Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Vreemd. Misschien snappen jullie het.

Heb de Facebook app staan op mijn Sony Xperia Z5.

's Nachts begon die plots notificatie geluiden te maken en te "knorren".

Dus, 's nachts telefoon op stil gezet.

Nog steeds lawaai en geknor.

Daarna in airplane mode gezet en wifi uitgezet.

Daarna 4G volledig uitgeschakeld (alsook Bluetooth die zoiezo uitstaat).

Ik snap het even niet meer, telefoon op stil, airplane mode, geen wifi, geen 4G, geen Bluetooth, en nog steeds geeft Facebook notificaties dat deze of gene weet ik welke post geliked of geshared of whatever heeft.

Mis ik iets?

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Beste antwoord (via rens-br op 16-01-2017 10:31)

• demichel
Maandagmorgen nu. OK, mysterie is opgelost, denk ik.

Wat er gebeurde: zondagmorgen rond 2 uur was ik het eindelijk zat en zette ik alles af wat ik maar kon vinden, airplane mode, wifi, 4G,...

De notificaties bleven maar komen...

Wat bleek, de nagelnieuwe tablet van mijn zoontje lag op mijn nachtkastje, naast mijn telefoon. Stomweg niet aan gedacht want dat ding is zo nieuw en ik heb het nog niet aangeraakt (zoonlief en vrouw des te meer). Ik heb er ook weinig interesse in.

Facebook staat dus ook op die tablet (door vrouwlief, fair enough), en de tablet stond nog niet ingesteld om al die ongewenste rommel notificaties en geluidjes en gebrom en weet ik nog wat, weg te houden.

Na 2 uur bleef mijn telefoon dus stil, en bromde de tablet.

Ondertussen de instellingen op telefoon eens onder de loep genomen en blijkt dat, bij "sounds", bij de instellingen bij "Do not disturb mode", bij de uitzonderingen stonden: alarms én reminders. Nu, "alarms" heb ik nodig voor mijn wekker. "Reminders" dus niet en ik vermoed dat Facebook daardoor zijn notificaties binnensmokkelt. Ik heb die verwijderd en voila, deze nacht zalig geslapen zonder gezoem en gebrom en gepiep (van de telefoon dus, haha).

Tablet kampeert voorlopig in de gang 's nachts tot ik die eens goed onder handen genomen heb.

Mysterie opgelost dus. Dank voor het constructief meedenken!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:44
Komen de notificaties wel van de Facebook app, en is dat wel de 'echte' Facebook app?
Neigt een beetje naar malware achtige acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Dit moet inderdaad haast wel een malware app zijn. Misschien even hier opnoemen welke apps je onlangs hebt geïnstalleerd? En/of gewoon de laatste 5 apps die je hebt geïnstalleerd verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Malware, had ik ook aan gedacht, maar heb de laatste tijd niks geïnstalleerd (op een paar gerenomeerde apps uit de Playstore na dan, navigatie e.d., geen louche zaken). Ook zijn de notificaties legitiem, als ik ga kijken op Facebook, dan kloppen ze.

Bijzonder vreemd. Misschien buffering of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:06

Fiber

Beaches are for storming.

Facebook er een keer afgooien en overnieuw installeren...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Als je weer een melding krijgt, houdt deze dan even vast en druk vervolgens op de "i". Waarschijnlijk staat "Behandelen als prioriteit" aan, als je dat uit zet dan zou de app "Niet storen" moeten respecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:44
Het zou legitiem kunnen zijn (Facebook kan ook waneer je geen internet je likes, berichten en foto's etc. Achteraf doorvoeren), maar dan nog zou een legiteme Facebook app zich wel aan de Android instellingen qua trillen en geluid etc. Houden.

Ik zou toch even checken met bijvoorbeeld een Malwarebytes.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• demichel
Maandagmorgen nu. OK, mysterie is opgelost, denk ik.

Wat er gebeurde: zondagmorgen rond 2 uur was ik het eindelijk zat en zette ik alles af wat ik maar kon vinden, airplane mode, wifi, 4G,...

De notificaties bleven maar komen...

Wat bleek, de nagelnieuwe tablet van mijn zoontje lag op mijn nachtkastje, naast mijn telefoon. Stomweg niet aan gedacht want dat ding is zo nieuw en ik heb het nog niet aangeraakt (zoonlief en vrouw des te meer). Ik heb er ook weinig interesse in.

Facebook staat dus ook op die tablet (door vrouwlief, fair enough), en de tablet stond nog niet ingesteld om al die ongewenste rommel notificaties en geluidjes en gebrom en weet ik nog wat, weg te houden.

Na 2 uur bleef mijn telefoon dus stil, en bromde de tablet.

Ondertussen de instellingen op telefoon eens onder de loep genomen en blijkt dat, bij "sounds", bij de instellingen bij "Do not disturb mode", bij de uitzonderingen stonden: alarms én reminders. Nu, "alarms" heb ik nodig voor mijn wekker. "Reminders" dus niet en ik vermoed dat Facebook daardoor zijn notificaties binnensmokkelt. Ik heb die verwijderd en voila, deze nacht zalig geslapen zonder gezoem en gebrom en gepiep (van de telefoon dus, haha).

Tablet kampeert voorlopig in de gang 's nachts tot ik die eens goed onder handen genomen heb.

Mysterie opgelost dus. Dank voor het constructief meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:16

P_Tingen

omdat het KAN

_/-\o_

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1