2e HDD blijft bezig/gaat niet uit.

Pagina: 1
Acties:

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb sinds kort een nieuwe windows 10 installatie gedaan, deze staat op een OCZ SSD, verder hangt in mijn systeem een 2e SSD, en een Seagate 1TB HDD (model, geen idee, uit 2011).

Deze blijft echter continu pruttelen, wat enorm irritant is, zelfs na mounten op een stuk foam in de kast.

Ik heb in windows energiebeheer ingesteld dat de disk uitgaat na 5 minuten, geen (achtergrond) programmas draaien vanaf de hdd, een uitzondering gemaakt in windows defender voor de hdd.

Wel draait mijn bureaublad/downloads/afbeeldingen/documenten ( de gehele gebruikers map, 1 gebruiker) vanaf deze HDD.

In windows 7 had ik met dezelfde constructie dit probleem niet, wat zie ik over het hoofd?

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Voert Windows Defender of andere anti virus misschien een scan uit?

Wat zie je in "Taakbeheer > Prestaties > "Je schijf" ' staan bij Lezen/schrijf snelheden en activiteit tijd? (misschien dat de werkelijke termen iets anders zijn, ik zit hier met een ENG versie van Win10.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• junneh
Bij windows defender staat er voor de HDD al een uitzondering ingesteld.

Ik heb het met Taakbeheer en Broncontrole even bekeken, en het lijkt erop dat "system" iedere ~30 sec iets wegschrijft naar de HDD.

[ Voor 11% gewijzigd door junneh op 14-01-2017 17:49 ]

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Eerste waar ik dan aan denk is "Search Indexing" en "SuperFetch".

Ik zou beide eens uitzetten als je dat niet al gedaan had.

Aanvulling:
En het zou natuurlijk je page-file kunnen zijn als je heel weinig RAM hebt en je page-file op je HDD hebt staan.

[ Voor 33% gewijzigd door Grenco op 14-01-2017 17:56 . Reden: Aanvulling ]

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ga eens na op welke hardeschijven exact de boot- en systeembestanden uiteindelijk zijn beland.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• junneh
Nieuwe format gedaan.

Alles op boot disk (ssd) gelaten, ook de users, pagefile etcetc.
Op de HDD staan enkel 2 mappen Data.
Schijfactiviteit blijft 0% aangeven voor de HDD
Uitschakelen na 5 minuten ingesteld in energiebeheer
Indexing uit, Superfetch uit, Prefetch uit.
Uitzondering voor de schijf in Defender
Echter...

Blijft de HDD vrolijk rondjes draaien.

Als ik handmatig met een programma om een Spindown vraag, gaat de HDD daarna ook meteen weer draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door junneh op 15-01-2017 15:42 ]

Pagina: 1