combimagnetron valt uit bij >180 graden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 17:52
Nadat m'n oude combimagnetron de geest gaf heb ik een nieuwe aangeschaft ; een samsung.
Het ding werkt vlekkeloos op 1 heel raar probleem na.
Als ik de oven functie gebruik bij temperaturen van boven de 180 graden dan valt de machine na enige
tijd ( zeg , zo'n 15 a 20 minuten ) ineens uit.
De stop en aardlek schakelaar blijven gewoon overeind maar het apparaat is helemaal dood en wil ook niet meer aan tot hij een eind is afgekoeld.

Het meest opmerkelijke is dat dit dus vanaf een bepaalde temperatuur en tijd gebeurt.
Als ik 'm op 170 graden zet dan blijft ie perfect werken maar vanaf 180 graden komt het probleem weer
opzetten.
Een poging in een ander stopcontact met randaarde gaf hetzelfde resultaat.
Het moet haast wel iets hitte gerelateerd zijn lijkt me aangezien de magnetron functie het prima doet ( ook op het hoogste vermogen ) en de oven functies het t/m 170 graden ook prima volhouden.

Iemand bekend met dit vage probleem ?
Ik heb nog garantie maar wil proberen of dit iets is wat ik zelf herstellen kan alvorens ik weer weken zonder combimagnetron moet zitten..

I live in darkness , i exist in the shadow

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:57

Detmer

Professioneel prutser

Het leest alsof je 'm nog niet zo lang hebt en dat je aangeeft nog garantie te hebben bevestigd dat. Persoonlijk zou ik er niets aan doen en 'm aanmelden voor de garantie.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ik zou hem ook gewoon voor garantie op sturen. Het kan best veel zijn en vaak moet je hem toch los draaien en onderdelen vervangen. Beetje zonde van het geld als er nog garantie op zit.

Even voor de goede orde hij staat wel vrij zodat hij zijn warmte af kan voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
.Maarten schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 23:51:
Even voor de goede orde hij staat wel vrij zodat hij zijn warmte af kan voeren?
Hij staat helemaal vrij , dat heb ik al vroeg uitgesloten.
Toch zou het me verbazen als daar de issue zit ; immers , bij 170 graden is er niets aan de hand..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Klinkt alsof een thermische beveiliging in werking gaat. Misschien zelf te herstellen, maar dan moet hij open, dus garantie weg. Is dat het waard? Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
shicomm schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 23:11:
Het meest opmerkelijke is dat dit dus vanaf een bepaalde temperatuur en tijd gebeurt.
Als ik 'm op 170 graden zet dan blijft ie perfect werken maar vanaf 180 graden komt het probleem weer
opzetten.

Ik heb nog garantie maar wil proberen of dit iets is wat ik zelf herstellen kan alvorens ik weer weken zonder combimagnetron moet zitten..
Dit probleem heeft niets met stroom of aardlek te maken. Dit probleem is het gevolg van een brak onderdeel wat er in zit.

Zoals hierboven al gezegd is: open maken is de enige manier om er achter te komen. Maar wanneer je niet weet waar je naar moet kijken kun je 'm beter dicht laten en het probleem door je leverancier laten oplossen. Dat je de komende weken dan zonder zit is, even bot gezegd, niet hun probleem. Dat het vervelend is weten we allemaal want ja, wie wil er nou niet koekjes of pizza bakken?

Wat je zou kunnen doen is vragen om een leentoestel. Sommige leveranciers hebben dat. Of dat de leverancier bij jou thuis komt om te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 14:53

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als het din nog geen 7 dagen in bezit is heb je volgens mij recht op omruil.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 12:05

Croga

The Unreasonable Man

memphis schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:43:
Als het din nog geen 7 dagen in bezit is heb je volgens mij recht op omruil.
Op basis waarvan?

Om je even voor te zijn: Op basis negens van..... Er bestaat wettelijk gezien niet zoiets als DOA. Er bestaat alleen garantie en daar heeft TS ook recht op, niets meer en niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 19:36

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Er zijn hier al een aantal goede antwoorden gegeven.

Ik denk niet dat ik daar nog iets aan kan toevoegen. De problemen wijzen op een defect apparaat. Daar kun en moet je zelf niks aan doen zolang je garantie hebt.

Het enige wat erop zit is garantie claimen waar je 'm gekocht hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door NaoPb op 15-01-2017 12:56 ]

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:35

SA007

Moderator Tweaking
Indien garantie geen optie is:

Het probleem is zeer waarschijnlijk een zogenaamde clixon die niet schakelt op de temperatuur die op het typeplaatje staat.
Wat voorbeeldplaatjes: img search
Deze doen precies wat je verteld, op een bepaalde temperatuur schakelen ze uit, en op een temperatuur een stukje daaronder schakelen ze weer uit.

Deze zitten erin als bescherming tegen brand, en horen te schakelen op een temperatuur net boven de maximale temperatuur van de oven, maar blijkbaar is deze niet in orde, je moet even kijken welke temperatuur hij hoort te zijn, en daar een nieuwe voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Croga schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:46:
[...]

Op basis waarvan?

