Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TP-Link Archer C7 - Windows 10 DNS not ofund

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SYFUT
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-11 21:26
Hallo,

Ik heb de TP- Link Archer C7 (v2) gekocht, omdat in ons huis redelijk vaak het internet uitviel.
Het aansluiten heb ik gedaan via het boekje (en de bijgeleverde CD), alleen ik kreeg geen verbinding met het internet.
Hij geeft aan dat het succesvol verlopen is, alleen krijg ik (bij Windows 10) de DNS server not found.

Nu heb ik het volgende geprobeerd, maar ik krijg het nog steeds niet aan de praat:
- PC opnieuw opgestart
- Modem opnieuw opgestart
- IP adres ingevuld van bijv. google
- Andere PC - lukt ook niet

Daarna heb ik de ethernet kabel vanaf het modem rechtstreeks in mijn laptop gestopt (heeft nog Windows 7), alleen daarmee kreeg ik ook geen verbinding en gaf die de zelfde foutmelding.

Ligt het probleem dan bij de router (net nieuw aangeschaft), bij mijn aanbieder of is de kans groot dat ik ergens een fout heb gemaakt.

Ps. Ik heb nu weer gewoon de oude route gepakt en aangesloten en die doet het wel gewoon.
Mijn volgende stap zou eigenlijk zijn om de aanbieder te bellen en kijken of ze wel verbinding kunnen krijgen tot de router, alleen dit kan pas na het weekend.
Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door SYFUT op 15-01-2017 00:13 ]

Beste antwoord (via SYFUT op 16-01-2017 23:28)

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:13
Als dit hetzelfde zo ongeveer is/gaat bij een ziggo modem in bridge, dan moet je je genexis modem een langere tijd uitzetten (uurtje ofzo), daarna die weer aan en volledig laten "opstarten", en daarna je C7 aanzetten.

Dit omdat je/het IP-adres vermoedelijk aan het MAC-adres is gekoppeld van je sitecom, daarom doet deze ook in 1x weer als je deze aansluit.
Je kan ook op de wan-poort van de C7 je MAC-adres clonen van je sitecom, vermoedelijk heb je dan ook direct weer internet :)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Alle reacties

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:50

MsG

Forumzwerver

Hoe heb je hem precies ingesteld? Het klinkt alsof je hem per ongeluk half als router hebt ingesteld terwijl je al een router hebt. Het kan ook uitmaken in welke kabel in de C7 je de kabel van de initiële router hebt gestopt

Dus graag iets meer info over je internet-aansluiting, je hoofdrouter en welke exacte stappen je hebt gezet.

Als je hem gewoon puur wil inzetten voor betere dekking moet je hem namelijk als Access Point instellen. Daar is een speciaal topic voor boordevol info: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• SYFUT
Ik wil deze router gebruiken ter vervanger van mijn huidige router (sitecom) en we zitten bij de provider Fiber.
Het modem dat wij hebben gekregen is de Genexis core advanced CRA-F12tc admi

De stappen die ik gedaan heb zijn:
Huidige modem uitzetten (stekker er gewoon uit)
Blauwe kabeltje van de modem in de router gedaan
Modem aangedaan
Router aangezet
Pc verboden met router
Naar webbrowser gegaan en ingelogd met de gegevens en quick-setup gekozen

Dan heb ik de keuze uit de volgende opties:
Auto-detect,
Dynamic IP (Most Common Cases)
Static IP
En nog 3 mogelijkheden, maar heb gekozen voor auto-detect
Niet gekozen voor clone MAC-adress

Hij zegt dan dat alles succesvol is gegaan, maar ik heb geen verbinding met internet.
Als ik druk op problemen vaststellen zegt hij DNS-server reageert niet

Als ik het kabeltje weer in de oude router doe en de internetkabel ook, dan heb ik wel gelijk internet. Ik heb proberen in te loggen via mijn mobiel en daar doet die het ook niet

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-11 08:19

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Kijk eens in de sitecom wat daar de connectie instellingen zijn en vul dat precies hetzelfde in op de C7.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • Beste antwoord

• Annuk
Als dit hetzelfde zo ongeveer is/gaat bij een ziggo modem in bridge, dan moet je je genexis modem een langere tijd uitzetten (uurtje ofzo), daarna die weer aan en volledig laten "opstarten", en daarna je C7 aanzetten.

Dit omdat je/het IP-adres vermoedelijk aan het MAC-adres is gekoppeld van je sitecom, daarom doet deze ook in 1x weer als je deze aansluit.
Je kan ook op de wan-poort van de C7 je MAC-adres clonen van je sitecom, vermoedelijk heb je dan ook direct weer internet :)

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:55
Werkt je pc direct aan de Genexis wel? Deze zou dan een publiek IPv4 adres moeten krijgen.

• SYFUT
Zo van alles geprobeerd, maar de optie van Annuk bleek te helpen.

Bedankt voor de hulp!

• Annuk
SYFUT schreef op maandag 16 januari 2017 @ 23:29:
Zo van alles geprobeerd, maar de optie van Annuk bleek te helpen.

Bedankt voor de hulp!
Top! mooi om te horen!
Heb je exact gedaan? Het spulletje langere tijd uit gehad of je MAC-adres gekloond?
In principe werkt beide, alleen MAC-adres klonen werkt vrij "instant", de andere manier is natuurlijk plm. een uurtje werk ;)

Pagina: 1