Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-11 19:38
De meeste opladers bestaan tegenwoordig uit 2 losse onderdelen: 1) een 'oplader' en 2) een verwijderbare usb snoer. Maar hoe heet eigenlijk een oplader waarbij die 2 onderdelen onverwijderbaar vast zitten aan elkaar? Is daar überhaupt een term voor? :D

Edit:

Ik zoek een microUSB-B oplader met 2A (dus een zgn fast charger). Het is echter wel vereist dat de oplader en snoer samen 1 geheel zijn - de usb kabel moet dus niet te verwijderen zijn. Google en pricewatch leveren niet heel veel op dus ik was benieuwd of jullie enkele persoonlijke aanbevelingen kunnen doen!

Ik heb alleen eentje van BeHello gevonden en van Mobilize. De eerste merk is mij onbekend, en de Mobilize heeft een lampje wat ik vrij irritant vind.

Suggesties zijn dus welkom

[ Voor 49% gewijzigd door TTMJ! op 15-01-2017 15:41 ]

Alle reacties

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:07

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Misschien non-modulair?

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• TTMJ!
Helaas, als ik non-modulair usb oplader intik komt er niks uit.

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:07

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

TTMJ! schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:52:
[...]

Helaas, als ik non-modulair usb oplader intik komt er niks uit.
Het was ook meer iets wat ik snel even verzonnen heb.

Ik weet eigenlijk niet of er een specifieke term voor is.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• TTMJ!
AdoraBelle schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:57:
[...]

Het was ook meer iets wat ik snel even verzonnen heb.

Ik weet eigenlijk niet of er een specifieke term voor is.
Dat is al wat ik vreesde. Vroegâh werden ze reisladers genoemd, maar tegenwoordig wordt zowat alles een reislader genoemd in de winkels. Dit maakt het pricewatchen ontzettend irritant :/

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:23

g0tanks

Moderator CSA
Wat voor oplader zoek je? Ik heb zo'n USB-C lader voor mijn Lumia 950, de 'Microsoft AC-100E USB-C Fast Charger'.
Afbeeldingslocatie: https://www.mytrendyphone.eu/images/Microsoft-AC-100E-USB-C-Fast-Charger-Microsoft-Lumia-950-Microsoft-Lumia-950-XL-Black-16122015-3-p.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11 21:55

DarkSide

theres no place like ::1

Adapter?
Misschien handig om misschien aan te geven wat je zoekt.
En waarom moet het aan een stuk zijn? En waar dient het voor?

Dan kunnen we misschien verder helpen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:43

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik weet niet, maar wat je zoekt komt toch overeen met "fixed cable"?

• TTMJ!
g0tanks schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:03:
Wat voor oplader zoek je? Ik heb zo'n USB-C lader voor mijn Lumia 950, de 'Microsoft AC-100E USB-C Fast Charger'.
Ik zoek een microUSB-B met 2A (dus fastcharger) oplader dat net zoals die van jou uit één geheel bestaat. Tot nu toe ben ik er maar 1 tegen gekomen, maar ik wil meerdere vinden en kunnen vergelijken. Tot nu toe gaat dat niet echt omdat ik telkens losse thuisladers e.d. tegenkom.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:42
Haha wel een leuke idd. this al jaren een gedoe met laders, geen uniformiteit, dat is met pricewatchen dus ook een gedoe.
happy pricewatching ;)
This ook overspoelt met usb kabels los, dus kan ik me wel indenken dat ze de laders maar apart (modulair) verkopen, iedereen heeft wel een kabel liggen ergens.

[ Voor 35% gewijzigd door Mel33 op 15-01-2017 13:13 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• TTMJ!
Ik zoek dus een microUSB-B oplader met 2A (dus een zgn fast charger). Het is echter wel vereist dat de oplader en snoer samen 1 geheel zijn - de usb kabel moet dus niet te verwijderen zijn. Google en pricewatch leveren niet heel veel op dus ik was benieuwd of jullie enkele persoonlijke aanbevelingen kunnen doen!

Ik heb alleen eentje van BeHello gevonden en van Mobilize. De eerste merk is mij onbekend, en de Mobilize heeft een lampje wat ik vrij irritant vind.

Suggesties zijn dus welkom

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:15

Illusion

(the art of)

Secondenlijm geen optie?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-11 21:20
Soms noemen ze het een "travel charger" misschien dat je daar wat mee kunt :).

My favorite programming language is solder.

• TTMJ!
Haha nee. Het gaat mij vooral om bulk. Het is gewoon een persoonlijke voorkeur.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Belkin heeft er ook eentje: http://www.belkin.com/nl/F7U009/p/P-F7U009/ Geen idee of daar een lampje in zit. In het Engels ken ik de term als "captive cable" maar dat leverde in dit geval ook niet veel op.

