Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Trage WiFi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Van mijn beneden buurman mag ik zijn WiFi gebruiken. Echter is de afstand zo ver dat deze heel zwak bij mij komt. Hoe kan ik dit verbeteren?

Alvast bedankt

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:35

lier

MikroTik nerd

Makkelijkste is bij hem intrekken. Ga ik er wel vanuit dat bij hem het signaal goed is. Als die stap te groot is kan je beginnen met alleen je pc/laptop daar neer te zetten. Mocht je dat ook niet zien zitten, dan kan je ervoor kiezen om een kabel te trekken. Dat is uiteindelijk de beste oplossing. Laatste alternatief dat ik kan bedenken is een accesspoint bij je buurman neerzetten dat zo dicht mogelijk bij jou staat.

O-)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
+1 voor burenliefde :p

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha

Dat gaat niet gebeuren.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
een router die als wireless client aangemeld kan worden kopen en deze zo dicht mogelijk er bij zetten... en daarop eventueel ( of je moet1tje met 2 radio's nemen :P ) een eigen accesspoint aansluiten

404 Signature not found

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 19:44:
Mijn vraag
...
Van mijn beneden buurman mag ik zijn WiFi gebruiken. Echter is de afstand zo ver dat deze heel zwak bij mij komt. Hoe kan ik dit verbeteren?

Alvast bedankt
WiFi kan probleemloos 300m ver reiken. Tenzij je een wolkenkrabber in NYC, Dubai of Shanghai ofzo woont, hij beneden en jij in de penthouse, is de afstand nadrukkelijk niet het probleem. Het probleem is de demping door bouwmaterialen (vloeren, isolatielagen etc) tussen zijn AP en jouw client device(s).

Alle lolligheid van 'intrekken' terzijde noemt lier de relevante opties:
1) netwerkkabel tussen de woningen krijgen. Exact wat mogelijk is hangt af van de situatie, waar je geen woord over rept. Dit is de enige optie die jou een betrouwbare verbinding gaat geven,
2) indien geen kabel, zorg dan voor een point-to-point verbinding tussen een AP bij hem op een tov jouw woning zo handig mogelijke plek en een client bridge bij jou in huis op een zo handig mogelijke plek (bijv beide bij raam aan zelfde kant gebouw).

Mogelijk zijn er andere opties, maar neem dan even de moeite de situatie te beschrijven. Hoe ziet het gebouw eruit? Wat voor bouwmaterialen? (vloer, muren en ramen zijn iig relevant) Hoe lang gaat de situatie duren? Welke eisen heb je? Welk budget is beschikbaar?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1