seagate (5400rpm) en 45Gb Ibm (7200rpm) en nu nog extra een maxtor 40gb (5200 rpm). Ik heb er nu ook een dvd-kaart en speler inzitten (creative 6x), 52x Aopen cdrom, plextor 12x10x32x.
Ik heb de Ibm en Maxtor schijven ieder op een aparte ide-aansluiting aangesloten op me nieuwe Promise Ata100-raid controller (die heb ik gekocht voor de extra Ide-aansluitingen :D)
Ik heb er een Voodoo Banshee 16mb agp inzitten. Daarnaast ook nog een SBlive, een tvkaartje, een 56k modem, en een 3Com netwerkkaart (isa).

Nu heb ik dus een hoop nieuwe hardware en ik wou nu Win2K en Me dualboot installeren. Ik heb nu al 2 keer alles opnieuw geinstalleerd. Ik had in eerste instantie eerst Win 2K geinstalleerd (NTFS) en toen met PQmagic & bootMagic Me geinstalleerd. Dit heb ik dus gedaan op de IBM-schijf (die is het snelst :P) op de eerste ide-aansluiting op de ata100-controller.
Ik ben toen eerst al me software gaan installeren op ME. Hier bleef echter me pc constant hangen, gewoon tijdens normale installaties of met dingen opstarten.
Ik kan geen interrupt-conflicten vinden, dit is het probleem volgens mij niet. Ik dacht eerst dat ME gewoon gaar was, maar ik bleek er ook last van te hebben met 2000.
Ik heb gister 2000 helemaal kaal geinstalleerd op de ibm-schijf en na een aantal drivers en programma's proberen te installeren bleek ik er weer last van te hebben. Hij blijft gewoon hangen op ieder willekeurig tijdstip.

Ik weet niet waar dit nu aan ligt en ik moet die pc weer hebben draaien. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt?

Ik verdacht eerst me voeding (235W). Ik weet niet of deze alles kan trekken. Ik heb er nu 3 harde schijven en cdrom-spelers inhangen, en al me pci-sloten vol. Ik heb echter 2 HD's en de brander en DVD-speler al losgehad, en toen had ie er ook last van... Hoe kan ik testen of deze voeding voldoende is?
Volgens mij is dit het probleem nu dus niet, maar ik weet echter niet of deze alsnog problemen gaat geven in de toekomst. Ik denk dat ik dus maar een 300w erin ga gooien.

Maar ik denk nu dat me geheugen gaar is ofzo. Ik heb dat geheugen vorige week gekocht bij www.QueenSystems.com. Ook draait me moederbord en cpu op 100, en het geheugen is 133mhz. Dit zou volgens mij geen kwaad kunnen toch!?
Ik kijk zo nog ff op de site van Asus of er een update voor het moederbord is. Ook zou het misschien me ata100-controller nog kunnen zijn misschien?

Wie helpt?"

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• Savages
ik heb dus nu op dit moment alles eruit gesloopt. Zit alleen nog 1 harde schijf in, soundblaster, modem, videokaart en brander.
De rest is er allemaal uit. Het geheugen is het niet, heb er al ander geheugen ingehad. Op dit moment doet ie het wel goed, zonder hangen. Maar da twas pas nadat ik alles eruit getrapt heb en allemaal oude drivers heb gebruikt.
Ik heb echt geen idee waar het aan ligt. :?

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Verwijderd

Dus je weet zeker dat hij nu stabiel is? Dan moet je nu gewoon 1 voor onderdelen toevoegen en dan checken of hij nog steeds stabiel is.
Gezien de enorme hoeveelheid kaarten (video-kaart, tv-kaart, mpeg2-kaart, modem, netwerk, soundblaster, dat is 6 slots!) en dan ook nog eens zoveel ide-devices (3 schijven van verschillende merken op verschillende grotes en een dvd-speler en een cd-writer) zou het me niets verbazen als je IRQ-problemen hebt, of dat je moederbord instabiel wordt van al die dingen.

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

of dat je voeding een probleem is...hoeveel watt is ie?

edit
[235 dus, maar ik denk dat je wat meer watt nodig zult hebben, heb je dat al geprobeerd?]

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Ik denk de voeding. Die levert te weinig Amperes op de 3.3V rail. HD's loshalen helpt dan (uiteraard) niet, maar kaarten wel.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Dark_Star
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03-2025
Je videokaart gebruikt geen IRQ, dat kan problemen opleveren, vanaf de BX-chipset en hoger. Ook de snelheid (overclocken !) speelt hierin mee...
Kzou eerst eens een videokaartje met een IRQ gebruiken.

• Savages
me voeding is het niet, volgens de hardware-monitor in me bios en onder Win9x wijkt ie er heel weinig vanaf...

mijn videokaart gebruikt wel een irq, namelijk 10, deze deetl ie met de "IRQ Holder voor PCI-besturing" en voor "ACPI IRQ Holder voor PCI IRQ-besturing".
Dit zou dus geen problemen moeten opleveren want hij deelt niks met een andere kaart (ook mem-adressen enzo niet).

Ik denk dat mijn videokaart op een of andere manier conflicteerd met mijn moederbord of met mijn ata100-controller. Ik had laatst de videokaart uit mijn ouders computer erin (ati rage2 pro of zoiets...) en toen had ie nergens last van.... :?

Maar het probleem wordt binnenkort opgelost (ja, nog steeds niet dus, want alles hangt er nu nog uit.. |:() want ik heb net een Nvidia GeForce 2 MX400 64mb besteld... :7

Pagina: 1