Toon posts:

Server zonder beeldscherm?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Volgende wil ik doen:

Een bak met daarop win2k server, alleen met HD, geheugen en netwerkkaart (geen videokaart en geen beeldscherm dus!) met winroute erop gebruiken als router/server voor 2 andere comp.

Wat ik zou willen is van de andere comp gewoon de desktop kunnen benaderen van de win2k server en evt. ook de mogelijkheid om dan programma's te kunnen installeren, dus dat je ook de installatie schermen kunt zien op de desktop etc. Is dit mogelijk en hoe?

Verwijderd

MS terminal services, maar ik denk eerder dat hij gaat brullen omdat er geen keyboard attached is.

Verwijderd

VNC Viewer installen voordat je de VGA kaart uit je server trekt?

http://www.uk.research.att.com/vnc/

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Keyboard is het probleem niet.

Een systeem werkt simpelweg niet zonder videokaart.

En voor remote beheer is netmeeting heel handig. Zit al standaard er op dus... Of Terminal Services, werkt ook heel goed en snel.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dus ik moet mijn videokaart in mijn server laten zitten, zonder die kaart zal het systeem simpel weg niet opstarten, klopt dit?

• tiguan
Op maandag 02 juli 2001 14:35 schreef bokkel het volgende:
Okay, dus ik moet mijn videokaart in mijn server laten zitten, zonder die kaart zal het systeem simpel weg niet opstarten, klopt dit?
Yep, tenzij het een Cobalt RaQ is >:)

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
ja

en "halt on all errors" moet ook in BIOS uit
(ivm keyboard)

terminal services gebruiken, is zeer snel

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nee, gewoon een oude comp die ik nu als server wil gaan gebruiken.

Okay dus video kaart erin laten zitten en dan kan ik bijvoorbeeld met netmeeting of terminal services programma's installeren op mijn server?

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-08 21:03

Electrowolf

Mod met Liefde!

okee, nog een ideetje

2 pc(video kaartjes) op een monitor. heb ik hier ook met mijn werk pc en friwall/router.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:33
of instaleren/configuren en dan je vid. kaart er hot uittrekken ;)
het kan wel, ook gedaan met me linux puter maar windows zou wel weer gaan lopen zeiken

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil is met terminal services, vanaf de client bijvoorbeeld Windows Update draaien op de server, met de optie van de comp opnieuw opstarten etc! Ik wil ook een ftpprogramma kunnen benaderen (die staat geinstalleerd dan op de server) vanaf mijn client. Dit is allemaal mogelijk met terminal services?

• Nowhere
  • Laatst online: 09-07 10:24
Op maandag 02 juli 2001 14:38 schreef bokkel het volgende:
Nee, gewoon een oude comp die ik nu als server wil gaan gebruiken.

Okay dus video kaart erin laten zitten en dan kan ik bijvoorbeeld met netmeeting of terminal services programma's installeren op mijn server?
nee, eerst server handmatig installeren.
Daarna kun je via terminal, de server beheren

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Ik weet niet, wat jij verstaat onder een 'oude comp', maar realiseer je, dat je voor Terminal Services Windows 2000 (Advanced) Server nodig hebt, dus ook een beetje een redelijke PC.
Terminal Services werkt dus pas als Win2K-(A)S reeds volledig geinstalleerd is.

Overigens: Compaq heeft leuke kaartjes (Remote Insight Board) om hun servers op afstand te beheren; je kunt dan echt de server op afstand aan- en uitzetten, het hele boot-proces volgen en eventueel ook op afstand het OS installeren. Ik neem aan, dat deze kaarten ook werken, als je ze in een niet-Compaq server stopt, maar dat weet ik niet zeker.
Remote Insight Board is dus een hardware-variant van Terminal-Services.

