Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsdale
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-06 10:07
Beste tweakers,

Ik heb een Asus H110M-A D3 geïnstalleerd met een Pentium G4400, 8GB, stock koeler en 8GB DDR3. Het systeem start, fans draaien, ik zie de netwerklampjes op de LAN-poort branden en ook dat rare audio led-dingetje op het bord zelf gloeit. Ik krijg alleen geen video output, op geen van de drie uitgangen: HDMI, VGA of DVI. Beide voedingen zijn aangesloten (24- en 4-polig). Enig idee hoe ik kan uitzoeken waarom ik geen video krijg?

Relevante software en hardware die ik gebruik
ASUS H110M-A D3
Pentium G4400 met stock koeler
Kingston ValueRAM DIMM DDR3 1333 CL9 - 8GB (1 x 8GB) in Slot A
be quiet! Straight Power 10 400W
Adata Premier SP550 120GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Oorspronkelijk zat er ook een MSI GTX1060 in, die heb ik er al uitgehaald.
Ook de SSD losgekoppeld.
Oorspronkelijk zat het geheugen niet goed en kreeg ik netjes de BIOS piepjes die meldde dat er geen geheugen in zit. Het speakertje werkt dus, maar geeft nu geen foutmelding.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk merk en type monitor?

Waarom relatief traag ddr3 gebruiken? Verder hoop ik dat het ddr3L (1,35v ipv 1,5v) is anders kan het de geheugencontroller in de cpu beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsdale
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:59:
Welk merk en type monitor?

Waarom relatief traag ddr3 gebruiken? Verder hoop ik dat het ddr3L (1,35v ipv 1,5v) is anders kan het de geheugencontroller in de cpu beschadigen.
Monitor: NEC MultiSync LCD3090WQXi, gebruik ik al jaren aan mijn hackintosh en de verschillende laptops die ik heb gehad. Nooit een issue mee gehad.

Volgens de Qualified Vendor List van Asus zou 1.5V memory geen probleem mogen zijn, en komt de 2GB versie van deze Kingston DIMM ook op de lijst voor. Memory snelheid is voor mij overigens geen criterium, prijs wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus kan zeggen wat ze willen, ze zijn niet de fabrikant van de cpu waar de geheugencontroller in zit. Dat is Intel en die garanderen niet meer dan 1,35v.

Hoe heb je de verloop geregeld van VGA en HDMI op het moederbord naar de monitor.?
Gebruik je een DVI-I of DVI-D kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsdale
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 19:57:
Asus kan zeggen wat ze willen, ze zijn niet de fabrikant van de cpu waar de geheugencontroller in zit. Dat is Intel en die garanderen niet meer dan 1,35v.
Da's een goede, die had ik even over het hoofd gezien in de specs van de G4400 :|
Hoe heb je de verloop geregeld van VGA en HDMI op het moederbord naar de monitor.?
Gebruik je een DVI-I of DVI-D kabel?
Een VGA naar DVI-A, HDMI naar DVI-D en een "gewone" DVI-D kabel.