[ Voor 28% gewijzigd door blinkenlights op 15-01-2017 16:05 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heel de wereld wil van die krengen af omdat de kabel niet los te vervangen is, vandaar dat je ze in de EU ook bijna niet meer vind, maar jij wil juist zo'n ding?.... :o

Maar: banggood.com To The Rescue...... Ga me echter niet vragen hoe de kwaliteit van die meuk is....

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 15-01-2017 16:22 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• TTMJ!
blinkenlights schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:05:
Belkin heeft er ook eentje: http://www.belkin.com/nl/F7U009/p/P-F7U009/ Geen idee of daar een lampje in zit. In het Engels ken ik de term als "captive cable" maar dat leverde in dit geval ook niet veel op.
Die ga ik meteen kopen! Ik ging er onterecht van uit dat Belkin 'm niet zou hebben of dat ie te duur zou zijn maar dat valt dus reuze mee.

Heb je alleen enig idee hoe ik 'm bestel? Of heeft belkin geen eigen webshop?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

De laatste keer dat ik er één nodig had (mijn oplader helaas thuis gelaten), ben ik in Frankfurt a. Main gewoon een MediaMarkt of Saturn binnengelopen, had er één onder de 10 euro.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:10
Je dacht onterecht dat een Belkin te duur zou zijn, maar het valt reuze mee?
Tegen de €25,- voor een simpele lader, omdat je graag wilt dat de kabel vast zit.

Het is maar waar je je geld aan uit wilt geven.

• TTMJ!
Freee!! schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:27:
De laatste keer dat ik er één nodig had (mijn oplader helaas thuis gelaten), ben ik in Frankfurt a. Main gewoon een MediaMarkt of Saturn binnengelopen, had er één onder de 10 euro.
Klopt, maar die zijn meestal geen 2A lijkt me? De enigen die ik wel heb gevonden zijn vaak obscure merken, en ik daar tegenwoordig wel mee uit, vooral na dat laatste NVWA rapport over opladers.
wimmel_1 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:19:
Heel de wereld wil van die krengen af omdat de kabel niet los te vervangen is, vandaar dat je ze in de EU ook bijna niet meer vind, maar jij wil juist zo'n ding?.... :o
Haha ja, ik vind ze veel fijner qua vormgeving. Momenteel gebruikik een oude samsung oplader van dat type met 0,7A. Dat gaat zo verschrikkelijk sloom :X
NeutraleTeun schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:29:
Je dacht onterecht dat een Belkin te duur zou zijn, maar het valt reuze mee?
Tegen de €25,- voor een simpele lader, omdat je graag wilt dat de kabel vast zit.

Het is maar waar je je geld aan uit wilt geven.
De meeste 2A opladers kosten toch ook gewoon rond de 20 euro of ben ik nou gek? (overigens verkoopt bol.com deze Belkin lader zonder enige gêne voor 40eu zie ik net)

[ Voor 21% gewijzigd door TTMJ! op 15-01-2017 16:37 ]

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-11 18:58
Bij sossolutions hebben ze er 3:
https://www.sossolutions.nl/raspberry-pi/voedingen-32

Allemaal goedkoper dan die van belkin.

Maar ik wil nu wel weten waarom die per se vast moet zitten? Kind of huisdier dat aan kabels trekt oid? Of iemand die telkens kabel eruit trekt om in een andere oplader te gebruiken?

• TTMJ!
Pepper92 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:09:
Bij sossolutions hebben ze er 3:
https://www.sossolutions.nl/raspberry-pi/voedingen-32

Allemaal goedkoper dan die van belkin.

Maar ik wil nu wel weten waarom die per se vast moet zitten? Kind of huisdier dat aan kabels trekt oid? Of iemand die telkens kabel eruit trekt om in een andere oplader te gebruiken?
Oké dat is wel heel verleidelijk cheap, te cheap haast zo goedkoop zie ik 2Amps nooit. En ze hebben ook nog een lage noise edition - meestal vind de luidruchtigheid van goedkope opladers super irritant. Alleen ik vind de 1,8m van de Belkin toch chiller. Ik ga het overwegen :)

En nee, mijn liefde voor fixed cable opladers is echt gewoon een persoonlijke voorkeur, ik kan het proberen te rationaliseren met 'ooh, eh veiliger oh ehnmm gaat langer mee want minder bewegende onderdelen' maar dat is allemaal onzin. :+

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-11 18:58
Ja er zijn wisselende verhalen over de adapters van sossolutions. De adapter bij mij raspberry-pi 2 van 2A was in ieder geval prima en stil (maar heb 'm niet doorgemeten).

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje naar de MAA.

Er wordt hier meerdere malen gevraagd waarom je nu een oplader wilt hebben met een Fixed Kabel, waarom beantwoord je deze vraag niet?