• tiguan
Op maandag 02 juli 2001 15:13 schreef de_GeBo het volgende:
Overigens: Compaq heeft leuke kaartjes (Remote Insight Board) om hun servers op afstand te beheren; je kunt dan echt de server op afstand aan- en uitzetten, het hele boot-proces volgen en eventueel ook op afstand het OS installeren. Ik neem aan, dat deze kaarten ook werken, als je ze in een niet-Compaq server stopt, maar dat weet ik niet zeker.
Remote Insight Board is dus een hardware-variant van Terminal-Services.
Hallo hee, weet je wat die gein kost. Dan kan je toch net zo goed een dikke server kopen.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11

Cyphax

Moderator LNX/AI
Ik weet niet, wat jij verstaat onder een 'oude comp', maar realiseer je, dat je voor Terminal Services Windows 2000 (Advanced) Server nodig hebt, dus ook een beetje een redelijke PC.
NT 4 is er ook in terminal server uitvoering.
Okee dat zal je nog steeds niet op je 386 moeten proberen.. maar toch.

Saved by the buoyancy of citrus

• Bart B
  • Laatst online: 06-04 17:55
Toetsenbord kan je gewoon eruittrekken, mits je in het BIOS insteld dat er niet op toetsenbordfout mag worden gereargeerd.

Videokaart moet er wel inzitten. Als je nog een brak 1MB kaartje hebt is dat al genoeg

Op afstand werken met het ding moet geen probleem wezen, je kunt een X-server en Client downen (ook voor windows) en voila.

Verwijderd

Topicstarter
[b]
Op afstand werken met het ding moet geen probleem wezen, je kunt een X-server en Client downen (ook voor windows) en voila.
Wat bedoel je met X-Server, dit is weer een nieuwe term in deze thread, graag uitleg.

PS Ik wil niet een dure oplossing idd en op de oude comp heb ik Windows 2000 Server geinstalleerd, dus dat is het probleem niet.

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Is een router niks voor je?

Kubuntu

Verwijderd

Topicstarter
Nee bedankt voor de opmerking, ik vind het gewoon leuk om uit te proberen. Dus vanaf nu aub reply's die echt iets met mijn persoonlijke wens te maken hebben aub ipv alternatieve oplossingen aandragen. No flame intended

• tiguan
Op maandag 02 juli 2001 16:36 schreef bokkel het volgende:
Nee bedankt voor de opmerking, ik vind het gewoon leuk om uit te proberen. Dus vanaf nu aub reply's die echt iets met mijn persoonlijke wens te maken hebben aub ipv alternatieve oplossingen aandragen. No flame intended
Wat wil je verder nog weten?

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 12:52
Ik hoorde laatst van iemand dat hij perse een muis aan zijn terminal server moest hebben hangen omdat windows anders geen muis driver laadt. En dan kan je ook geen muis gebruiken via de terminal client... Ook als je op de client een muis hebt met een wieltje of extra knoppen neemt je terminal die niet over.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 16:32 schreef bokkel het volgende:

[..]

Wat bedoel je met X-Server, dit is weer een nieuwe term in deze thread, graag uitleg.

PS Ik wil niet een dure oplossing idd en op de oude comp heb ik Windows 2000 Server geinstalleerd, dus dat is het probleem niet.

Verwijderd

maar waarom geen linux? linux is 'gemaakt' om server te zijn en doet het uitstekend zonder videokaart/muis/keyboard.

zet er ssh en telnet op dan kan je bij hoge nooit remote een nieuwe versie van ssh installen zonder te rebooten ;-)

windows is weer gemaakt voor het desktop gebruik en is zonder monitor/muis waardeloos.

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
Op maandag 02 juli 2001 16:43 schreef vandijk het volgende:
Ik hoorde laatst van iemand dat hij perse een muis aan zijn terminal server moest hebben hangen omdat windows anders geen muis driver laadt. En dan kan je ook geen muis gebruiken via de terminal client...
Das onzin.

• tiguan
Op maandag 02 juli 2001 22:33 schreef TAMW het volgende:

[..]

Das onzin.
Dat is inderdaad onzin, maar je krijgt wel allemaal mega-irri foutmeldingen in je Event Log. Weet iemand toevallig hoe je dat uit ken zetten?

