Toon posts:

Welke PC Componenten zijn nodig voor perfecte stream?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Welke nieuwe PC component of componenten raden jullie mij aan om te upgraden zodat het makkelijk mogelijk is om met het programma OBS 1080P 60 fps video's op te nemen en te kunnen streamen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

- Cooler Master Force 500
- Asrock 970 pro3 motherboard
- Plextor SSD 128GB M5
- AMD FX-8320 Eight-Core processor
- Geforce GTX 660 Ti
- XFX pro550w power supply
- Crucial Ballistix Sport 8GB (4GBx2)

Dit is mijn huidige PC van 4 jaar terug en die heeft duidelijk een upgrade nodig om dit mogelijk te maken. Ik speel geen Games op de PC en het is puur voor streaming en het opnemen van video's. Ik heb een Elgato HD60 wat ik gebruik om mijn huidige gameplay van mij Playstation 4 over te zetten naar mijn PC. Naast OBS maak ik gebruik van Premiere Pro, Adobe audition en Elgato software. Naast het draaien van OBS of Elgato software heb ik altijd Adobe Audtion op de achtergrond aan staan wat extra rekenkracht kost. Ik kan nu al geen 720P 60 fps gameplay want dan word het al te zwaar en krijg storingen in beeld.

Het gaat om dit soort spellen: Battlefield, Division, Doom, Last of Us etc.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet dat de processor een belangrijke factor is in het streaming en de videokaart is misschien weer belangrijker op het gebied van video's renderen met verschillende overlays en goede kwaliteit. Ik denk daarom dat ik een nieuwe videokaart en een processor moet aanschaffen. Een Core i7 zou vast een aanrader zijn maar welke versie kan ik dan het beste pakken zodat ik niet meer betaal dan nodig of te kort kom?

Ik zie een enorme aanbod van videokaarten/processoren met enorme prijsverschillen. Aangezien ik niet zo technisch ben is het voor mij moeilijk om een inschatting te maken welke componenten nou ik het beste kan aanschaffen om mijn minimale vereisten mogelijk te maken. ik hoop dat jullie mij daar een beetje bij kunnen helpen zodat ik de juiste keuze hierin maak.

Ik hoop dat ik jullie voldoende heb geïnformeerd en anders vraag maar raak :) _/-\o_

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf inmiddels gevonden? Nu komt het heel erg over als "laat ik mijn vraag eens dumpen en kijken waar men mee komt". Zo werkt Tweakers natuurlijk niet :). Eigen inzet en onderzoek is de key.

Je vraag is vrij omlijnd, dus daar moet vast het een en ander over te vinden zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is van de PC markt is al die verschillende termen en types, het één kan niet zonder het ander en het ander kan niet zonder het één. Ik ben niet voor niets overgestapt op de console. Je moet een halve expert zijn om hierachter te kunnen komen voor mijn gevoel. Als ik aan google vraag of mijn type moederbord een I7 Core processor ondersteunt nou dan krijg ik een partij artikelen waar ik van alles tegen kom behalve men antwoord.

Je moet echt technische kennis hebben om je computer up te graden terwijl ik daar helemaal niet geïnteresseerd in ben. Ik ben geïnteresseerd in het full hd opnemen/ streamen en het is voor mij onduidelijk als consument welke componenten ik daarvoor moet aanschaffen. De uitdaging licht toch echt om dit in één opslag duidelijk te maken. Als ik betere console wil dan weet ik dat ik naar playstation 4 pro moet overstappen. Als ik een betere computer wil dan is dat toch behoorlijk pittig met al die onderdelen met verschillende versies en verschillende ondersteuningen.

Ik denk dat ik maar een curcus moet gaan volgen ofso. Sorry voor de overlast in ieder geval ik moest dit even kwijt. Ik denk dat jullie met de technische kennis er wel om kunnen lachen wss

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

br00ky schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:55:
Wat heb je zelf inmiddels gevonden? Nu komt het heel erg over als "laat ik mijn vraag eens dumpen en kijken waar men mee komt". Zo werkt Tweakers natuurlijk niet :). Eigen inzet en onderzoek is de key.

Je vraag is vrij omlijnd, dus daar moet vast het een en ander over te vinden zijn!
Misschien moet tweakers dan ook niet meer adverteren met "alsof je tig handige neefjes hebt" om mensen te lokken, handige neefjes vragen ook niet om eigen inzet en "wat heb je zelf al gevonden"

O-) .

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:06:
Het probleem is van de PC markt is al die verschillende termen en types, het één kan niet zonder het ander en het ander kan niet zonder het één. Ik ben niet voor niets overgestapt op de console. Je moet een halve expert zijn om hierachter te kunnen komen voor mijn gevoel. Als ik aan google vraag of mijn type moederbord een I7 Core processor ondersteunt nou dan krijg ik een partij artikelen waar ik van alles tegen kom behalve men antwoord.

Je moet echt technische kennis hebben om je computer up te graden terwijl ik daar helemaal niet geïnteresseerd in ben. Ik ben geïnteresseerd in het full hd opnemen/ streamen en het is voor mij onduidelijk als consument welke componenten ik daarvoor moet aanschaffen. De uitdaging licht toch echt om dit in één opslag duidelijk te maken. Als ik betere console wil dan weet ik dat ik naar playstation 4 pro moet overstappen. Als ik een betere computer wil dan is dat toch behoorlijk pittig met al die onderdelen met verschillende versies en verschillende ondersteuningen.

Ik denk dat ik maar een curcus moet gaan volgen ofso. Sorry voor de overlast in ieder geval ik moest dit even kwijt. Ik denk dat jullie met de technische kennis er wel om kunnen lachen wss
Als je wel een oplossing wilt, maar daar zelf geen moeite voor wilt doen moet je maar bereidt zijn om daar voor te betalen.

https://tweakers.net/aanb...K1VEqSExPDc6sSlWyMjQwqAUA

Een paar simpele zoektermen leveren je al heel gauw wat antwoorden op:
https://help.twitch.tv/cu...how-to-broadcast-pc-games
http://www.tomsguide.com/...ng-guide,review-3009.html

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente | Proton $20 referral

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb de nodige research gedaan en ben erachter gekomen dat ik er verstandig aan doe om een Intel Core i7 proccesor te nemen. Aangezien mijn moederbord die niet ondersteunt zal ik ook mijn moederbord moeten vervangen. Ik heb nou dit lijstje in elkaar gezet en wil de ontbrekende componenten van mijn oude PC overzetten naar deze nieuwe om de kosten te besparen.

Oude componenten:
- Cooler Master Force 500
- Plextor SSD 128GB M5
- XFX pro550w power supply
- HDD 1T

Nieuwe componenten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 366,50€ 366,50
1Asus Z170 PRO GAMING€ 156,99€ 156,99
1MSI GeForce GTX N750 Ti 2GB GAMING€ 156,04€ 156,04
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,90€ 44,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 724,43

Wat vinden jullie van dit lijstje en hebben jullie nog aanraders of opmerkingen?

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
Die videokaart is waardeloos. Dat is nauwelijks een upgrade.

Verkoop je oude spul en ga minimaal voor een 480 of 1060. Vooral voor games zoals battlefield

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor je tip

[ Voor 140% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2017 23:38 ]

Pagina: 1