Overigens zijn die opladers van SOS Solutions prima. Ik gebruik er ook een voor mijn tablet en een voor mijn Raspberry Pi, ze zijn gewoon stil en stabiel. (Dat laatste moet ook wel, aangezien er anders van alles kapot kan gaan aan de Raspberry Pi).

• TTMJ!
rens-br schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:54:
[mbr]Dit betreft aankoopadvies, dus schopje naar de MAA.

Er wordt hier meerdere malen gevraagd waarom je nu een oplader wilt hebben met een Fixed Kabel, waarom beantwoord je deze vraag niet?[/]
Die heb ik meerdere malen beantwoord: het is gewoon een persoonlijke voorkeur. Ze zien er een stuk strakker uit vind ik, minder bulky, handiger om mee te nemen, kunnen niet uitmekaargaan. Alles wat ik nu zeg is te ontkrachten, dus eigenlijk is het gewoon totaal subjectief. :)

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Je kunt eens zoeken naar een RPI 2B lader zoeken. Ik kreeg een vaste bij mijn RetroPie kit.
https://www.sossolutions....zm7B3xufvCxYkkaAnjF8P8HAQ

[ Voor 68% gewijzigd door eL_Jay op 16-01-2017 14:02 ]

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-10 09:18
Of deze:

https://www.kiwi-electron.../rpi-psu-5-1v-2-5a--eu-uk

Wel met verwisselbare stekker voor NL en UK stopcontacten.

En 2.5 Amps

• rens-br

rens-br

TTMJ! schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:57:
Die heb ik meerdere malen beantwoord: het is gewoon een persoonlijke voorkeur. Ze zien er een stuk strakker uit vind ik, minder bulky, handiger om mee te nemen, kunnen niet uitmekaargaan. Alles wat ik nu zeg is te ontkrachten, dus eigenlijk is het gewoon totaal subjectief. :)
Ok helder. Persoonlijke voorkeur dus. Je had het inderdaad al beantwoord, maar nog niet zo uitgebreid / duidelijk.

• rens-br

rens-br

Die oplader is maar 1A, terwijl de TS een 2A oplader zoekt.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:31
rens-br schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:04:
[...]

Die oplader is maar 1A, terwijl de TS een 2A oplader zoekt.
In de specificaties staat wel 2A.
Anders deze: https://www.conrad.nl/nl/...icro-usb-usb-1435102.html met een beetje van allebei :+

[ Voor 27% gewijzigd door jip_86 op 16-01-2017 15:14 ]

Verwijderd

jip_86 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:10:
[...]

In de specificaties staat wel 2A.
Anders deze: https://www.conrad.nl/nl/...icro-usb-usb-1435102.html met een beetje van allebei :+
Dat is toch nondedju de perfecte oplossing. Hoeft ie het ook niet meer te rationaliseren hier :+

• TTMJ!
:')

• TTMJ!
Ik heb trouwens een vraagje over dzee oplader: https://www.sossolutions....opcontact-ultra-low-noise

Ik weet niet of hier een vertaal probleem zit, maar bedoelen ze hier met "low noise (minder storingen)" dat de oplader zelf stiller is (sommige opladers kunnen best luidruchtig zijn) of gaat het hier om storingen van geluidsapparatuur?

• rens-br

rens-br

TTMJ! schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:11:
Ik weet niet of hier een vertaal probleem zit, maar bedoelen ze hier met "low noise (minder storingen)" dat de oplader zelf stiller is (sommige opladers kunnen best luidruchtig zijn) of gaat het hier om storingen van geluidsapparatuur?
Ze zullen hier waarschijnlijk bedoelen dat de laadspanning en stroom heel erg stabiel is. Noise in dit geval betekend dan ook ruis.

Kijk als voorbeeld maar eens naar beide grafieken. Links is een originele goede oplader en rechts is een hele goedkope (Chinese) oplader.

De oplader die jij nu gelinkt hebt is voor een Raspberry Pi en die zijn erg selectief met hun opladers, dit heb je voor een telefoon niet nodig.

• TTMJ!
Ik heb een SOS oplader gekocht en ik ben positief verbaasd, geen irritante trafo gezoem zoals bij de meeste goedkope opladers het geval is (ik heb overigens dus de 'normale' gekocht, low noise heeft er dus niks mee te maken zoals heirboven is uitgelegd door iemand)! Enig minpuntje is de lengte (1,5m vind ik ik net iets te kort) - als deze 1,8m of 2m was geweest zou het de ideale oplader zijn voor mij.

Maar goed, aanradertje dus voor de mensen die een soortgelijk ding zoeken :)

PS: nog steeds geen idee hoe die dingen heten, en of ze überhaupt een naam hebben

[ Voor 12% gewijzigd door TTMJ! op 27-01-2017 14:17 ]

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:10
Een: Ouderwetse oplader.
Pagina: 1