..
[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 687635 op 23-06-2017 04:12 ]
En de reden is eigenlijk simpel, zodra je een SSD in gebruik hebt schrik je van het snelheidsverschil. Het is absoluut een goede investering die mogelijk ook in een toekomstig nieuw systeem weer bruikbaar is.
Anoniem: 794637
[ Voor 21% gewijzigd door govie op 15-01-2017 00:34 ]
Daarom heeft TS ook 2* 4GB RAM.BSOD baby schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 23:14:
4GB Ram begint ano 2017 krap te worden,
[ Voor 19% gewijzigd door sypie op 15-01-2017 10:37 ]
[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Anoniem: 792093
[ Voor 58% gewijzigd door Gamebuster op 15-01-2017 10:32 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Mja, het is wel fijn als je dual channel draait (ook al zijn er mensen die daar niet in geloven). Ik had 2x 2GB en heb nog 2x 2GB gekocht voor dual channel. Scheelt echt wel in prestaties, zeker in games.Gamebuster schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:29:
4GB ram is wel krap hoor, ik zou de RAM eerst uitbreiden. SSD maakt het sneller wellicht, maar 4gb RAM is echt een beperking. Ik zou niet druk maken om wat voor type RAM je koopt: waarschijnlijk is het verschil onmeetbaar, zo lang je maar een stikje DDR3 erbij in prikt. Je kan dus een willekeurig stikje 4GB ram erbij prikken. RAM doet het of doet het niet, dus overweeg het 2e hands te halen.
Kijk wel uit dat je niet een afgetrapte koopt want er zit ook veel troep tussen. Dus altijd proberen er zelf naar te kijken en anders SMART waarden en dat soort dingen opvragen. Ik zou niet eentje aanschaffen die helemaal grijs geschreven is of half dood is.Als je dan centjes over hebt haal je een 2e hands SSD
Het is geen kwestie van wel of niet in geloven, het is een kwestie dat TS een krap budget heeft. Als TS 4GB stikje van willekeurige snelheid erbij haalt, klokt het moederbord volgens mij het geheugen terug naar de traagste stick (waarschijnlijk 1333MHz). Dual channel heb je dan alsnog.chim0 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:37:
[...]
Mja, het is wel fijn als je dual channel draait (ook al zijn er mensen die daar niet in geloven). Ik had 2x 2GB en heb nog 2x 2GB gekocht voor dual channel. Scheelt echt wel in prestaties, zeker in games.
Is dat echt een issue? Volgens mij moet je goed je best doen om een SSD echt naar de crap te schrijven. Lijkt me niet iets dat een veelvoorkomend probleem is in de 2e hands markt van tweakers. SMART checken is wellicht interessant, maar lijkt me niet een eis. Als je gewoon een SSD koopt van een persoon met goede rating op tweakers, kan je wel ervan uitgaan dat het goed is.Kijk wel uit dat je niet een afgetrapte koopt want er zit ook veel troep tussen. Dus altijd proberen er zelf naar te kijken en anders SMART waarden en dat soort dingen opvragen. Ik zou niet eentje aanschaffen die helemaal grijs geschreven is of half dood is.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Dat sowieso maar we weten niet de rest van het systeem. Kleine correctie van mijn kant: we weten niet of ie 2x 2GB heeft of 1x 4GB. In het laatste geval idd een reepje van 4GB erbij. Ga er ook vanuit dat het gewoon 1333MHz is. Maar zo te lezen is het een Medion PC o.i.d. met die Kingston harde schijf. Ben vooral benieuwd naar het moederbord.Gamebuster schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:47:
[...]
Het is geen kwestie van wel of niet in geloven, het is een kwestie dat TS een krap budget heeft. Als TS 4GB stikje van willekeurige snelheid erbij haalt, klokt het moederbord volgens mij het geheugen terug naar de traagste stick (waarschijnlijk 1333MHz). Dual channel heb je dan alsnog.
Ik denk niet dat er ook maar een verschil te meten is op zijn systeem, laat staan dat je het merkt en er significant meer geld aan uit geeft.
Geloof me, heb er genoeg gezien (spit het SMART topic maar door) maar ook daarbuiten. En uiteraard moet je het van een betrouwe iemand kopen met een goede reputatie.[...]
Is dat echt een issue? Volgens mij moet je goed je best doen om een SSD echt naar de crap te schrijven. Lijkt me niet iets dat een veelvoorkomend probleem is in de 2e hands markt van tweakers. SMART checken is wellicht interessant, maar lijkt me niet een eis. Als je gewoon een SSD koopt van een persoon met goede rating op tweakers, kan je wel ervan uitgaan dat het goed is.
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Het gaat om 8GB, niet 4GB.mitsumark schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:07:
PS: dat geheugen bij bol.com is echt VEEL te duur, bijna 10 euro per GB terwijl een normale prijs 5 euro per GB is.
categorie: Geheugen intern
[ Voor 6% gewijzigd door chim0 op 15-01-2017 12:42 ]
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
categorie: Geheugen internchim0 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:40:
[...]
Het gaat om 8GB, niet 4GB.
pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8
Is gewoon even duur als de anderen.
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Dat snap ik, ik zeg ook nergens dat het om 4GB gaat? In mijn link staan alle sets van 4-8GB met module grootte 4GB gesorteerd op euro per GB.chim0 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:40:
[...]
Het gaat om 8GB, niet 4GB.
pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8
Is gewoon even duur als de anderen.
[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 15-01-2017 14:05 ]
OB1 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:33:
[...]
~€60 vs. €80, tja.. nogal een groot verschil vind je niet?
Ik dacht dat jullie de prijs van dat Kingston geheugen bedoelden bij bol.com vergeleken met andere shops want dat scheelt niet zo veel (paar euro).mitsumark schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:02:
[...]
Dat snap ik, ik zeg ook nergens dat het om 4GB gaat? In mijn link staan alle sets van 4-8GB met module grootte 4GB gesorteerd op euro per GB.
Maargoed, als je perse 2x4Gb wilt vergelijken... (al zou ik niet weten waarom). Bespaar je alsnog 25+ euro.
Echter, 2x een losse 4GB module is (blijkbaar) nog weer een stuk goedkoper.
(en wellicht heeft de TS genoeg aan 1x 4GB)
[ Voor 3% gewijzigd door Lothlórien op 15-01-2017 19:05 ]
[ Voor 52% gewijzigd door Epep op 15-01-2017 22:25 ]
[ Voor 14% gewijzigd door bluebear op 16-01-2017 05:53 ]
Over TS gesproken, waar is hij eigenlijk?bluebear schreef op maandag 16 januari 2017 @ 05:49:
aangezien TS 'maar' 4gb heeft (en het klinkt als een pre-build pc), is een goede eerste vraag natuurlijk of zijn OS wel 64bit is, anders is meer geheugen zinloos.
Anno 2017 is het misschien iets waar aangenomen wordt dat iedereen 64bit gebruikt, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn - zeker niet als het om kant-en-klare pc's uit 2011 gaat.
... en gaat over tot de orde van de dag
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq