Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

DNS forwarden van externe site, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Robertt500
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 08:29
Mijn vraag
Is het mogelijk om via DNS het zo in te stellen dat wanneer ik op site A klik op mijn eigen site terecht kom?
Vanuit mijn eigen site naar een andere site kan ik begrijpen, maar andersom kan dat ook?
Als dit kan? hoe dien en/of waar dien ik dat in te stellen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik maak gebruik van website via Hosting2Go. Ik dacht dat het daar in stellen via het aanmaken van een CName record, maar dat lukt me alleen van mijn eigen site naar een andere site. Ik zoek het eigenlijk andersom, dus stel ik kom op www.nos.nl en wil doorgestuurd worden naar mijn eigen website, hoe valt dit te realiseren.

Alle reacties

• Ultraman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zelf een DNS server installeren, die configureren met de gewenste record(s) (zoals een A en AAAA voor www.nos.nl) en je PC of router gebruik laten maken dan de eerder ingerichtte DNS server.

Overige DNS verzoeken laat je door de gemaakte DNS server forwarden naar de DNS van je provider of een andere DNS server, zodat je andere DNS verzoeken nog steeds normaal beantwoord worden.

Dat werkt dan wel alleen voor jou zelf dan natuurlijk.

Als je dit enkel op jouw eigen PC wilt is het misschien makkelijk om ipv het opzetten van een DNS server, simpelweg je hosts file aan te passen. Dat is een tekstbestand waarin je heel simpel een bepaalde hostname kunt verwijzen naar een bepaald IP adres. Daar zou je dan in kunnen zetten:
code:
1
123.45.67.89   www.nos.nl nos.nl

Verzoeken voor nos.nl en www.nos.nl zullen dan naar 123.45.67.89 gaan.

Ik vraag mij wel af wat je precies wilt bereiken hiermee...

Ultraman wijzigde deze reactie 15-01-2017 00:19 (75%)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Robertt500
waar moet ik die regel inzetten dan? in welke hosts file? wat de bedoeling is dat wanneer ik een apparaat wil upgraden met software, dan zal het apparaat kijken op site A, maar het moet zeg maar geforward worden naar mijn site, zeg maar site B, omdat de bestanden daar staan waarvan de software gedownload moet worden. Het is een rare situatie ik weet het, maar het kan even niet anders.

• Ron
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 00:06
't hosts file staat in: %systemroot%\system32\drivers\etc er van uitgaande dat je windows gebruikt.
daar staan ook voorbeelden in.

simpeler is waarschijnlijk gewoon een link naar bestanden op jouw webserver geven, waarvan ze de bestanden rechstreeks kunnen downloaden

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Kan heel simpel voor jouw thuis als je al een server of router met DNS mogelijkheden hebt en je moet je DHCP server aanpassen zodat je eigen DNS server de eerste wordt. Voor de rest is google je vriend.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• RobinF
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 14-10 14:50
Wat is precies het doel hiervan? Misschien zijn er wel makkelijkere/betere oplossingen

• Robertt500
quote:
Ultraman schreef op zondag 15 januari 2017 @ 00:13:
Zelf een DNS server installeren, die configureren met de gewenste record(s) (zoals een A en AAAA voor www.nos.nl) en je PC of router gebruik laten maken dan de eerder ingerichtte DNS server.

Overige DNS verzoeken laat je door de gemaakte DNS server forwarden naar de DNS van je provider of een andere DNS server, zodat je andere DNS verzoeken nog steeds normaal beantwoord worden.

Dat werkt dan wel alleen voor jou zelf dan natuurlijk.

Als je dit enkel op jouw eigen PC wilt is het misschien makkelijk om ipv het opzetten van een DNS server, simpelweg je hosts file aan te passen. Dat is een tekstbestand waarin je heel simpel een bepaalde hostname kunt verwijzen naar een bepaald IP adres. Daar zou je dan in kunnen zetten:
code:
1
123.45.67.89   www.nos.nl nos.nl

Verzoeken voor nos.nl en www.nos.nl zullen dan naar 123.45.67.89 gaan.

Ik vraag mij wel af wat je precies wilt bereiken hiermee...
hoe werkt dit met een locale website? een website die op mijn pc staat. Dat wanneer ik www.nos.nl naar mijn website wordt doorgezet

• RobinF
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 14-10 14:50
quote:
Robertt500 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:18:
[...]
hoe werkt dit met een lokale website? een website die op mijn pc staat. Dat wanneer ik www.nos.nl naar mijn website wordt doorgezet
Net zo, je vervangt alleen het IP door je eigen IP of door localhost

• Ultraman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

quote:
Robertt500 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:18:
[...]
hoe werkt dit met een locale website? een website die op mijn pc staat. Dat wanneer ik www.nos.nl naar mijn website wordt doorgezet
Volgens mij heb ik daar al meerdere manieren voor beschreven toch?
Denk er aan dat het alleen werkt op apparaten en netwerken die onder jouw controle staan.

Een URL, wat jij een "website" noemt denk ik, is opgebouwd uit een hostadres en eventueel een pad er achter.
"nos.nl" is een domein, "www" is doorgaans een host binnen dat domein.
Dat betekent dat www.nos.nl in DNS meestal wijst naar een IP adres.

Wat jij kunt doen is zorgen dat voor jou "www.nos.nl" wijst naar een ander IP adres.
Dit kun je doen door de lokale DNS zijn eigen smaak van "www.nos.nl" te laten opdienen.
Of door de hosts file op het betreffende apparaat aan te passen. Deze heeft normaliter voorrang op een DNS verzoek en zal DNS daardoor overrulen. Vandaar dat ik hem noemde, want hij lijkt mij in jouw geval het meest geschikt.
Waar die hosts file staat kan ik je niet vertellen als ik niet weet welk OS je gebruikt.

De vraag is: kun je die hosts file op zo'n apparaat aanpassen? Zo ja, dan kun je het via die weg doen.
Als je het daarop niet kunt, maar kun je wel de DNS die dat apparaat gebruikt kunt beïnvloeden dan kun je het via de DNS weg doen.
Kun je geen van beide? Dan zou je het nog kunnen doen met bijvoorbeeld een firewallregel die verkeer voor het IP adres van "www.nos.nl" te redirect naar een IP adres van jouw keuze.

Als je duidelijkere antwoorden wilt, dan zul je denk ik concretere vragen moeten stellen. ;)
Bedenk je wel dat wij er niet zijn om je handje vast te houden, maar we willen je maar al te graag de goede richting in wijzen als we dat kunnen.

Ultraman wijzigde deze reactie 17-01-2017 15:15 (12%)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True