Ik heb nu een PC133mhz 256mb Spectek SDRAM moduletje gekocht. En naar mijn weten zit er nu 2 64mb pc100 modules in mijn pc (1 ervan gaat naar mijn broer) In welke volgorde kan ik het geheugen dan het beste plaatsen?
Maakt echt helemaal geen bal uit, omdat je mainboard zich instelt op de traagste module. Alles loopt even snel.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Je kunt al je geheugen op 133mhz draaien, maar je moet dan echt mazzel hebben met die pc100 module. Die trekt dat waarschijnlijk niet. Je moet dus je geheugen op 100mhz laten draaien, en dan maakt niks uit in welke volgorde het in je bord zit.Op maandag 02 juli 2001 14:31 schreef EbAyzo het volgende:
Doet elke mobo dat?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dus de snelheid is zo hoog als de zwakste schakelOp maandag 02 juli 2001 14:34 schreef Exirion het volgende:
[..]
Je kunt al je geheugen op 133mhz draaien, maar je moet dan echt mazzel hebben met die pc100 module. Die trekt dat waarschijnlijk niet. Je moet dus je geheugen op 100mhz laten draaien, en dan maakt niks uit in welke volgorde het in je bord zit.
Verwijderd
Rdram op 133Mhz
?
in elk geval de grootste module in bank 0 (die met de meeste capaciteit dus). Hoef je maar 1 dimm per keer te benaderen.
in elk geval de grootste module in bank 0 (die met de meeste capaciteit dus). Hoef je maar 1 dimm per keer te benaderen.
LOL mij foutOp maandag 02 juli 2001 14:43 schreef BBL the 2nd het volgende:
Rdram op 133Mhz?
Dus die 256 gaat lekker in bank 0
Pagina: 1