Sharule schreef op zondag 15 januari 2017 @ 00:35:
[...]
Toen ik het kocht was encryption niet enAbled. Mijn eerste keer legen van hdd was dus ook geen probleem. Maar nu kan ik dus niets.
Lees dat iemand hetzelfde probleem had en een nieuwe pc kreeg van hp omdat ze t niet kunnen fixen..
Het is automatisch aangezet toen je de software installeerde. Het wachtwoord is het zelfde wachtwoord als het BIOS harddisk wachtwoord. Wanneer je de BIOS in kan, kan je het wachtwoord veranderen.
Om het uit te zetten moet je booten, wachtwoord ingeven, inloggen en wachten tot de tooling je HD encrypt heeft. Dit duurt ongeveer 2 dagen. Daarna kan je vanuit de software de boel weer decrypten, weer 2 dagen en kan je je systeem opnieuw inrichten.
Lees ook eens:
http://h30434.www3.hp.com...-boot/td-p/3432015/page/3
Overigens is er een andere mogelijkheid. Wanneer je je BIOS in kan, kan je je OS opnieuw installeren. Houd er rekening mee dat je alles kwijt bent.
Tip:
Wanneer je 2e-hands of nieuwe hardware hebt. Stel altijd BIOS wachtwoorden in die je kent en bewaar deze. Ook al ga je ze niet gebruiken en schakel je ze uit. Stel altijd een eigen wachtwoord in zodat je weet welke het is wanneer software je dit soort dingen flikt.
Overigens, een nieuw systeem van HP kan je vergeten buiten garantie periode.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.