Toon posts:

vraag over mijn iPhone 6S Batterij capaciteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb mijn iPhone 6S nu 8 maanden en mijn oplaad cylci zijn ongeveer 270 keer. Ik merkte al dat mijn Batterij duur verslechtert was maar ik zach nu ook dat mijn capaciteit van de 1690 mAh naar de 1420 mAh is gezakt na 270 Cylci. Is dit een normale zakking? Ik gebruik gewoon de orginele lader, en niks anders ook.

En als ik langs zo een Genius Bar ga, valt dit onder de garantie of moet ik uit me eigen zak betalen?

Heb er ook een screenshot van: http://imgur.com/a/wkEkQ

vg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2017 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je wil weten of het gratis kan moet je in onderstaande link je serienummer invullen:

https://www.apple.com/nl/...one6s-unexpectedshutdown/

Valt-ie er niet onder dan moet je een nieuwe accu uit eigen zak betalen. Overigens is 270 cycli in 8 maanden wel erg veel. Hoe meer je de accu oplaadt en ontlaadt, hoe sneller hij dood is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
nelizmastr schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:55:
Als je wil weten of het gratis kan moet je in onderstaande link je serienummer invullen:

https://www.apple.com/nl/...one6s-unexpectedshutdown/

Valt-ie er niet onder dan moet je een nieuwe accu uit eigen zak betalen. Overigens is 270 cycli in 8 maanden wel erg veel. Hoe meer je de accu oplaadt en ontlaadt, hoe sneller hij dood is.
Daar hoeft ie niet perse onder te vallen lijkt me.
Kerem22 heeft 8 maanden geleden een iPhone 6S gekocht, en die vertoont nu al flinke degradatie van de batterij na slechts een beperkt aantal cycli. (Normaal kunnen ze er minstens 1000 hebben.)
Dan kan je gerust stellen dat het product non-conform is en je zou moeten verwachten dat het apparaat netjes onder de garantie gerepareerd wordt.

Als hij naar de genius bar gaat en ze zien inderdaad dat de accu zo verslechterd is, of hij kan het aantonen, dan wordt ie gewoon vervangen; of ie nou onder dat programma valt of niet.

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 15-01-2017 20:15 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick93192
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-09 18:31
Welke battery app is dat? Sinds ios 10 kan ik geen app meer vinden die het aantal cycles enzo toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
nick93192 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:15:
Welke battery app is dat? Sinds ios 10 kan ik geen app meer vinden die het aantal cycles enzo toont.
http://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/
Laat dat prima zien. Of het vanaf de telefoon zelf mogelijk is: geen idee.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
herken het wel. Mijn iphone 6s gaat bij intensief gebruik niet meer een dag mee. Toch wel heel erg jammer voor een zo duur apparaat. Ga denk de overstap maken naar een android. Minder snel misschien maar wel betere accus te vinden. en de verschillen tussen ios en android zijn toch niet groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:45
jaydenjarno schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:42:
herken het wel. Mijn iphone 6s gaat bij intensief gebruik niet meer een dag mee. Toch wel heel erg jammer voor een zo duur apparaat. Ga denk de overstap maken naar een android. Minder snel misschien maar wel betere accus te vinden. en de verschillen tussen ios en android zijn toch niet groot
Let wel op dat Android imo vaker buggy is en wazige dingen heeft die ineens erg drainen

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik was afgelopen vrijdag langs geweest bij de apple store in Amsterdam, ze hebben een diagnose gedaan van me iphone en de diagnose tool gaf aan dat me batterij gewoon in "goede" conditie is.

Vond dat wel een beetje vreemd maar ja, hij gaf als advies om me iphone te resetten en als nieuw iphone in te stellen (Dus niet me backup terug zetten) Dus dat heb ik gedaan. Nu heb ik hem in gebruik sinds Vrijdag en heb hem gisteren helemaal opgeladen en "Normaal" gebruikt to vandaag. Dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/96k6aumcz/IMG_0023.png

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/6145ydt4j/IMG_0024.png

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/mde7o47g3/IMG_0025.png

Is dit resultaat normaal ?
Ik heb namelijk echt het idee dat me batterij vroeger zo een 6 uur gebruik toonde ?

Ik heb Bluetooth uit, Ververs op achtergrond uit, voor de rest staat me 4G, Locatievoorziening, Wifi altijd aan. Heb ook geen wissel vallig 4G verbinding want werk op Schiphol Plaza waar 4G goeie verbinding heeft en thuis (Amsterdam-West) heb ik ook gewoon goeie 4G verbinding. Ik heb trouwens ook dat Wifi-Assistentie uit staan.

Ik denk dat ik eind deze week weer naar Genius Bar ga, maar wil ff weten van jullie of het gebruik normaal is dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Kerem22:
Laat hem heel even gaan. Dat ziet er al redelijk uit, maar het beeld kan vertekend zijn door achtergrondprocessen die iOS in de eerste dagen draait voor caching/indexing e.d.. Mocht je eind van de week nog steeds resultaten halen die je niet aanstaan dan kan je altijd nog terug naar de geniuses. ;) Let wel dat een oudere accu met veel cycli uiteindelijk minder zal presteren dan op de dag van aankoop; maar je stats die je screenshot zien er niet heel verkeerd uit voor een 6. :)
jaydenjarno schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:42:
Misschien dat we een verschillende opvatting hebben over "intensief", want er is geen enkele telefoon die bij intensief gebruik meer dan een dag mee gaat... Althans niet zonder extra hoesjes met battery packs e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@WhatsappHack bedankt voor je reactie maar het is een 6S he :) die heeft volgens mij een nog kleinere Accu capaciteit :)

Maar ik zal dan ff mijn iphone tot het eind van de week gebruiken en dan kijken hoe het gaat want idd zoals je aangeeft die achtergrond activiteiten van IOS kan ook nog de boosdoener zijn in het begin nadat ik me iphone als nieuwe iphone had ingesteld.

