Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Private Cloud

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik druk bezig met het opzetten van een eigen private cloud, waarbij virtuele machines en containers met elkaar gaan samenwerken. Om de basis goed op te zetten om later te kunnen opschalen dacht ik aan de volgende configuratie. Is dit een goede en logische keuze:

- Ubuntu Maas (on bare metal)
- Via Ubuntu Maas wordt OpenStack geinstalleerd (voor VMs)
- Via OpenStack wordt er een CoreOS cluster van 3 nodes aangemaakt (voor Kubernetes)

Hiermee denk ik een goede flexibiliteit te hebben als het gaat om het opschalen van bare metal servers, waardoor OpenStack uiteraard meegroeit in capaciteit en het Docker container beheer via Kubernetes verloopt. Mijn target is in elk geval ervoor zorgen dat er snel opgeschaald kan worden, indien nodig.

Is dit een mooie config of is het meer een overkill, omdat via OpenStack al genoeg geregeld kan worden? Tevens las ik dat Tectronic van CoreOS voldoende is met daarop weer Openstack geinstalleerd (net andersom zeg maar).

Wie heeft hier ervaring in?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
JE hebt het over private cloud en meerdere VM's etc maar je geeft eigenlijk niet het doel aan. Wat wordt het gebruik wat wil je bereiken. Maak een tekening is altijd duidelijker dan dit verhaal.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.