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
Op maandag 02 juli 2001 22:54 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Dat is inderdaad onzin, maar je krijgt wel allemaal mega-irri foutmeldingen in je Event Log. Weet iemand toevallig hoe je dat uit ken zetten?
start-> configscherm-> adminstratief..-> services-> eventlog , uitzetten. of valt het onder polici's?

TMS onder NT4, is niet echt aan te raden, dat schijnt heel instabiel tezijn, onder w2k echter vind ik het heel lekker werken. zo lekker zelf dat iik mijn oude pc daarop wou laten aanloggen (fullscreen) en vanaf 1 sneller server wou gaan werken. echter heeft ij maar 256 kleuren, dus dan valt er een hoop af.

• tiguan
Met Windows XP moet ook dat probleem van de 256 kleuren verholpen zijn. :)

• tiguan
Op dinsdag 03 juli 2001 08:24 schreef HermeS het volgende:

[..]

start-> configscherm-> adminstratief..-> services-> eventlog , uitzetten. of valt het onder polici's?
Ehm ja dat kan ik wel doen maar dan logt ie helemaal niks meer. Dat is ook weer niet de bedoeling.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47

McMiGHtY

- burp -

was ook al weer de switch in je opstart menu van win2k om ook zonder muis goed op te starten als je bijv een switchboxje eraan hebt?

• tiguan
Op dinsdag 03 juli 2001 13:24 schreef McMiGHtY het volgende:
was ook al weer de switch in je opstart menu van win2k om ook zonder muis goed op te starten als je bijv een switchboxje eraan hebt?
Bestaat dat ook al?

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

bokkel, je gaf het zelf al aan: Netmeeting!
Installeer gewoon standaard Win2000 (prof/srv/a-srv is onbelangrijk) en activeer vanuit Netmeeting 'remote desktop sharing'. Stel in Netmeeting in dat 'ie alleen 'secure calls' maakt. Open nu op één van de clients Netmeeting, stel ook de opties in voor 'secure calls' en bel vervolgens een verbinding naar je server. That's it! Niet zo moeilijk toch?
Nu kun je de server op afstand besturen vanaf het moment dat Win2000 in de lucht is en als je wilt kun je hem via Netmeeting ook laten rebooten.
Succes ermee!

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

BackOrifice ?

Ik ben er een jaartje geleden eens mee aan het stoeien geweest en voor zover ik me kan herinneren werkte dat ongeveer zoals jij wilt. Of het ook lekker werkt als je een server wilt overnemen, weet ik echter niet.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
pc anywhere :)

* DJSmiley gebruikt pc anywhere voor de nt server, en telnet voor de linux bak hier.

In principe geen scherm nodig. Hangt wel een oude 640x480 aan, mocht t ooit nodig zijn..
hangt ook een keyboard/muis aan, altijd handig :) (zit op een 2-poort kvm switch)

Verwijderd

2e posting:
VNC!!
No flame maar PC anywhere kost GELD en VNC is volledig gratis....

Met VNC kan je remote de desktops van Solaris machines, linux bakken, UXjes en Windhozen overnemen. De URL voor info over de downloads voor de verschillende platforms staat op de eerste pagina van deze thread.

Enne: Ik gebruik VNC nu een klein jaartje om mijn muis- en keyboardloze W2k server te administeren....

Verwijderd

ik heb een router en webserver
de webserver zit gewoon monitor aan en de router via vnc werkt perfect

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Het is niet zo dat je windows 2000 Advanced Server nodig hebt om Terminal Service te draaien. Het kan ook met W2K Server. Wat je ook kan gebruiken is Citrix Metaframe. Dit is een Terminal Service programma met meer mogelijkheden. Geen gezeur meer met 256 kleuren en zelfs geluid kan ie overbrengen. Is alleen wel erg prijzige software.

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 06:49
voor de keyboard --> stop een keyboard plug in je pc en knip de draad af!!

Verwijderd

Had ik me ook net bedacht toen ik dit aan het lezen was maaaaar dat mbt. de muis ;)
Pagina: 1