bluetooth speakers voor film/gaming (lag)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naenne
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-07-2024
Hallo,

Heeft iemand ervaring met het gebruik van bluetooth speakers voor films en gaming?

Ik wil een beamer aanschaffen, en het scherm daarbij op een locatie hangen waar ik niet makkelijk speakers kan ophangen en kabels kan wegmoffelen. Nu kijk ik naar de mogelijkheid om 1 of 2 draadloze bluetooth speakers te gebruiken.

De jbl charge 3, of flip 3 kan je koppelen voor een ruimere sound. Nu vraag ik mij af of dit wel een prettig direct geluid kan produceren wat gelijk loopt met enige beelden van de beamer. Of is het überhaupt met een enkele speaker al niet makkelijk recht te trekken?

Alvast bedankt voor enige reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb dezelfde vraag als dit oude topic. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:04
Bluetooth is hier te traag voor, je kunt dat alleen gebruiken als je een video player gebruikt waarbij je een offset voor beeld en video in kunt stellen (gamen gaat hem dus niet worden). Er is zoiets als aptx ll wat speciaal voor lage latency is ontwikkeld, dat zal op zich we werken, maar dan moet wel én je BT speakers, én je BT transmitter dat ondersteunen.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het kan tegenwoordig wel, maar dan praat je over wireless systemen als Heos waarbij je vertraging, lipsync etc in kunt stellen. Ik ken geen enkele BT speaker die dit heeft. Is imho ook logisch omdat een BT ontvanger met name bedoeld is voor mobiele devices, en niet voor een vaste opstelling.

Daarnaast: je zult ook voor stroomvoorziening moeten zorgen bij je speakers. Dus aan een draadje ontkom je denk ik niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De één is er gevoeliger voor als de ander, dus je kan het proberen. En het hangt ook af van inderdaad zender en ontvanger: APTX is al stuk beter dan regulier, en je hebt ook nog speciale low latency versies, maar die worden eigenlijk nauwelijks gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Ik weet uit ervaring dat JBL Connect op de Flip 3 wat vertraging introduceert ten opzichte van het gebruik van 1 speaker. Dat is goed te merken. Die vertraging komt dus bovenop eventuele vertraging door het gebruik van Bluetooth als protocol om geluid van de bron bij de luidspreker te krijgen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

The Eagle schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 14:21:
Het kan tegenwoordig wel, maar dan praat je over wireless systemen als Heos waarbij je vertraging, lipsync etc in kunt stellen. Ik ken geen enkele BT speaker die dit heeft. Is imho ook logisch omdat een BT ontvanger met name bedoeld is voor mobiele devices, en niet voor een vaste opstelling.
Dit werkt alleen om meer vertraging in het geluid in te bouwen om de lag van het beeld te timen. Je kan niet de inherente lag van het geluid door Bluetooth wegversnellen.

Het is simpelweg niet echt optimaal, films en Bluetooth.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
Ik gebruik al ruim een jaar een Bluetooth headset voor audio bij de PC (inclusief youtube, gamen, etc). Ik merk daarin geen delay dus stoor me er ook niet aan. Heb hier ook een JBL Link 10 die ik wel eens via Bluetooth aan de PC koppel, daarbij merk ik wel enige vertraging dus zou dat alleen nog voor muziek gebruiken.
Pagina: 1