Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Geest123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Is er iemand, die me hierbij kan helpen?

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek voornamelijk voor mij studie een nieuwe laptop. Hier voor moet ik ook gebruik maken van een aantal lichte data analyse programma's. Daarnaast wil ik ook een aantal simpele games spelen op mijn laptop. Het is geen zwaar gebruik maar een snelle laptop is wel belangrijk

Wat is je budget?
Rond de 1000€ wil ik wel uitgeven voor mijn laptop. Echter vind ik de prijs-kwaliteit verhouding belangrijker dan de uiteindelijke prijs. Natuurlijk is geld besparen nooit verkeerd.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dagelijks wil ik mijn laptop mee nemen. ik heb een laptoptas waar een laptop van max. 16 inch in past

Alle reacties

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:15
1000 euro is een mooi bedrag waar je prima laptops van kan kopen, die lang mee kunnen gaan en redelijk futureproof zijn.

Ik zou je aanraden een laptop met een 15,6 inch scherm te kopen en een resolutie van 1080p. Een i5 van de 6e of 7e generatie, een SSD en minimaal 8GB ram.

Een laptop die voldoet aan deze eisen is de Asus ZenBook UX510UW-CN057T

• Brandtair
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-01 20:18
Ik heb zelf de beste dagelijkse ervaring met een macbook omdat mijn eerste laptop het al 8 jaar lang zonder problemen doet. Daarnaast levert apple er veel programma's automatisch bij en is de kwaliteit goed. Met vervoer is zo een laptop echt goed stevig en licht.

Alleen is de vraag een beetje wat voor simpele games je wil spelen. als het echt simpele games zijn dan heeft de macbook daar geen enkel probleem mee.

Daarnaast heb je ook iets dat workstation heet en dit is dan weer geschikt voor data analyse. We hebben het dan niet meer over macs want die zijn in het algemeen gewoon zeer goed.

8gb ram is voor komende jaren denk ik voldoende. Ga voor een intel core i7 of i5.
Voor een studie zou ik echt een macbook pro of iets in die trend aanbevelen omdat het makkelijk werkt goed te vervoeren is en alles wel aankan.