[Fotoalbum] Afbeelding vervangen werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoi lieve devvers :w

Zojuist probeerde ik een afbeelding te vervangen door een nieuwe, met wat geblurde meuk i.p.v. de volle tekst. Leek mij het handigst om dat via de "Afbeelding vervangen"-knop onderaan 't plaatje te doen.

Dat leek allemaal te werken. Kreeg de melding dat caching soms een issue was en dat een Ctrl-Reload soms nodig was.

Tot mijn verbazing bleek de afbeelding nog gewoon geheel origineel te zijn ondanks meerdere reloads, inc. Ctrl-Reload et cetera. Ook heb ik de desbetreffende afbeelding even in Firefox geopend (ik surf normaliter in Chromium) welke de afbeelding nog nooit gezien had en dus ook niet gecacht kon hebben: toonde mij de originele, onaangepaste afbeelding.

Dus ik vermoed dat de "Afbeelding vervangen"-functie kaduuk is?

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Goede reden om de functie helemaal weg te gooien O-), juist vanwege die caching was hij al vrij nutteloos, als je wil dat iedereen direct de goede afbeelding ziet dan is uploaden en de link aanpassen een veel betere optie.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Osiris
  • Niet online
Migrator schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:45:
Goede reden om de functie helemaal weg te gooien O-), juist vanwege die caching was hij al vrij nutteloos, als je wil dat iedereen direct de goede afbeelding ziet dan is uploaden en de link aanpassen een veel betere optie.
Onzin, ik heb eerder in Chromium nog nooit caching-problemen gehad, ook niet bij het vervangen van een afbeelding. Vandaar dat 't me nu ook zo opviel ;)

En de vervang-functie is zeer nuttig, aangezien alle plaatjes in alle topics dan ook meteen geupdate worden, zonder dat je alle weer tags moet vervangen.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dan heb je een andere ervaring dan ik. Die functie doet al zo lang als ik 'm ken moeilijk om eerlijk te zijn.

• Osiris
  • Niet online
Migrator schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:59:
Dan heb je een andere ervaring dan ik. Die functie doet al zo lang als ik 'm ken moeilijk om eerlijk te zijn.
Betere browser installeren dan.

Maargoed, dit topic is bedoeld om de functie te verbeteren, niet te schrappen ;)

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

En alle andere gebruikers van de site die het oude plaatje nog zien ook zeker? :p

En om dan maar on-topic te blijven: [Bug] Caching probleem in foto-album / forum gaat volgens mij over dezelfde bug, en daar is al antwoord van een devver :)

• Osiris
  • Niet online
Dat topic geldt niet voor mijn verhaal, aangezien (had ik nog niet vermeld) ik Firefox richting de (dat was het idee iig) vervangen afbeelding in het Fotoalbum zélf had gestuurd, m.b.v. de fotoalbum-link, niet de [url]blabla-link.

En nogmaals: Firefox (wat ik niet gebruik behalve voor dit soort zaken) had dat hele plaatje nog nooit gezien.

Ah, even verder lezen dan alleen de startpost :+ Blijkbaar is er sprake van serverside caching.. :X

Bij deze dan nogmaals het verzoek om bij deze ongewenste rariteiten stil te staan, aangezien het nogal wat onduidelijkheid oplevert. :+

Trouwens, ook wel raar dat Stoute Bugs maar 4 (exc. deze) topiQues oplevert, waardoor je denkt dat 't een mooi klein forumpje is met maar weinig open bugs (en 'mijn' bug stond er niet tussen), maar als je op "Oudere topics" klikt er me een shitload aan topics tevoorschijn komt :P

[ Voor 44% gewijzigd door Osiris op 15-01-2017 21:14 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je ziet toch naast de knop "Nieuw Topic" de dropdown staan met "laatste 7 dagen"? Dat zou al veel moeten zeggen. ;)

Maar het is beter om deze hele 'vervang' functie te verwijderen. Zoals je merkt, en ACM ook al zegt, levert het gewoon te veel problemen op. Gewoon nieuwe uploaden en de oude weggooien.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Osiris
  • Niet online
Hero of Time schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:26:
Je ziet toch naast de knop "Nieuw Topic" de dropdown staan met "laatste 7 dagen"? Dat zou al veel moeten zeggen. ;)
Nee man, wie gebruikt die functie nou? :?

