Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-08 15:58
Beste Tweakers,

Excuses voor de "overdreven" titel, gisteren is mijn schoonvader overleden en wij proberen in zijn telefoon te komen om de nodige dingen te vinden en te regelen. Het betreft een Nexus 5X. Deze is ingesteld op zijn vingerafdruk en daarnaast is er een numeriek toegangscode ingesteld. De eerste wordt lastig en de tweede is onbekend, we hebben alle mogelijkheden geprobeerd maar tevergeefs.

Wat we geprobeerd hebben:

- Heel veel foutieve pogingen, met een patroonvergrendeling krijg je hierna de mogelijkheid om met je Google account in te loggen, met een numerieke code helaas niet (steeds 30 seconden wachten tussen pogingen).
- Via https://www.google.com/android/devicemanager de code te wijzigen, helaas krijg je dan de melding dat er al een code ingesteld is, deze wordt helaas niet gewijzigd.

Mijn volgende ingeving was: via fastboot een custom recovery flashen en vervolgens via adb de code resetten of de gegevens overzetten naar een pc. Echter dient de bootloader daarvoor geunlocked te worden en dus: gegevens weg.

Wat voor mogelijkheden zijn er nog meer met behoud van gegevens?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Misschien dat de familie hem nog even mag zien en zo middels zijn vinger ontgrendelen? Ik weet dat het niet de leukste oplossing is maar wel praktisch.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:17
Humma Kavula schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:08:
Misschien dat de familie hem nog even mag zien en zo middels zijn vinger ontgrendelen? Ik weet dat het niet de leukste oplossing is maar wel praktisch.
Is waarschijnlijk ook het enige toegestane antwoord hier op tweakers, al het andere is nogal illegaal om te noteren hier.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Ik vraag me af of dat werkt, zit daar geen warmte of zo'n elektriciteitssensor ook in? Net als in het touchscreen dat niet werkt met handschoenen of zeer koude handen.
Het lijkt erop dat dat enkel is voor toegang tot het Google account, dat hebben we enkel komen we zijn telefoon niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAMF
  • Laatst online: 14-08 19:07

JAMF

010 the number of the best

Maar niet op de manier zoals TS zou willen:
{....}
In bepaalde omstandigheden kunnen we content uit het account van een overleden persoon verstrekken. In al deze gevallen ligt onze hoofdverantwoordelijkheid bij het veilig en privé houden van de gegevens van mensen. We kunnen geen wachtwoorden of andere inloggegevens verstrekken. {....}

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-08 13:37

CSB

:D

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:27
Vaak kun je idd als je de google account gegevens hebt ook de telefoon unlocken daar mee als je te vaak een verkeerde pin/vingercode oid ingevuld hebt.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:34
Mischien kan je met www.androidlost.com wat doen ?
Deze kan je remote instaleren via de playstore op desktop als het toestel internet heeft.
Helaas kan je hem hier niet mee unlocken ( dan moet je eerst op het toestel zelf admin rights geven )
Maar je kan remote wel bij foto's/Contactpersonen/SMS/Telefoonlogboek/ Filebrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Alle opties geprobeerd, maar helaas. Met androidlost.com dien je de app 1x te openen, hij staat wel geïnstalleerd nu, bale.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:44

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Gecondoleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 16:13
Ik kan me herinneren dat je via Android device manager je Android kunt vergrendelen, als je hem dan ontgrendeld via een zelf ingesteld wachtwoord via de website, verdwijnt de vergrendeling. Ik moet er wel bij zeggen dat ik dat niet helemaal zeker meer weet of het nog werkt.

Op deze website wordt het ook gemeld als mogelijkheid.
http://trendblog.net/how-...een-pattern-pin-password/

Gecondoleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
Ook geprobeerd, maar dat werkt helaas alleen met een patroonvergrendeling. Bedankt voor de suggesties zo ver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Laatst online: 16:38
Allereerst gecondoleerd!
Weet niet of het iets brengt maar als je de pincode 3 maal fout hebt dan kan je met de pukcode deze opnieuw instellen.
Is daarna de vingerprint ook niet gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gecondoleerd en sterkte!

Hier zie je nu wel een praktisch probleem met biometrische gegevens en apparatuur. Leuk voor identificeren maar met overlijden is nauwelijks rekening gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Na een aantal foute pogingen werkt mijn vingerafdruk niet meer en moet je het via de code of wachtwoord doen. De vraag is dus of een vingerafdruk nog gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
PUK code heb je ook niks aan dat is immers puur voor de simkaart

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:22
sambalbaj schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:04:
Gecondoleerd en sterkte!

Hier zie je nu wel een praktisch probleem met biometrische gegevens en apparatuur. Leuk voor identificeren maar met overlijden is nauwelijks rekening gehouden.
Niet echt, want zonder de fingerprint beveiliging maar met toegangscode zou je er alsnog niet in kunnen komen, want ook die is niet bekend.

TS, gecondoleerd en sterkte.

Zelf wel een keer een phone kunnen unlocken, maar die had geen gelockte bootloader en tevens root toegang/usb-foutenopsoring waardoor je door een recovery flash de code kon verwijderen. Wil je dat in dit geval doen dan wordt de data al verwijderd.

Ik denk haast dat het zonder hulp vanuit Google/fabrikant niet gaat lukken, want zonder code/fingerprint kun je er echt niet zomaar meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je zou de plaatselijke telefoon*winkel* eens kunnen vragen of die nog een idee heeft...

die hebben soms de meest gekke truukjes.. alleen daar heb je kwa tijdstip nu niks aan

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 16-01-2017 10:35 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Is deze suggestie al geprobeerd? Dit lijkt me de enige werkende oplossing

Alternatief is zoeken naar een backup zonder encryptie

[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 15-01-2017 23:08 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:46
Gecondoleerd.

Welke gegevens probeer je eigenlijk te achterhalen?
Contacten staan bijvoorbeeld vaak op de google account gesynchroniseerd.
Accounts waar je geen inloggegevens voor hebt kun je vaak toegang tot krijgen als je een kopie van het overlijdenscertificaat opstuurt (die krijgen de nabestaanden van de begrafenisondernemer).
Foto's ect wordt wat lastiger als er geen (cloud) backup is ingesteld.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:34
Een andere optie zou kunnen zijn om de pincode te Brute-forcen, met bijvoorbeeld een Rubber Ducky, zie Deze videomisschien heeft een Tweaker deze voor je te leen.
Daarmee zou het met een Pincode van 4 karakters, en een default delay van 30 seconden maximaal 16 uur duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Allereerst gecondoleerd met het verlies van je schoonvader.

Helaas is het niet toegestaan op tweakers om te bespreken hoe beveiliging omzeild kan worden. Wat je wel nog kan proberen is contact opnemen met Google inclusief bewijs van overlijden, wellicht kunnen die nog iets voor je betekenen.

Verder heb je titel nog wat minder schreeuwerig gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 16-01-2017 10:49 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.