Om je even voor te zijn: Op basis negens van..... Er bestaat wettelijk gezien niet zoiets als DOA. Er bestaat alleen garantie en daar heeft TS ook recht op, niets meer en niets minder.
Binnen de eerste week of 2 weken heb je naar mijn mening meer recht dan alleen reparatie. Andere opties zijn teruggaaf van geld en directe omruil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 14:03
(combi)magnetron openmaken is bloedjelink. Er zit een condensator in die jou zo'n enorme opdonder kan geven dat je het niet kunt navertellen. Niet aan beginnen als je niet weet wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

memphis schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:15:
Binnen de eerste week of 2 weken heb je naar mijn mening meer recht dan alleen reparatie. Andere opties zijn teruggaaf van geld en directe omruil.
Het is alleen zo jammer dat jouw mening niet zo heel erg veel waarde heeft..... De winkel trekt zich er niet veel van aan en de wet ook niet. Dus nee, helaas, je mag die mening hebben, hij heeft geen enkele basis in consumentenrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Croga schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:19:
[...]

Het is alleen zo jammer dat jouw mening niet zo heel erg veel waarde heeft..... De winkel trekt zich er niet veel van aan en de wet ook niet. Dus nee, helaas, je mag die mening hebben, hij heeft geen enkele basis in consumentenrecht.
Even gezocht idd, even afhankelijk of die in de winkel of op afstand is gekocht want bij kopen op afstand heb je iets meer mogelijkheden voor retour waarbij zelfs het product gebruikt is.
Ruil is dus een optien indien de winkel er mee accoord gaat.
Ruilen van een kapot product

Als een product binnen een bepaalde termijn kapot gaat, spreekt men ook wel van een ondeugdelijk product. In dat geval kunt u een beroep doen op de wettelijke garantie of eventuele verkopers- of fabrieksgarantie.

De verkoper is in die situatie in het algemeen verplicht om het product gratis te repareren. Als dit niet meer kan, moet de verkoper u een nieuw product geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

memphis schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:38:
Even gezocht idd, even afhankelijk of die in de winkel of op afstand is gekocht want bij kopen op afstand heb je iets meer mogelijkheden voor retour waarbij zelfs het product gebruikt is.
Ruil is dus een optien indien de winkel er mee accoord gaat.
Ook bij koop op afstand heeft TS niet heel veel rechten. Hij heeft het product in gebruik genomen en daarmee mag de winkel dus kosten in rekening brengen. Daarnaast is retourrecht gebruiken voor een product waarvan je weet dat het defect is, op zijn minst gesproken, niet netjes.

Ofwel: Gewoon geval garantie. Terug sturen, laten repareren en opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 13:36
Sorry voor het ophalen van dit oude topic, maar ik zit nu met hetzelfde probleem.
Ik heb mijn combimagnetron nu al een jaar, maar nu net voor het eerst de ovenfunctie gebruikt. Wanneer ik vis probeer te bereiden valt de oven compleet uit (ook het scherm en de knoppen geven geen reactie meer). Pas na 1 uur! afkoelen komt er weer beeld. Oftewel, vanavond had ik boterhammen als diner |:(

Mag ik vragen welk type combimagnetron jij had? Ik heb een Samsung MC28H50515. En hoe is het bij jou uiteindelijk opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 11:09
T_Verhoeven schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:20:
Sorry voor het ophalen van dit oude topic, maar ik zit nu met hetzelfde probleem.
Ik heb mijn combimagnetron nu al een jaar, maar nu net voor het eerst de ovenfunctie gebruikt. Wanneer ik vis probeer te bereiden valt de oven compleet uit (ook het scherm en de knoppen geven geen reactie meer). Pas na 1 uur! afkoelen komt er weer beeld. Oftewel, vanavond had ik boterhammen als diner |:(

Mag ik vragen welk type combimagnetron jij had? Ik heb een Samsung MC28H50515. En hoe is het bij jou uiteindelijk opgelost?
Volgens mij heb je gewoon 2 jaar garantie ; ik zou contact opnemen met de verkoper of samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@T_Verhoeven

Teruggaan naar de verkoper of Samsung, en als garantie claimen.
De thermische beveiliging is te laag.

Ik heb dat ook met een Samsung combi gehad, na 2 controle's door de verkoper is hij omgeruild voor een andere in dezelfde serie, soms zitten er 'foutieve' of defecte beveiligingen in.

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 03-08-2017 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 13:36
Dat is ook zeker wel de bedoeling, ik ben alleen benieuwd hoe ze daar bij @shicomm op reageerde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

T_Verhoeven schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:20:

Na een jaar heb je nog gewoon garantie, als je het via internet besteld hebt zit de bon nog wel in je e-mail.

Als je hem bij de BCC hebt gekocht krijg je zo een andere mee, ook na een jaar. Heb daar 4 magnetrons in een jaar gehaald (een gekocht en drie keer teruggebracht en meteen een andere meegekregen, de 3e keer om een ander merk gevraagd en een Samsung uitgekozen die het nu al 1,5 jaar goed doet)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomligtenberg
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-09 20:33
Goedenavond ik heb al een langere tijd exact hetzelfde probleem, is hier inmiddels wat aan te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shicomm
Heb het maar gelaten zoals het is , zolang hij op 180 graden blijft is er niets aan de hand.
De grill functie werkt overigens probleemloos , ook bij langdurig gebruik.

Pagina: 1