Mafia 3 graphical errors

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealGrommer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik heb Mafia3 geinstalleerd en tijdens het spelen heb ik last van extreme grafische fouten. (YouTube: Mafia 3 Graphical Bug ==> gelijkaardig aan wat hier getoond wordt)
Als ik op dezelfde plek komt en even wacht dan gebeurd het steeds opnieuw. (in de lichte zeden club, 1 van de eerste missies)
Ik heb een windows memory test doorlopen zonder fouten en ik heb occt 15 min laten lopen zonder dat het errors toonde. Mijn grafische kaart wordt ook niet warmer dan 79 graden.
Mijn videokaart is een paar maanden oud (gtx 1080 inno chill) en in andere games heb ik dit soort fouten nog niet opgemerkt. Ik vind helaas geen oplossing terug op het internet, heeft iemand gelijkaardige problemen met Mafia en misschien ook een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:26
Alle drivers up to date?

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Dit kan komen door te hoge OC, als ik mijn GTX1080 op 2218mhz zet dan aan kreeg ik dit ook af en toe, gewoon op 2150 nergens last van. Het was heel sporadisch en ook het enige spel waar ik het heb gezien. Witcher 3 @4K en alles max had nergens last van op maximale OC.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat prutser001 zegt dat komt over het algemeen door het overclocken van je videokaart :) geheugen wat langzamer laten lopen en dan zal het als goed is opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealGrommer
Ik heb zelf wel niets overclocked of zo. Je bedoelt dat de standaard boost te hoog zou kunnen zijn?
Ik heb de laatste videodrivers (die worden automatisch up to date gehouden dankzij nvidia gforce experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ja dat kan goed, het stomme is dat het niet in elke titel voor hoeft te komen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealGrommer
Als ik de kaart onderklok met msi afterbuner dan maakt het geen verschil. Altijd als ik naar dat zwart koppeltje aan het balkon in die club ga dan flippen de graphics en zie ik grote blokken.
Kan artifacten zo werken? Dat het steeds op dezelfde plek is? Ik dacht dat het meer random zou zijn moest het aan de videokaart liggen? Het is jammer want het gebeurd af en toe en het is heel storend, zo storend dat ik bijna niet meer wil spelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealGrommer
Het enigste dat een verschil lijkt te maken is de framerate omlaag halen. Je kan in de game de framerate op 30 afkappen en dan verdwijnen de artifacts (als ik het op 60 of unlimited zet zijn ze direct terug), of ik kan de game op 4k resolutie zetten waardoor de framerate ook onder 40 terecht komt ... Kan het een gsync probleem zijn of zo?
Pagina: 1