Advies update gaming pc

Pagina: 1
Acties:

• Bearcarez
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-01-2017
Mijn huidige setup is de volgende:

Cooler Master Storm Trooper Behuizing
MSI R9 390X Gaming 8GB Videokaart
Corsair RM750 Voeding
Scythe Mugen 4 Koeling
Intel Core i3 4360 Processor
MSI Z97 Gaming 5 Moederbord
4x Mem/4GB 1600MHz DDR3 Non-ECC CL11 DIMM S
1x HDD Caviar Blue 500gb 3.5 SATA 6gbs 16MB
1x gewone 1TB HD van oude pc
1x Samsung EVO SSD 500gb
Samsung S24D590PL/23.6"LED Scherm
Logitech G502 Proteus Core Muis
Logitech G710+ Toetsenbord

Mijn vraag is de volgende heb ik het meeste baat bij nieuw RAM geheugen met hogere kloksnelheid? Of meer baat bij een nieuwe processor?

Ik speel alle games op hoogste instellingen nog altijd zeer makkelijk. Fps tussen 60-70, bij nieuwste games.

Budget tussen 400-500euro.

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:51
Vervang je cpu en je kunt weer een lange tijd door. Aangezien je een Z moederbord hebt, ga ik er vanuit dat je wilt overclocken. Bijpassende cpu zou dan pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed zijn. Voor gamen is een i5 voldoende. Mocht je veel aan videobewerking etc doen dan zou je eventueel baat kunnen hebben bij een product: Intel Core i7-4790K

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:47
Als je alles nog op de hoogste instellingen kan spelen met goeie fps...

Waarom zou je dan upgraden?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
Nieuw ram met hogere kloksnelheid ga je niet veel van merken. Waarom wil je uberhaupt upgraden als alles nog werkt? Enige wat eventueel logisch is, is inderdaad om een i5 te pakken zoals hierboven voorgesteld. Ik zou hem dan wel van V&A afhalen, categorie: Processors

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Een nieuwe processor want na 16GB geheugen maakt het voor de doorsnee burger niet veel meer uit of je er extra geheugen bijprikt of niet (die extra capaciteit wordt toch niet meer gebruikt door de computer).

Ik ga zelf een 4770k of een 4790K via de V&A sectie van tweakers aanschaffen (zelfde socket als jouw). Ik wacht gewoon totdat het 2de handse prijsniveau zover is gedaald dat ik het waard vind om te upgraden.

• Bearcarez
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-01-2017
Omdat de i3 toch al weer 2jaar oud is en naar de 3jaar gaat.
Plus het feit dat ik merk dat fotobewerking in lightroom wat moeilijker gaat.
En omdat ik nu eenmaal graag af en toe iets nieuws toevoeg aan mijn setup.

Qua gamen werkt alles optimaal. Maar qua fotobewerking niet, dan opteer ik dus best voor de i7 4790k.

Bedankt voor de tips.
Pagina: 1