Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

DNS instellen verschillende mailserver met IP en hosting NS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• fbax
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 31-05 11:37
Hallo,

Ik heb een domeinnaam aangemaakt:
studexpert.be

Nu heb ik de hosting bij heroku, daar heb ik: studexpert.be.herokudns.com

Ik heb een mailserver via de provider (versio) genomen: 185.13.227.236

Dus als DNS heb ik,

studexpert.be CNAME studexpert.be.herokudns.com
www.studexpert.be CNAME studexpert.be.herokudns.com
studexpert.be MX studexpert.be.herokudns.com
mail.studexpert.be A 185.13.227.236
pop.studexpert.be A 185.13.227.236
smtp.studexpert.be A 185.13.227.236

Mijn website link werkt, maar ik krijg mijn mail niet werkende. Ik heb al twee keer contact opgenomen met de helpdesk van versio, maar die krijgen het ook niet opgelost.

Wat ik zelf ondertussen heb gevonden is dat ik volgens mij geen CNAME mag gebruiken voor het hoofddomeinnaam, maar hoe moet ik dan doorlinken naar de heroku server?

Weet er iemand wat ik fout doe?

• jant
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Een mx record mag niet wijzen naar een cname.

Wijzig je mx record van studexpert.be.herokudns.com naar mail.studexpert.be

jant wijzigde deze reactie 14-01-2017 22:24 (10%)

• Dutch_Celt
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:31

Dutch_Celt

Jollygood

Overigens is het ook bad practice om het kale domein (@, apex (zonder www)) naar een CNAME te laten verwijzen, daar dit voor weer andere problemen binnen je DNS kan zorgen.

Je kunt hier beter een ALIAS of ANAME record voor gebruiken.
Stukje uitleg en verwijzing van Heroku: link

Verder, wat jant al aangaf, je moet je MX record aanpassen naar mail.studexpert.be.
Het MX record wat je aangeeft verwijst naar de hosting bij Heroku, en niet de mailserver bij Versio.

Het lijkt erop dat je het mail record ondertussen verwijdert hebt, die zou ik ook weer even aanmaken :) .

Dutch_Celt wijzigde deze reactie 15-01-2017 01:26 (64%)

• Foamy
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 13:46

Foamy

Fulltime prutser

En: vergeet je prioriteit niet bij het MX record ;)

blub

• fbax
Hallo allemaal, dank u voor de reacties!

Als ik het goed begrepen heb moeten de instellingen dus zo:

www.studexpert.be CNAME www.studexpert.be.herokudns.com
studexpert.be CNAME www.studexpert.be
studexpert.be MX mail.studexpert.be PR(10)
mail.studexpert.be MX 185.13.227.236 PR(10)
smtp.studexpert.be MX 185.13.227.236 PR(10)

Dutch_Celt: ik begrijp dat ik CNAME niet zou mogen gebruiken, maar volgens: https://support.cloudflare.com/hc/en-us/articles/205893698 kan dit wel.
Versio laat enkel MX, A, AAAA(ip6), CNAME, SRV, SPF en TXT toe.

Ik heb het nu zo, maar het werkt nog altijd niet?

Kan het zijn dat mail.studexpert.be doorverwezen wordt naar heroku in plaats van de mailserver van versio?

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

quote:
studexpert.be MX mail.studexpert.be PR(10)
mail.studexpert.be MX 185.13.227.236 PR(10)
smtp.studexpert.be MX 185.13.227.236 PR(10)
Dat stukje hangt even af van je beheeromgeving. iig kloppen je MX records niet helemaal volgens mij.. Als ik je posts goed begrijp loopt je mail dus via het IP 185.13.227.236. Even er van uitgaande dat je hierop kunt connecten met *al* je clients (POP3, IMAP, en SMTP) zou je daarvoor het volgende in je zonefile kunnen zetten:
code:
1
2
mail IN A 185.13.227.236
@ IN MX 10 mail.studexpert.be.

Maar nogmaals, dat hangt geheel af van de omgeving waar je dit in kunt voeren hoe je dit exact er uit laat zien. Maar technisch gezien is dit voldoende. Je mailclient kun je laten verbinden met mail.studexpert.be op de gewenste poort voor inkomend/uitgaand, en inkomende mail van buitenaf wordt gewoon op de server aangeboden.

Foamy wijzigde deze reactie 16-01-2017 23:19 (16%)

blub

• fbax
Dag Foamy,

Nogmaals dank voor je reactie.

https://www.versio.nl/art...ellen--mx-record-wijzigen

Hier vind je een voorbeeld van wat ik aan kan passen. De zonefile kan ik jammer genoeg niet in :(

(de tutorial die daar staat is om een externe mailserver te gebruiken) Ik gebruik echter de mailserver van versio zelf en gebruik dus 185.13.227.236

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Dan maak je daar dus twee records aan. Een A record, met als naam mail.studexpert.be die je naar het gewenste IP verwijst. Daarna een MX record, met als naam studexpert.be. Waarde wordt dan mail.studexpert.be en de prioriteit zet je op 10.

blub

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Wetenschap

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True