Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Power Button of voeding defect.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn HP Envy (H8-1510ed) heeft een vaag opstart probleem. De machine start pas op na herhaaldelijk indrukken van de power knop. Een keer of 20 of meer. De fans spinnen in eerste instantie wel maar krijg geen beeld Als hij eenmaal is opgestart loopt de machine goed en stabiel. Laat ik de machine in slaapstand staan reageert de pc gelijk op het aanraken van het toetsenbord en start zonder problemen op.
Ik heb al een nieuwe bios baterij erin gedaan, de bios gereset, geheugen gewisseld, gekeken of er een nieuwe bios is, CPU eruit gehaald en opnieuw geplaatst incl. koelpasta, Voeding schoon geblazen.
Alle onderdelen zijn nog origineel HP zoals hij uit de fabriek kwam.. Wat ik nog niet heb kunnen doen is Power button doormeten en voeding. Want het vreemde is bij ontwaken uit slaapstand loopt de machine gewoonen best wel soepeltjes. Kan het zijn dat de voeding het niet trekt een 450 watt HP voeding of dat mijn power button gaar is.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-11 22:01
Heb je wel geduld genoeg? als je na het drukken op power even wacht, wat gebeurt er dan?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Verwijderd

Topicstarter
Dan gebeurt er niets ook niet na een half uur. Het is echt gokken van doet hij het of doet hij het niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2017 21:48 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een gare powerbutton is heel makkelijk uit te sluiten. Haal de powerbutton los van je mobo, sluit de 2 poweron pinnetjes op je moederbord kort met een schroevendraaier en kijk of je systeem aangaat.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik morgen eens gaan doen maar dan kan ik niet verklaren waarom het moederbord wel steeds stroom krijgt want beide fans spinnen en niet doorstart. De case fan en de cpu fan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2017 21:51 ]

• Mel33
Start hem met minimale onderdelen en alle usb's los evt schrijven ook, en kijk of je in bios komt

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al verschillende malen in de bios geweest wat trouwens een minimalistische HP bios is en heb daar niets schokkends kunnen vinden. Wel heb ik veilig opstarten uit moeten zetten aangezien de machine niet met windows 7 opstart, normaal word deze pc met windows 8 geleverd. Wat ik al zei het opstarten is een crime maar als hij eenmaal draait loopt hij als een zonnetje. Het is niet zo dat ik loop te rammen op de knop maar als hij niet opstart sluit ik netjes hard af ( de power knop indrukken tot de machine uitgaat) en dan weer een poging waag.

• Mel33
En met minimale onderdelen geen usb's enz, wat doet hij dan, komt hij dan wel gelijk tot een boot?
En onboard vga gebruiken, om ook de losse video kaart even eruit te halen. Puur om te kijken of hij direct start, geen idee of je een vga kaart hebt trouwens, maar minimaal opstarten.

[ Voor 50% gewijzigd door Mel33 op 14-01-2017 22:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, soms bij de tweede keer power knop indrukken komt hij tot leven. De oboard video hebben ze in de bios disabled en de aansluitingen achter op het Moederbord zijn afgedekt. Typisch HP :(

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2017 22:25 ]

• Mel33
Even voor de duidelijkheid, wat bedoel je met nee, start je wel minimaal op? of zeg je gewoon maar nee?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het bord getracht minimaal dus geen usb sticks en geen schijf eraan en 1 bank geheugen op te starten dus alleen toetsenbord eraan en dan geeft hij pas bij de 2e opstartpoging een teken van leven. Zelfs een poging gedaan zonder toetsenbord en dan krijg je na een paar uur de melding dat hij het toetsenbord mist. Ik zal morgen eens een andere voeding gaan proberen want mijn vermoeden is dat de voeding die er nu inzit niet zo goed tegen de spanningspiek kan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2017 22:36 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kijk ook eens naar de elco's op het moederbord, wie weet zijn die wel rot.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:35:
Kijk ook eens naar de elco's op het moederbord, wie weet zijn die wel rot.
Kan dat na 2,5 jaar want ik heb niks bol zien staan of lekken

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:39:
[...]

