Toon posts:

Upgraden naar Intel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben een intensief pc gebruiker met als nieuwe hobby videos bewerken.
Nu had ik een redelijk pctjuh staan, maar met amd onderdelen.
Helaas werkt davinci resolve niet echt lekker (eigenlijk gewoon niet) met amd onderdelen en adviseren ze intel..... ik was eigenlijk al toe aan een update, dus waarom wachten :-)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Video bewerken (avid, adobe en davinci resolve) en soms een beetje gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 300 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Cooler Master Hyper 412S
- 2x samsung ssd 850 evo 120gb
- EVGA GeForce GTX 750 Ti
- Corsair Spec-03 red midtower
- Blackmagic Design Intensity Pro BM024
- 3tb hdd 7200
- 2 tb hdd 7200
- Nieuwe voeding corsair 800w (type even vergeten)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, en als het lang mee gaat zou het top zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
liefst met thunderbold aansluiting

Ga je overklokken?
Misschien een beetje.

Wat verwacht je van ons?[i]
Beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget.
Dus moederbord, cpu en ram die goed bij elkaar passen en bij de componenten die ik al heb.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf al gevonden? Er zijn genoeg andere topics en best-buy guides die je de juiste richting in zouden moeten sturen.
Waarom als ik vragen mag? Je hele pc gebruikt bij lange na niet de helft... Corsair heeft trouwens momenteel ook geen 800W voeding in het assortiment.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

br00ky schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:27:
Waarom als ik vragen mag? Je hele pc gebruikt bij lange na niet de helft... Corsair heeft trouwens momenteel ook geen 800W voeding in het assortiment.
Misschien via marktplaats / V&A / speurders gekocht of van iemand overgenomen, maar maakt dat wat uit ? Hij neemt het mee naar een nieuwe systeem, dus hij heeft hem al.
En maakt 800 of 850 Watt nog iets uit ? Het zal wel ergens in de 800 Watt range zitten.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
feit is dat 800W overkill is. Hij kan met een goede 450W zelfs makkelijk terecht.

niet goed gelezen, ik dacht dat hij een 800W wilde aanschaffen maar hij heeft er dus al een.
Dus enkel mobo, cpu en mem.

[ Voor 45% gewijzigd door bluebear op 16-01-2017 05:45 ]

Verwijderd

GoT schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:58:
[...]
Misschien via marktplaats / V&A / speurders gekocht of van iemand overgenomen, maar maakt dat wat uit ?
Dan is het geen nieuwe voeding. Daarnaast heeft een voeding net als elk ander stukje elektronica niet het eeuwige leven. Dus wat meer info is zeker handig.
br00ky schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:27:

Maak er maar minder dan een kwart van bij een mainstream i5 of i7, meer dan 200W zal zo'n PC niet uit de voeding trekken.