Nee je hebt gelijk dat een wat oudere accu met veel cycli minder zal gaan presteren alleen wat valt onder "oudere accu" voor Apple ? Mijn toestel is 9 maanden oud en heeft dan wel weliswaar 270 cycli maar ik vind dat nu nog niet zulke symptomen zou moeten vertonen. Maar dat is mijn eigen mening he :)

Nogmaals bedankt voor je reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:02

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:07:
Nee je hebt gelijk dat een wat oudere accu met veel cycli minder zal gaan presteren alleen wat valt onder "oudere accu" voor Apple ? Mijn toestel is 9 maanden oud en heeft dan wel weliswaar 270 cycli maar ik vind dat nu nog niet zulke symptomen zou moeten vertonen. Maar dat is mijn eigen mening he :)

Nieuwste screenshots zien er (bij jouw gebruik) helemaal niet gek uit. Altijd goed om alle onderdelen nog even nagelopen te hebben.

Over jouw mening: neem voortaan daarin mee dat een accu niets anders dan een chemisch proces is wat over de tijd afneemt (dat is normaal). Vandaar dat je altijd zult zien dat de maximale capaciteit op den duur minder wordt. Die "symptomen" horen er dus bij. Niet zo zinvol om dat op deze manier als probleem aan te merken, want dat "probleem" ga je met elk toestel met vergelijkbare accu's hebben.

Apple doet een test of dit allemaal nog binnen bepaalde marges is en dat was blijkbaar het geval bij jouw toestel. Accu kan 3 statussen hebben: goed/uitgeput/kapot. Als de accu uitgeput is komt hij gewoon niet meer boven de minimale waarde uit en zal de accu vervangen moeten worden. Vziw ik weet is dit altijd betaald, want dit komt puur door intensief gebruik (/niet handig instellen van het toestel).
Overigens is intensief gebruik niet iets dat de gebruiker zelf altijd in de hand heeft. Als je bijv. in een regio woont waar de mobiele dekking slecht is, zal het toestel vaker verbinding maken/verliezen ed. wat ook z'n gevolgen heeft voor de batterijduur. Apple zou je kunnen aanraden te gaan verhuizen, maar veel andere oplossingen zullen ze er niet voor hebben (afgezien van extra battery-packs).

Ik zou het, zoals anderen al adviseerden, inderdaad de komende tijd aankijken. Gewoon je toestel blijven gebruiken en in de gaten houden of er uitschieters bij batterijpercentage komen te staan.
Je batterij is in ieder geval niet kapot, dat is fijn om te weten. Kun je dat schrappen als mogelijke oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SuBBaSS schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:26:
[...]

Nieuwste screenshots zien er (bij jouw gebruik) helemaal niet gek uit. Altijd goed om alle onderdelen nog even nagelopen te hebben.

Over jouw mening: neem voortaan daarin mee dat een accu niets anders dan een chemisch proces is wat over de tijd afneemt (dat is normaal). Vandaar dat je altijd zult zien dat de maximale capaciteit op den duur minder wordt. Die "symptomen" horen er dus bij. Niet zo zinvol om dat op deze manier als probleem aan te merken, want dat "probleem" ga je met elk toestel met vergelijkbare accu's hebben.

Apple doet een test of dit allemaal nog binnen bepaalde marges is en dat was blijkbaar het geval bij jouw toestel. Accu kan 3 statussen hebben: goed/uitgeput/kapot. Als de accu uitgeput is komt hij gewoon niet meer boven de minimale waarde uit en zal de accu vervangen moeten worden. Vziw ik weet is dit altijd betaald, want dit komt puur door intensief gebruik (/niet handig instellen van het toestel).
Overigens is intensief gebruik niet iets dat de gebruiker zelf altijd in de hand heeft. Als je bijv. in een regio woont waar de mobiele dekking slecht is, zal het toestel vaker verbinding maken/verliezen ed. wat ook z'n gevolgen heeft voor de batterijduur. Apple zou je kunnen aanraden te gaan verhuizen, maar veel andere oplossingen zullen ze er niet voor hebben (afgezien van extra battery-packs).

Ik zou het, zoals anderen al adviseerden, inderdaad de komende tijd aankijken. Gewoon je toestel blijven gebruiken en in de gaten houden of er uitschieters bij batterijpercentage komen te staan.
Je batterij is in ieder geval niet kapot, dat is fijn om te weten. Kun je dat schrappen als mogelijke oorzaak.
Dank je wel voor je uitgebreide uitleg, helder en duidelijk :) ik ga het gewoon nog aankijken idd.

Nogmaals bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:07:
@WhatsappHack bedankt voor je reactie maar het is een 6S he :) die heeft volgens mij een nog kleinere Accu capaciteit :)

Maar ik zal dan ff mijn iphone tot het eind van de week gebruiken en dan kijken hoe het gaat want idd zoals je aangeeft die achtergrond activiteiten van IOS kan ook nog de boosdoener zijn in het begin nadat ik me iphone als nieuwe iphone had ingesteld.

Een kleinere accu capaciteit, maar ook zuinigere hardware. :P
De prestaties ontlopen elkaar nauwelijks. :)

Nee na 9 maanden en 270 cycli zou ik niet verwachten dat het heel sterk is verslechterd, al heb je dan wel vaak opgeladen. 0o
Maar de prestaties in je screenshots lijken me redelijk, zoals subbass vermeld. :)

Succes ermee!

Pagina: 1