Toon posts:

Abit BH6 1.0 met Celly 566@850 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie draait er met een Abit BH6 (geen Rev. 1.1) met een Celeron2 566 op 850 mhz?
Ik ga dit volgende week proberen, en was benieuwd of iemand er al mee draaide?

Verwijderd

huh dat kan toch niet

je moet toch eerst je bios flashe !

• troje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 12:44

troje

was here!

Ik heb een BH-6 rev 1.0 met het laatste BIOS (qn) en draai met gemak een celeron 566 op 850, met 1.6 aan prik Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inderdaad de nieuwste bios, maar die is al bij SS, met ondersteuning tot en met Celly 700.
Dus gewoon 1.6 volt, dat is al voldoende?

Verwijderd

Verschilt van proc tot proc. Ik heb 1.9 volt nodig om hem stabiel op 850Mhz te laten lopen en er zijn ook tweakers die met 1.65V de 850 trekken.

Verwijderd

Hoi,

FF een vraagje, hoe doe je nou kort samengevat die bios update voor de BH6?

Verwijderd

Flashen gaat als volgt :

Download van de Abit site de laatste nieuwe bios, de nieuwste versie van AWDflash en de file abitfae.bat Maak een systeem diskette met alleen de command.com erop en kopieer bovenstaande files op deze diskette. Start dan de pc opnieuw op in "Opstarten in MS-Dos prompt in veilige modus" zodat er er helemaal geen residente programma's zijn geladen. Benader de diskette en execute de het biosbestand zodat deze vanzichzelf een .bin file maakt. Start daarna awdflash.exe op. Dan wordt er gevraagd om het bios bestandje in te type, dus biosnaam.bin Daarna vraagt ie om een backup te maken van je oude bios, altijd doen, mocht er iets fout gaan. Dan vraagt ie om een bevestiging om te gaan flashen. Blijf dan overal vanaf en laat hem flashen. Is ie klaar, keis dan F1 voor reset of F10 voor exit. Resetten is altijd het beste na het flashen. En klaar, je bios is geflashed.

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Heb ook de SS-bios op de BH6, en draai nu een aantal weken 8,5 x 103 (turbo-mode enabled) met 1,75 volt.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Even iets anders over de SS bios (wat een naam) maar ik heb hem van het weekend gaflasht en nu gaat ie iedere keer helemaal dat geheugen tellen en dat duurt zoland, maar hoe zet ik dat nu uit? bij alle vorige biossen had ik nooit dat probleem.

Of is het wat je aangeeft tijdens het flashen?

Verwijderd

Quick power on self test (POST) enable of disable-en in je bios
Pagina: 1