2x Asus GTX Titan 6GB op de kop tikken?

Pagina: 1
Acties:

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-12-2025
Hoi allemaal,

ik heb op dit moment de kans om een SLI-opstelling van Asus GTX Titans 6GB DDR5 te kopen voor €300.
Alleen vind ik dit wat moeilijk in te schatten omdat deze niet meer te koop zijn. Zou dit slim zijn om deze verouderde kaarten (700-reeks) te kopen, of zou ik beter de €300 uitgeven aan een 1060 of 1070 (met nog wat meer opleg)? Hoe goed zullen deze kaarten ofwel in SLI ofwel gewoon apart en de andere aan een vriend geven de recentste games trekken?
Wat zouden de nadelen eventueel zijn?

Ik weet ook niet of dit de beste plaats is om dit te posten, maar ik veronderstelde van wel.
Ik hoor de antwoorden wel. Alvast bedankt voor de tijd en mening!

Bram

Het gaat dus om deze: pricewatch: Asus GeForce GTX Titan

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:29
Ik zou zelf in ieder geval altijd voor een moderne kaart gaan.
Dit omdat je alle nieuwe technieken beter ondersteund zoals DX12 en er ook nog eens optimalisaties voor krijgt.
Daarnaast heb je met SLI meer kans op microstutter en games die het niet ondersteunen, wat over het algemeen voor vervelende problemen zorgt.

Er valt natuurlijk nog wel prima op te gamen maar ik denk dat je langer met nieuwe kaarten kan doen.

Hoi

• BramCoding
TheBrones schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:40:
Ik zou zelf in ieder geval altijd voor een moderne kaart gaan.
Dit omdat je alle nieuwe technieken beter ondersteund zoals DX12 en er ook nog eens optimalisaties voor krijgt.
Daarnaast heb je met SLI meer kans op microstutter en games die het niet ondersteunen, wat over het algemeen voor vervelende problemen zorgt.

Er valt natuurlijk nog wel prima op te gamen maar ik denk dat je langer met nieuwe kaarten kan doen.
Zijn er games die bij SLI niet zullen willen opstarten en zeggen dat ze SLI niet "willen gebruiken"?
Qua rekenkracht zijn deze toch nog steeds zeer sterke kaarten, dacht ik?

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Persoonlijk zou ik niet de GTX Titan nemen als het de eerste versies betreft. Deze zijn ongeveer 70% zo snel als een GTX980. Een GTX 1060GB is qua prestaties redelijk gelijk aan een GTX980 en verbruikt een heel stuk minder als 2 Titan's. Ook geen gedoe met SLi.

• BramCoding
ECP0WERS schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:01:
Persoonlijk zou ik niet de GTX Titan nemen als het de eerste versies betreft. Deze zijn ongeveer 70% zo snel als een GTX980. Een GTX 1060GB is qua prestaties redelijk gelijk aan een GTX980 en verbruikt een heel stuk minder als 2 Titan's. Ook geen gedoe met SLi.
Bedankt voor de mening. Maar stel dat ik deze in SLI zet, dan zijn deze toch veel sneller dan een enkele GTX980/1060 die evenveel en zelfs meer kost?

Is een 980 echt beter in prestaties dan die Titan, dacht dat deze echt overkill waren, die titans? :p

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
In SLI kunnen ze sneller zijn maar gaan ze regelmatig trager zijn, problemen met SLI opleveren en ga je games vinden die SLI niet ondersteunen (en je dus een hele Titan voor niks hebt), SLI slecht ondersteunen of zeggen SLI te ondersteunen maar dat gewoon niet doen...
SLI echt alleen voor de looks doen of als je echt de allernieuwste, allersnelste kaart nodig hebt en dan nog niet genoeg hebt of als je echt gewoon heel veel geld in je hobby wil steken ;)
Voor performance is het altijd beter 1 kaart te pakken, vaak zelfs wanneer die kaart ietsje minder goed is dan een SLI setup van wat lagere kaarten, zeker nu er al meerdere nieuwe kaarten zijn die o.a. DX12 kunnen.
Wat voor GPU heb je nu? Als je nu een GT620 oid hebt dan maakt het niet uit wat je haalt, alles is sneller maar als je nu een quad SLI setup met 980's oid hebt ;)
Bedenk je ook, dat behalve meer stroomverbruik en veel meer hitte, je met die twee Titans geen upgrade-pad hebt. Als je wilt upgraden kan je (afhankelijk van je moederbord, behuizing en voeding...) er een derde bij zetten 8)7 of alles eruit gooien en tegen die tijd voor zeer weinig doorverkopen en dan een nieuwere kaart kopen...
Met de 1060 bijv. kan je over X tijd er een tweede bij zetten of je 1060 doorverkopen, krijg je er waarschijnlijk meer voor omdat die dan alsnog een stuk minder oud is dan je Titans :)