Kan dat na 2,5 jaar want ik heb niks bol zien staan of lekken
Ja, dat kan. Kijk d'r gewoon eens goed naar :)

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik morgen eens gaan doen, hij gaat dan toch open om ff de schroevendraaier op de pinnetjes te zetten en de voeding te wisselen. Ik weet dat het kort moet aangezien hij zichzelf anders weer afsluit. Ik dacht dat we de tijd van bolle elcos al voorbij waren. Dit roept oude herinneringen op.(MSI) Ik heb wel elcos gezien die begonnen te lekken tijdens het draaien. Bord leefde niet lang.
Qua voeding heb ik aan een Seasonic 520 watt denk ik wel genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2017 22:51 ]

• Mel33
Ik denk dat dit bordje wel solid caps heeft
Maar je voeding kan het ook zijn, (omdat minimaal wel een resultaat geeft na 2de keer poweren) test het morgen maar even, we horen het wel dan

Edit/ wat ik ook wel eens vermoed bij een tshoot wat wel eens vergeten wordt, (power schakelaar uit zetten, of kabel eruit) dit!
[Verander jumperinstellingen niet terwijl de computer is ingeschakeld. Daarmee kan het moederbord worden beschadigd] Je denk dan dat hij uit was, maar was het dus niet.

[ Voor 75% gewijzigd door Mel33 op 14-01-2017 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
De Pc is een uit de duurdere lijn van HP alleen het moederbord is van Pegatron.
Ik heb in ieder geval morgen iets te doen..Ik laat natuurlijk weten wat mijn bevindingen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
mell33 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:53:
Ik denk dat dit bordje wel solid caps heeft
Maar je voeding kan het ook zijn, (omdat minimaal wel een resultaat geeft na 2de keer poweren) test het morgen maar even, we horen het wel dan

Edit/ wat ik ook wel eens vermoed bij een tshoot wat wel eens vergeten wordt, (power schakelaar uit zetten, of kabel eruit) dit!
[Verander jumperinstellingen niet terwijl de computer is ingeschakeld. Daarmee kan het moederbord worden beschadigd] Je denk dan dat hij uit was, maar was het dus niet.
De voeding die erin zit heeft geen schakelaar maar alleen een groene led en een voltage switch. en ik weet dat de machine uit moet zijn als je jumper instellingen verandert.

• Mel33
Ja men wil het wel eens over het hoofd zien. jumpers heb je ook niet zoveel meer tegenwoordig. twas ook meer om jou even te refereren aan je stappen tot nu toe. tot horens

Verwijderd

Heb precies het zelfde probleem gehad weet alleen niet of het ook persee bij jouw is.
Maar mijn oplossing was powerbutton loskoppelen en toen ik het met schroevendraaier starte me pc wel elke keer gewoon op nadat ik wel me pc had losgekoppeld voor een dag want leek erop dat de voeding eerst steeds wou happeren in de beveiliging...

Dus heb nu gewoon koperdraadje met zelf een knopje eraan gemaakt en klaar is kees :)

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-11 13:07
Dit probleem had ik ook met mijn XPS 15! Ik moest echt 30x de power knop indrukken en soms ging die aan en meestal gewoon niet, moest allemaal rare combinaties van lang indrukken tot kort indrukken proberen voordat ik m' aankreeg (dood irritant). Uiteindelijk is heel het moederboard (CPU + GPU zitten op de xps 15 vast gesoldeerd) vervangen door Dell waarna die het nu perfect doet. Ik denk dus dat het geen probleem is dat je zelf kan oplossen. Ik dacht eerst dat het iets te maken had met opgebouwde spanning in de laptop maar ik heb geen idee waar het aan lag.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij het vervolg van mijn testen. Het moederbord heb ik er uit gehaald om te kijken voor lekke condensators maar niets kunnen vinden en gelijk maar op de testbench gemonteerd. Ik moest wel zoeken voor de juiste Torx schroevendraaier want een HP open je niet zomaar. De voeding schoongemaakt en aangesloten. 1 bank geheugen erin gedaan toetsenbord en muis eraan maar het probleem blijft hetzelfde. Dus ik dacht dan de Tagan 600 watt er maar op aansluiten en de casefan van de pc, ook geen succes. Zowel de methode met de schroevendraaier als met de powerknop van de Testbench. Wat mij dus rest is hopen dat hij opstart en daarna in slaapstand zetten. Want dan boot hij gelijk. Het is een beetje ondoenelijk om er weer een HP moederbord in te zetten want dan ben ik 260 euro verder. Ze zijn nog nieuw leverbaar. Vanavond toch de socket maar eens controleren op kromme pinnen en/of vuiligheid.
Pagina: 1