Welke Laptop ? Maximaal 1000 Euro.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punto1969
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
Wie kan mij raad geven ,bij de aankoop van een laptop.
Ik zoek een laptop die max. 1000 Euro mag kosten.

Eén van de eigenschappen die ik belangrijk vind ,is dat men gemakkelijk aan de harde schijf kan ,t.t.z. hem kan vervangen.
Ik zag op een test / review van laptops ,dat dit momenteel niet meer zo voor de hand liggend is.
Bij bepaalde laptops ,moet men hem helemaal uit elkaar halen ( inkl. verwijderen van het toetsenbord ) ,om aan de harde schijf ( SSD ) of de Ram latjes te komen.
Een aantal jaren geleden bezat de onderkant gewoon luikjes die men kon openen ,voor het vervangen van de HDD of het upgraden van het tijdelijke geheugen . . .

De reden ,om snel te kunnen veranderen van harde schijf is ,dat ik experimenteer met diverse Linux versies.

Omdat ik aan videobewerking doe ,en deze meestal op een DVD brand ,zou ie ook een DVD brander moeten hebben.

Ook de volgende kenmerken ,verwacht ik voor dit bedrag :

* IPS scherm met een resolutie van 1920 x 1080 of hoger
* Minimaal 6 GB Ram
* Bij voorkeur SSD + HDD
* DVD brander
* Batterij die tenminste 4 uren werkt
* Degelijke gebouwd ,bij voorkeur aluminium behuizing

Laat mij weten welke laptop U zou kiezen ,als U in mijn plaats zou zijn . . .

Bij voorbaat dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandtair
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-01 20:18
Ik zou nog even verder sparen omdat laptops waar überhaupt een dvd in kan, die ook nog eens degelijk gebouwd is en waarop je goed kan videobewerken best duur gaat zijn.

Ik zou persoonlijk gaan kijken naar de opties om zelf een desktop computer te gaan bouwen vooral omdat de onderdelen dan helemaal aan de persoon aangepast kunnen worden voor videobewerking. Je wil best een sterke videokaart en dat kost veel geld. 6gb ram is misschien wat weinig als je van plan bent om lang met die computer te werken maar met een desktop kan je die in iedergeval vervangen net als alle andere onderdelen.

Dan zou ik voor naast de computer gaan kijken voor een chromebook met usb aansluiting waarmee je via een externe hdd of internet je werk kan laten zien en onderweg ook nog iets hebt waarop je kan werken. Alleen kan je daarmee niet onderwerg editen.

Of je spaart even door en koopt een macbookpro met een externe dvd brander en instaleert linux op de macbook dan heb je alles van het lijstje en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbeun
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-09 11:40
deze misschien intressant?

pricewatch: HP Pavilion 15-bc074nd

in deze laptop is nog plek om een 2.5'' HDD kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punto1969
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
Bedankt voor de reactie ! Ziet er inderdaad een mooie degelijke laptop uit.
Jammer dat ie geen DVD speler bezit . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 14:38
pricewatch: Asus ROG Strix GL553VW-FY084T

Niet de mooiste laptop, maar wel kwaliteit. En voldoet aan al je eisen. De M.2 SSD kun je ook nog upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:30

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

volg dit topic maar even : [LBBG] mainstreamlaptop februari 2017

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Erazer X6601 heeft een dvd speler (goed kijken welk variant je kiest, sommigen hebben alleen een dummy). Voor uitbreiden zou ik dit negeren, Medion heeft rubberen deksels op de schroeven geplakt als garantiezegels. En de behuizing is van plastic...
Voor meer uitbreidingsmogelijkheden zou ik bij BTO kijken. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door MedionAkoya op 17-01-2017 12:31 ]

Trein?

Pagina: 1