Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een cooler master voeding m850w zonder powerswitch (aan/uitknop)
Deze werkt niet op mijn huidige en nieuwere asus m5a97 le 2.0 maar deze werkt wel prima op mijn twee andere oudere moederborden een asus p5q deluxe en een asus maximus II formula
Mijn coolermaster realpower m620 met aparte aan/uitknop werkt echter op alle drie de borden , graag uw reactie 8)7
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-01-2017 13:50)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:25:
oke deze voeding gaat verder in mn oude pc
Dat lijkt mij erg onverstandig als je niet zeker weet dat de voeding nog goed is. De kans is namelijk vrij groot dat de voeding meerdere defecte elco's heeft door zijn leeftijd en de niet al te hoge kwaliteit van deze elco's. Een voeding met defecte elco's zal een erg hoge ripple afgeven aan alles wat je erop aansluit en dit is vrij slecht voor die onderdelen op de lange duur.

Ik heb zelf een aantal maanden geleden nog dezelfde voeding, onder de Zalman naam. De Zalman ZM-850HP is namelijk dezelfde voeding gemaakt door Enhance getest omdat die dus ook defecte elco's had. Deze voeding kon nog steeds prima 850W leveren, maar de ripple die de voeding afgaf was onder elke belasting veel te hoog. Zelfs als je de voeding maar voor 10% belaste wat dus maar 85W is, viel de ripple al ver buiten de ATX specificatie. Die voeding hoef je dus niet meer te gebruiken met een PC ook al kan die nog steeds 850W leveren.
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 19:35:
moederbord is ook al heel oud ..........., hoe verwijder ik dit topic?\
Je kunt zelf geen topic verwijderen. Alleen een moderator kan dat, maar die doet dat alleen als er echt een reden voor is en die is hier niet. Zo kan iemand anders met hetzelfde probleem ook lezen wat de oplossing was en wat die wel en niet moet doen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Waarom focus je op de powerswitch?

Dit zal waarschijnlijk een timing issue zijn tussen de voeding en het moederbord, waar overigens weinig aan te doen is. Soms wil er overigens nog wel een bios update zijn van het moederbord welke het oplost omdat de voeding zich niet aan de ATX specificatie houdt.

Kan ook nog zijn dat de voeding defect is, de 5Vsb elco dan waarschijnlijk, maar waarbij het ene moederbord net wat minder kieskeurig is waardoor die nog wel werkt.

Hoe oud is de Cooler Master M850? Het gaat om de RS-850-ESBA?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, bedankt voor uw reactie
Het gaat inderdaad om de RS-850-ESBA en komt uit 2007
Ik heb de laatste biosversie 2701

de voeding deed het ook prima met een crossfire opstelling op de maximus II formula en mn huidige opstelling is de m5a97 le 2.0 met een fx8350 2x8 gb ram kingston een samsung ssd 500gb en een club3d r9 280, maarja die doet het prima met mn 620watt

ik heb de 850w voeding eigenlijk alleen voor het uiterlijk :) bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dan is de kans aanwezig dat het probleem ligt bij het 5Vsb circuit. Maar ik zou de voeding sowieso niet meer vertrouwen en gebruiken. Niet echt verstandig of je moet alle elco's gaan controleren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, maar wat als ie het wel doet op 10 andere verschillende asus moederborden maar alleen niet bij deze , dan klopt het circuitverhaal niet . helpdesk van asus is dicht , maar ga morgen wel met ze chatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:29:
dan klopt het circuitverhaal niet .
Klopt zeker wel, je hebt een fx8350, dat ding staat erom bekend enorm veel stroom te vragen en wat The Mask dus ook aanhaalt is dat die 850w voeding al 10 jaar oud is en dus grote kans dat hij instabiel is geworden en deze zware combo niet trekt.
Dat hij op andere Mobo's wel werkt kan dan ook makkelijk aangezien je niet aangeeft welke CPU er op zat ( stroomverbruik)
En ja, deze fout heb ik ook gemaakt met een fx8320, ook een nieuw Mobo destijds besteld want de voeding werkt immers... Zonde van het geld want ook die werkte niet. Nieuwe voeding en het probleem was opgelost. |:(

