"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Als hij 21% rekent voor de arbeid en hier bewust mee bezig is, valt het gewoon onder fraude. Hij draagt namelijk geen 21% af maar 21% en 6%. Ik zou contact opnemen en gewoon de vraag stellen hoe dit zitanandus schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:37:
Ik heb in december nieuwe kozijnen met HR++-glas laten plaatsen.
Alles is geplaatst, de factuur is betaald.
Nu kwam ik er net achter dat er geen splitsing naar 21% en 6% BTW staat op de factuur, maar gewoon 21% wordt gerekend voor alles.
Ik meen dat voor de arbeidskosten 6% BTW betaald moet worden.
Ben ik genaaid?
En is hier nog wat aan te doen?
Ja, nogal dom dat ik er niet eerder op gelet heb![]()
Hij zal sowieso zelf dan ook de 21% afdragen dus fraude is het niet.
Heb je wel duidelijk aangegeven bij hem dat het om 6% arbeidsuren ging? De glaszetter kan natuurlijk ook niet raden of het vervanging of isolatie is.
Heb je wel duidelijk aangegeven bij hem dat het om 6% arbeidsuren ging? De glaszetter kan natuurlijk ook niet raden of het vervanging of isolatie is.
Plaatsen van kozijnen valt onder 21%, enkel het plaatsen van glas is 6% als ik de website goed lees. Dus echt veel gaat het je volgens mij niet opleveren, lijkt mij.
• Het waren oude ruiten (geen HR)Xiphalon schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:58:
• Ik heb het met hem duidelijk over isolatie gehad (en dat dat de reden was van de plaatsing).
• Hij heeft een formulier voor overheidssubsidie voor energiebesparing ingevuld
• Hij heeft een specificatie op moeten sturen voor de kosten van het glas voor aanvraag isolatiesubsidie van de gemeente
Dus denk wel dat-ie dat doorhad
Hmm, volgens mij hebt je gelijk.vanaalten schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:20:
Plaatsen van kozijnen valt onder 21%, enkel het plaatsen van glas is 6% als ik de website goed lees. Dus echt veel gaat het je volgens mij niet opleveren, lijkt mij.
Als ik het teruglees is het plaatsen van de kozijnen inderdaad niet laag-tarief, maar wel het plaatsen van het glas.
Dat was ook de specificatie voor de gemeente. De arbeidskosten plaatsing glas was €850 exc BTW (in die specificatie, waar overigens ook 21% wordt gerekend
Dat zou dan iets van €127 totale verschil zijn. Op het totaalbedrag niet veel, maar toch 127 euro.
Ik zal ze morgen even bellen
Pagina: 1