Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dsl aansluiten op bestaand patch systeem

Pagina: 1
Acties:

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11 19:12
23 januari komt guidion bij m'n moeder vdsl 50 mbit van xs4all aansluiten.

Nou woont zij in een seniorenwoning met een lexcom home patch systeem. Het isra (2b met 1 aderpaar ingelast) in de kast schuin tegenover de kast waar het patch systeem zit.

Er komen nu 2 draadjes uit het isra en die kabel (utp) loopt via muur/plafond uit in het patch systeem. Waar ik beetje bang voor ben is dat guidion dit niet gaat snappen en die draadjes los gaat trekken en het modem direct op het isra gaat aansluiten conform hun opdracht. Echter ik wil graag dat het in de patch kast komt te staan zodat gebruik kan worden gemaakt van de bekabeling in het huis (wellicht voor iptv in de toekomst).

Vraag is dus: hoe kan ik testen welke kabel in de patch kast de juiste is? Er zit nu geen signaal op het isra natuurlijk. Ik heb wel een lan tester maar heb begrepen dat je die nooit moet gebruiken met apparatuur aan de andere kant door verschil in voltage. Of heeft guidion hier ervaring mee en kunnen ze (tegen meer prijs ongetwijfeld) dit wel zo aansluiten? In die kast waar het isra zit zit niks qua stroom etc. Dus het zou enorm onhandig zijn om het modem daar neer te zetten.

Heeft er iemand een tip? Het huis is van de woningbouw en die hebben geen idee wie de installateur is. Dus tenzij Guidion bereid zal zijn hierbij te helpen (wat in mijn ervaring maar net afhangt van de "expert" die er langs komt) zal ik het zelf moeten uitzoeken.

Verwijderd

In ieder geval, wees er bij als hij dat komt installeren. Het zier er naar uit dat jij wel begrijpt waar je het over hebt, alleen dat laatste stukje moet Gideon dat regelen.

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:24
Guidion heeft vast wel een tracer bij hun kunnen ze in 2 minuten de kabel tracen tussen het isra en patch kast.