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke allemaal bedankt

ik dacht dat mijn vorige pc met maximus formula II q9550 processor 8gb hyper x ram op 2.5 volt
en 4 harde schijven in raid 0 en twee videokaarten amd 5870 in crossfire niet minder zwaar was ik gebruik nu de 620w

ps alle lampjes gaan branden en cdrom en ssd en watercoolingpomp h110i gaan ook gewoon aan alleen zwart beeld en waarschijnlijk geen doorstart

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2017 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mijn verhaal klopt prima, begrijp je wel waar ik het over heb of is het abracadabra? :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat mijn vorige pc niet minder zwaar was

en een splinternieuwe RS-850-ESBA (ook Zonder powerbutton zou t abacadabra dus wel moeten doen lol

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:54:
ik dacht dat mijn vorige pc niet minder zwaar was
Er zijn 3 dingen die je uit elkaar moet houden:
  • Oudere voedingen kunnen minder goed gaan werken doordat ze van de specificatie af gaan wijken (bv voltageschommelingen)
  • Niet alle moederborden kunnen even goed omgaan met voedingen die van de specificatie afwijken
  • Hoe zwaarder de belasting hoe meer voltages kunnen gaan afwijken.
Een combinatie van deze factoren kan je problemen verklaren. Een voeding van 10 jaar oud zou ik bij problemen meteen vervangen, die is toch allang afgeschreven. Of eventueel blijven gebruiken in een ander systeem met minder eisen.
en een splinternieuwe RS-850-ESBA (ook Zonder powerbutton zou t abacadabra dus wel moeten doen lol
Wel of geen powerswitch heeft er geen z*k mee te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke deze voeding gaat verder in mn oude pc , maar ga toch eenzelfde nieuw exemplaar testen om te kijken of dit allemaal het enige probleem is , want aan de hand van enkel deze reacties kan er geen andere oorzaak zijn, ben erg benieuwd nogmaals bedankt voor de ,moeite,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

eenzelfde nieuw exemplaar
Ik zou niet nu nog een reeds 10 jaar verouderde voeding gaan kopen.
Neem even een kijkje in Voeding advies en informatie topic - Deel 33 en zoek met die info een mooie nieuwe en kwalitatief goede voeding.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

oke deze voeding gaat verder in mn oude pc , maar ga toch eenzelfde nieuw exemplaar testen om te kijken of dit allemaal het enige probleem is , want aan de hand van enkel deze reacties kan er geen andere oorzaak zijn, ben erg benieuwd nogmaals bedankt voor de ,moeite,
En wat nu als het komt door de combinatie van mijn 2e en 3e punt? Dan doet je nieuwe voeding oud model het ook niet. Verder eens met Heatonme, koop gewoon een goed nieuw model, de techniek heeft de laatste 10 jaar ook niet stilgestaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
oke deze voeding gaat verder in mn oude pc
Dat lijkt mij erg onverstandig als je niet zeker weet dat de voeding nog goed is. De kans is namelijk vrij groot dat de voeding meerdere defecte elco's heeft door zijn leeftijd en de niet al te hoge kwaliteit van deze elco's. Een voeding met defecte elco's zal een erg hoge ripple afgeven aan alles wat je erop aansluit en dit is vrij slecht voor die onderdelen op de lange duur.

Ik heb zelf een aantal maanden geleden nog dezelfde voeding, onder de Zalman naam. De Zalman ZM-850HP is namelijk dezelfde voeding gemaakt door Enhance getest omdat die dus ook defecte elco's had. Deze voeding kon nog steeds prima 850W leveren, maar de ripple die de voeding afgaf was onder elke belasting veel te hoog. Zelfs als je de voeding maar voor 10% belaste wat dus maar 85W is, viel de ripple al ver buiten de ATX specificatie. Die voeding hoef je dus niet meer te gebruiken met een PC ook al kan die nog steeds 850W leveren.
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 19:35:
Je kunt zelf geen topic verwijderen. Alleen een moderator kan dat, maar die doet dat alleen als er echt een reden voor is en die is hier niet. Zo kan iemand anders met hetzelfde probleem ook lezen wat de oplossing was en wat die wel en niet moet doen.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1