Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 872527

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn SD kaart als intern geheugen van mijn Samsung J5 (2015) te laten zien. Ik heb het internet afgezocht en gezien dat dit mogelijk is via Instellingen --> opslag --> sd kaart en dan via instellingen. Als ik deze stap volg ontbreekt bij mij de optie 'instellingen'. Wel heb ik twee keuzes, ontkoppelen en formatteren. Als ik formatteer wordt de sd kaart alleen leeggehaald maar niet toegevoegd als intern geheugen.

Ik weet wel hoe ik apps kan opslaan op mijn SD kaart, echter zijn dit maar een beperkt aantal waardoor mijn telefoon steeds blijft aangeven dat er geen ruimte meer is.

Wie heeft een oplossing of weet wat ik verkeerd doe?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:40

g0tanks

Moderator CSA
Welke versie van Android heb je?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry vergeten te vermelden, maar het gaat om 6.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Heb je niet een reserve kaartje liggen om te testen?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:40

g0tanks

Moderator CSA
Met stock ROM? Dan kan het goed zijn dat Samsung deze optie heeft uitgezet. In de Galaxy S7 (Edge) is deze optie namelijk ook niet beschikbaar heb ik gelezen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik had een ouder kaartje van 1GB maar die laat precies dezelfde opties zien. Ik heb toen een nieuw SD kaartje van Samsung aangeschaft (geschikt voor smartphones) van 64 GB dus volgens mij kan het daar niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:43
Herstart je telefoon eens.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ook al geprobeerd, helaas bood dat ook geen uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:43
Meestal is een sd kaart alleen voor films muziek en fotos, en bied het geen oplossing voor de interne opslag.
Het is ook allemaal afhankelijk van de soort telefoon en de app-developer, sommigen kunnen het wel en anderen niet.
Whatsapp en facebook enz kan flink vol zitten met media, verwijder oude berichten
lees dit eens door http://www.geeksquad.co.u...se-your-handset-s-storage
En http://www.makeuseof.com/...naging-ram-android-phone/

[ Voor 10% gewijzigd door Mel33 op 15-01-2017 12:38 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:02
mell33 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:32:
Meestal is een sd kaart alleen voor films muziek en fotos, en bied het geen oplossing voor de interne opslag.
Het gaat TS om de adoptable storage feature die vanaf android 6 aanwezig is waarmee je dus wel het interne geheugen kunt uitbreiden. Jammer alleen dat veel fabrikanten dat dan weer uitschakelen, zelfs op telefoons met een zeer beperkt geheugen zoals de J5.
Pagina: 1