[Advies gevraagd] Upgraden en rationaliseren Home Theater

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:12
Ik loop tegen wat irritaties aan bij mijn media set-up in de woonkamer en ik hoop dat er aantal van jullie zijn die met mij mee willen denken. Laat ik beginnen om een beeld te schetsen van hoe de situatie er nu thuis uitziet:
  • TV: Panasonic TX-L50ET60E
  • Speakers: Onkyo LS3100 - aangesloten via optische kabel direct naar TV
  • Mediaspeler: Tronsmart Ara X5 Windows 10 - aangesloten via HDMI naar TV
  • Playstation 4 - aangesloten via HDMI naar TV
  • Samsung BluRay speler - aangelokten via HDMI naar TV
  • Ik gebruik Plex om mijn media af te spelen en soms Netflix
  • Media staat op een Synology NAS (niet krachtig genoeg om te transcenderen)
  • Alles is aangesloten via LAN kabels
Ik loop momenteel tegen de volgende irritaties aan:
  • Het geluid gaat zowel via de TV als via de speakers. Hierdoor staat het geluid van de TV op 0 en kan ik het geluid alleen harder en zachter zetten met de afstandsbediening van de speakerset. Als beide aanstaat loopt het geluid net niet synchroon.
  • Ik moet een toetsenbord gebruiken om de mediaspeler te bedienen.
  • Naar mate een film vordert, gaat het geluid minder synchroon lopen met het beeld. In het begin is dit ook niet spot-on, echter net niet storend genoeg.
  • Ik moet meerdere afstandsbedieningen tegelijk gebruiken.
  • Soms werkt het geluid niet in 1x bij het opstarten van de Tronsmart; Windows herkent dan de output niet. Een simpele reboot lost het probleem dan op.
Ik wil zoveel mogelijk hergebruiken en zit daarom aan de volgende oplossing te denken:
  • Mediaspeler vervangen voor een Raspberry Pi 3 met Rasplex geïnstalleerd. Ik wil niet afstappen van Plex Media Server.
  • Een Harmony remote kopen.
  • Optioneel: Een receiver kopen en vervangen voor de receiver die is meegeleverd bij de Onkyo set en alles via HDMI laten lopen. Lost dit het audiosynchronisatie probleem op?
  • Optioneel: Nieuwe speakerset van Teufel aanschaffen.
Vragen:
  • Kan er een schakelaar worden toegevoegd aan de Raspberry die reageert op de commando's van de afstandsbediening; dus ook aan en uitzetten?
  • Heeft de Raspberry Pi 3 voldoende rekenkracht om mij een snelle (interface en streaming) en zorg vrije beleving te geven bij het bekijken van 1080p Bluray Remux mkv bestanden?
  • Welke Harmony remote is aan te beleven met bovenstaande eisen?
  • Ik zou eigenlijk ook apps als Netflix en uitzendinggemist willen installeren als onderdeel van het systeem. Mijn TV is namelijk zeer traag.
Kunnen jullie mij helpen me bovenstaande? Wellicht ziet iemand alternatieven?