[ Voor 23% gewijzigd door RGAT op 14-01-2017 19:14 ]

Fixing things to the breaking point...

• BramCoding
RGAT schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:12:
In SLI kunnen ze sneller zijn maar gaan ze regelmatig trager zijn, problemen met SLI opleveren en ga je games vinden die SLI niet ondersteunen (en je dus een hele Titan voor niks hebt), SLI slecht ondersteunen of zeggen SLI te ondersteunen maar dat gewoon niet doen...
SLI echt alleen voor de looks doen of als je echt de allernieuwste, allersnelste kaart nodig hebt en dan nog niet genoeg hebt of als je echt gewoon heel veel geld in je hobby wil steken ;)
Voor performance is het altijd beter 1 kaart te pakken, vaak zelfs wanneer die kaart ietsje minder goed is dan een SLI setup van wat lagere kaarten, zeker nu er al meerdere nieuwe kaarten zijn die o.a. DX12 kunnen.
Wat voor GPU heb je nu? Als je nu een GT620 oid hebt dan maakt het niet uit wat je haalt, alles is sneller maar als je nu een quad SLI setup met 980's oid hebt ;)
Bedenk je ook, dat behalve meer stroomverbruik en veel meer hitte, je met die twee Titans geen upgrade-pad hebt. Als je wilt upgraden kan je (afhankelijk van je moederbord, behuizing en voeding...) er een derde bij zetten 8)7 of alles eruit gooien en tegen die tijd voor zeer weinig doorverkopen en dan een nieuwere kaart kopen...
Met de 1060 bijv. kan je over X tijd er een tweede bij zetten of je 1060 doorverkopen, krijg je er waarschijnlijk meer voor omdat die dan alsnog een stuk minder oud is dan je Titans :)
Bedankt voor de uitleg. Maar dus samengevat, 2 kaarten die in hun tijd (3-4 jaar geleden) elk €800-1000 per stuk kostten, zouden nu voor €150 per stuk het niet waard zijn?
Heb op dit moment geen setup, maar dacht met deze op de kop te tikken een mooie build te kunnen maken en de rest nog aan te kopen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32

MsG

Forumzwerver

Als ik de prijzen op Marktplaats zie zou ik ze als ik jou was sowieso overnemen en gewoon per stuk verkopen, van de winst kan je dan vast wel een leuke kaart kopen die enkelvoudig al goede prestaties levert.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zou ver weg blijven van SLI en een moderne enkele kaart halen. Die titans gaan samen richting de 500w verstoken, enorm lawaai maken en zorgen voor micro stutter en allerlei driver gezeik. Ben het dus, helaas, volledig eens met de rest hierboven :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Misschien kan je dat microstutter+driver argument gebruiken om er 150 euro in totaal van te maken aangezien een 980 in de V&A 200 euro kost. Dan is het wel leuk, zowieso voor de heb en om te experimenteren.

[ Voor 19% gewijzigd door govie op 14-01-2017 20:18 ]

• BramCoding
Hoeveel denken jullie dat deze per stuk zouden opleveren mocht ik ze doorverkopen en een recentere kaart aanschaffen?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
de eerste titans zijn een soort 780's met extra vram (titan black = 780 ti +3gb , titan x = 980 ti + 6GB, etc), ik zou er ook dus iets meer voor betalen dan 2de hands 780's, op zich is 300 niet heel leip. Kun je idd vast wel meer voor vangen want sommige zien titan altijd "uber" ofzo, ook al ze verouderd zijn :)

maar 1060 voor rond de 300 lijkt me veel betere keuze qua gamen.

[ Voor 14% gewijzigd door maratropa op 14-01-2017 23:00 ]

specs

Pagina: 1