Voor fora zoals deze zou 't specifiek gewoon op veul langer gezet moeten worden: daar zou ik niet per se over na hoeven te moeten denken IMHO :)
Hero of Time schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:26:
Maar het is beter om deze hele 'vervang' functie te verwijderen. Zoals je merkt, en ACM ook al zegt, levert het gewoon te veel problemen op. Gewoon nieuwe uploaden en de oude weggooien.
Tja, da's jullie mening, maar zeker niet de mijne. Nooit caching-problemen gehad client-side en nieuwe uploaden en oude weggooien houdt in dat je, eventueel vele, IMG-tags in topics moet gaan aanpassen.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Osiris schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:43:
[...]

Nee man, wie gebruikt die functie nou? :?
Iig ik af en toe.
Voor fora zoals deze zou 't specifiek gewoon op veul langer gezet moeten worden: daar zou ik niet per se over na hoeven te moeten denken IMHO :)
Er zou idd zoals bij anderen gedaan worden een dubbele if moeten komen. Laatste 20 of x dagen afhankelijk welke er meer geven.
[...]

Tja, da's jullie mening, maar zeker niet de mijne. Nooit caching-problemen gehad client-side en nieuwe uploaden en oude weggooien houdt in dat je, eventueel vele, IMG-tags in topics moet gaan aanpassen.
Tja, hoe vaak zou je nou een plaatje vervangen die al lange tijd gebruikt wordt? Ik zie het eigenlijk alleen gebeuren als er een wordt geplaatst en er kort daarna iets aangepast wordt, zoals het blurren bij jou.

• Osiris
  • Niet online
Hero of Time schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:10:
[...]

Tja, hoe vaak zou je nou een plaatje vervangen die al lange tijd gebruikt wordt? Ik zie het eigenlijk alleen gebeuren als er een wordt geplaatst en er kort daarna iets aangepast wordt, zoals het blurren bij jou.
True, da's wel de meest voorkomende use-case denk ik :)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:47

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Die cache is maar een dag, dus daarna zou het beter moeten gaan ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:34

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik denk dat ik dit wel weer even omhoog mag gooien.

Ik zit net met hetzelfde.
Ik wil een afbeelding vervangen door eentje met blur. Ik heb met verschillende browsers en computers geprobeerd de afbeelding te vervangen. Het lijkt erop dat het nog niet gelukt is. Is er een tijd die de servers nodig hebben om de afbeelding daadwerkelijk te vervangen?
Het is erg vervelend om de links in de berichten te vervangen en dit is wel makkelijk.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:26

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Heb je een dag gewacht? Wat zoals Kees hierboven zegt, de images worden een dag server-side gecached.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

_David_ schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:36:
Heb je een dag gewacht? Wat zoals Kees hierboven zegt, de images worden een dag server-side gecached.
Nee, dan wacht ik tot morgen.
Dat is dus de cache op de servers van T.net. Daar was ik nog niet helemaal achter. Dat kwam ook door de tekst die je krijgt bij het uploaden. :)

[ Voor 8% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 20-05-2017 19:44 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:40:
[...]

Nee, dan wacht ik tot morgen.
Dat is dus de cache op de servers van T.net. Daar was ik nog niet helemaal achter. Dat kwam ook door de tekst die je krijgt bij het uploaden. :)
De melding bij het uploaden maakt het misschien niet duidelijk, maar dit topic iig wel aangezien het letterlijk wordt gezegd. ;)

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Hero of Time schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:24:
[...]

De melding bij het uploaden maakt het misschien niet duidelijk, maar dit topic iig wel aangezien het letterlijk wordt gezegd. ;)
Inmiddels zijn ze vervangen.
Geen mogelijkheid om die tekst aan te passen?

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

T.Kreeftmeijer schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:27:
[...]

Inmiddels zijn ze vervangen.
Geen mogelijkheid om die tekst aan te passen?
Vast wel, maar dat is aan de ontwikkelaars.

Pagina: 1