Beste medetweakers,
Sinds een half jaar ben ik de eigenaar van een Medion Erazer laptop, een P7643 om precies te zijn (deze).
Ik heb deze laptop destijds gekozen omdat er toch een boel mensen in mijn omgeving een prettige ervaring hadden met de garantie afdeling van Medion. Ook was de prijs/kwaliteitsverhouding super
Nu wil ik graag een extra SSD plaatsen en de 128GB die er nu inzit op den duur vervangen door een groter model. Ook vind ik het wel weer eens tijd om de laptop stofvrij te maken en de koeling van nieuwe pasta te voorzien.
Maar; als ik de onderkant van de laptop open wil schroeven, vind je een soort evolutie van een garantie-sticker. Namelijk: Rubberen voetjes die de schroef verbergen. Nou heb ik het even geprobeerd op een sloop laptop, maar die rubberen dingen moet je kapot maken voor je erbij kan.
Nu zegt Medion dat, en ik quote:
Ik heb met diverse andere merken hier nooit echt problemen mee gehad, ook niet toen een SSD geplaatst was oid.
Sinds een half jaar ben ik de eigenaar van een Medion Erazer laptop, een P7643 om precies te zijn (deze).
Ik heb deze laptop destijds gekozen omdat er toch een boel mensen in mijn omgeving een prettige ervaring hadden met de garantie afdeling van Medion. Ook was de prijs/kwaliteitsverhouding super
Nu wil ik graag een extra SSD plaatsen en de 128GB die er nu inzit op den duur vervangen door een groter model. Ook vind ik het wel weer eens tijd om de laptop stofvrij te maken en de koeling van nieuwe pasta te voorzien.
Maar; als ik de onderkant van de laptop open wil schroeven, vind je een soort evolutie van een garantie-sticker. Namelijk: Rubberen voetjes die de schroef verbergen. Nou heb ik het even geprobeerd op een sloop laptop, maar die rubberen dingen moet je kapot maken voor je erbij kan.
Nu zegt Medion dat, en ik quote:
TLDR; Lees ik nu goed dat ik de laptop niet mag openmaken om gewoon onderhoud te plegen? Mag dat zomaar, dat mijn garantie dan vervalt?3. Uitsluitingen
Voor gebreken en schade die ontstaan door inwerking van buitenaf, onopzettelijke beschadiging, onjuist gebruik, aan het MEDION apparaat aangebrachte veranderingen, ombouw, uitbreidingen, gebruiken van vreemde onderdelen, veronachtzaming, virussen of softwarefouten, ongeschikt transport of verpakking en verlies bij retourzending van het apparaat naar MEDION kan MEDION niet aansprakelijk worden gesteld.
Het recht op garantie vervalt wanneer de storing aan het apparaat is ontstaan door onderhoud of reparatie die is uitgevoerd door een ander dan MEDION of door een niet door MEDION geautoriseerde servicepartner. De garantie vervalt ook wanneer stickers of serienummers van het apparaat of onderdelen van het apparaat worden gewijzigd of onherkenbaar worden gemaakt.
Ik heb met diverse andere merken hier nooit echt problemen mee gehad, ook niet toen een SSD geplaatst was oid.