Liquid cooling onderdelen, hoe te selecteren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik wil over een paar maand eens beginnen aan een liquid cooling loop. Er zijn genoeg filmpjes, guides en informatie over welke onderdelen er nodig zijn. Hoe ze aan elkaar zitten etc. Maar iets wat ik nog wel lastig vind is, hoe kan ik hier op Tweakers een beetje goed onderdelen selecteren?

Als ik hier op Tweakers kijk > categorie: Waterkoeling dan zie ik gewoon een enorme lijst met producten die iets met koeling te maken hebben. Maar hoe ga ik bijvoorbeeld op zoek naar een 30mm x 120mm x 280mm radiator?

Hoe doen jullie dat?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De pricewatch is goed voor heel veel dingen, maar NIET voor waterkoeling onderdelen.

Voor waterkoeling onderdelen moet je echt de waterkoeling webshops 'handmatig' bezoeken en daar rondkijken.

Mijn favoriete shop is highflow, die hebben enorm veel keuze wat betreft radiatoren, pompen, fittingen en.. eigenlijk alles wel :+

Edit: een tip: zoek wat onderdelen bij elkaar en post je lijstje eens hier ter feedback. Waterkoelingonderdelen bij elkaar zoeken kan best pittig zijn de eerste keer, wat hulp van 'experts' is nooit verkeerd! Ik had zelf de eerste keer totaal geen idee wat ik moest kopen qua fittingen, slangen, pomp en handige tools.

[ Voor 33% gewijzigd door stin00 op 14-01-2017 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuijkeN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:28

PuijkeN

euhm ?

Ik denk dat er op veel onderdelen niet eens zo veel verschil zit, het zal heus wel iets schelen, maar tenzij je elke laatste graag er uit wilt halen zal een radiator van merk A niet zodanig veel schelen als een radiator van merk B. Ik zou kijken wat er in je budget past en wat je zelf mooi vindt.

Daarnaast is het ook belangrijk om op voorhand goed te plannen ivm ruimte in je kast en welke onderdelen je op een bepaalde plaats wilt krijgen (bv. een bay reservoir is handig en eenvoudig te monteren, voor een pomp + tube reservoir combo daarentegen moet je iets voorzien om dit op te hangen).

Mogelijks is een set (die wel custom en uitbreidbaar is) iets om mee te starten? Ik denk dan aan aan een EK-KIT of AlphaCool Nexxoss Cool Answer of Phobya Pure Performance Kit (https://www.highflow.nl/w...ng-sets/complete-sets-en/ en http://www.aquatuning.nl/...ystemen/interne-sets/?p=6). Deze worden gewoon compleet geleverd en zijn "plug & play" in je PC in te bouwen. De prijs is normaal gezien gelijkaardig of goedkoper dan alle onderdelen apart te kopen. Wil je later een radiator bij of een GPU-block toevoegen kan dit gewoon mits wat extra fittingen en tubing.

Verder nog enkele dingen die ik al ondervonden heb:
- dikke flexibele tubing is mooi maar lastig in vorm te krijgen, je hebt wel minder snel kans op dichtgeknepen bochten
- DDC pomp moet goed ontkoppeld worden of er ontstaat trilling en geluid op je kast
- D5 pomp is groot en neemt dus een stuk meer plaats in, deze heeft wel minder last van trillingen
- een 90° of 45° fitting kan je loop een stuk eenvoudiger maken om aan te leggen
- plannen en meten op voorhand is meer dan een must!

PVOutput