Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Onlanks is mijn voeding (Corsair HX1050) die ik 5 jaar geleden aankocht bij Azerty.nl gestorven. Mijn PC starte niet en bij het switchen van de voeding naar een andere PC, wilde deze ook niet starten. Momenteel heb ik mijn pc werkende gekregen door de HX1050 te vervangen door een vervangende 650Wh voeding.

Allereerst was het niet mogelijk om mijn garantiebewijzen te raadplegen en bij het vragen hiernaar bij Azerty, zeiden ze mij gewoon een RMA in te dienen. Na de Corsair site geraadpleegd te hebben om zeker te zijn dat het product nog in garantie viel heb ik dit dus ook gedaan en mijn deffecte voeding opgestuurd.

een paar dagen later kreeg ik de melding dat ze geen enkel probleem vonden na een 3 uur durende stresstest. Na betaling van hun werkingskosten zou ik de voeding teruggestuurd krijgen.

Ik schrok mij echter te pletter dat deze kosten 200 EURO bedroegen.
Het is voor mij letterlijk interessanter de voeding nieuw te kopen dan deze kosten te betalen.

Zelf heb ik nog geen ervaringen bij dit soort "onredige" situaties. Is er een manier om dit aan te vechten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Corsair HX1050

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:50
€200?
De testkosten bij azerty zijn volgens mij €17,50.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:33:
Mijn vraag
Onlanks is mijn voeding (Corsair HX1050) die ik 5 jaar geleden aankocht bij Azerty.nl gestorven. Mijn PC starte niet en bij het switchen van de voeding naar een andere PC, wilde deze ook niet starten. Momenteel heb ik mijn pc werkende gekregen door de HX1050 te vervangen door een vervangende 650Wh voeding.

Allereerst was het niet mogelijk om mijn garantiebewijzen te raadplegen en bij het vragen hiernaar bij Azerty, zeiden ze mij gewoon een RMA in te dienen. Na de Corsair site geraadpleegd te hebben om zeker te zijn dat het product nog in garantie viel heb ik dit dus ook gedaan en mijn deffecte voeding opgestuurd.

een paar dagen later kreeg ik de melding dat ze geen enkel probleem vonden na een 3 uur durende stresstest. Na betaling van hun werkingskosten zou ik de voeding teruggestuurd krijgen.

Ik schrok mij echter te pletter dat deze kosten 200 EURO bedroegen.
Het is voor mij letterlijk interessanter de voeding nieuw te kopen dan deze kosten te betalen.

Zelf heb ik nog geen ervaringen bij dit soort "onredige" situaties. Is er een manier om dit aan te vechten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Corsair HX1050
Wat staat er in de factuur? Is de 200 euro niet gewoon voor een nieuw exemplaar? Is dit puur en alleen test kosten? Wel lullig, 3 uur testen, stel je betaald een uurloon a 65 euro, tsja :P
Op internet lees ik wel dat ze vaker dingen testen, geen fouten vinden en daar vervolgens 35 euro voor vragen (onderzoekskosten, maar uiteraard ook de retour zit daarin verwerkt. 35 tegen 200 euro vind ik wel een zeeeer groot verschil).

Edit: deze 35 euro is nog veel als ik verder lees, andere met soortgelijke situaties (defect product, RMA, geen fout gevonden) krijgen facturen van 15 euro, 20 euro, 25 euro.

Ik denk niet dat je het aan hoeft te vechten, vermoedelijk netjes contact met Corsair levert al het gewenste resultaat op? De 200 euro lijkt mij een grove fout indien het alleen om een testje gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 14-01-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:32
Van de site van Azerty:

Arbeidsuren indien er geen defect wordt gevonden

Indien wij geen defect kunnen vinden naar aanleiding van de door u aangegeven klachten, kunnen er onderzoekskosten in rekening worden gebracht voor de geleverde arbeidsuren.

Onderzoek wordt per 30 minuten in rekening gebracht tegen een tarief van €17,50 (incl. BTW).
Wanneer er na een uur geen defect is gevonden, of wanneer onze serviceafdeling bij aanvang verwacht langer dan een uur bezig te zijn met uw aanvraag, wordt eerst contact met u opgenomen om de vervolgstappen en een kostenindicatie te bespreken.

Volgens hun eigen voorwaarden mogen ze dus zonder voorafgaande indicatie niet meer dan € 35 rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Van de website van Azerty:
Indien wij geen defect kunnen vinden naar aanleiding van de door u aangegeven klachten, kunnen er onderzoekskosten in rekening worden gebracht voor de geleverde arbeidsuren.
  • Onderzoek wordt per 30 minuten in rekening gebracht tegen een tarief van €17,50 (incl. BTW).
  • Wanneer er na een uur geen defect is gevonden, of wanneer onze serviceafdeling bij aanvang verwacht langer dan een uur bezig te zijn met uw aanvraag, wordt eerst contact met u opgenomen om de vervolgstappen en een kostenindicatie te bespreken.
Ofwel, 200 euro kan niet kloppen lijkt mij. Zou ze even bellen om na te vragen waar dat bedrag vandaan komt.
Hou even in gedachte dat ze sinds dit jaar een nieuw computersysteem hebben dat wellicht niet geheel betrouwbaar werkt (ja, ik spreek uit ervaring :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
vanaalten schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:40:
Van de website van Azerty:

[...]

Ofwel, 200 euro kan niet kloppen lijkt mij. Zou ze even bellen om na te vragen waar dat bedrag vandaan komt.
Hou even in gedachte dat ze sinds dit jaar een nieuw computersysteem hebben dat wellicht niet geheel betrouwbaar werkt (ja, ik spreek uit ervaring :( )
Maar...
Heeft de tweaker zijn voeding naar Azerty opgestuurd (waarbij je deelneemt aan de door Azerty vermelden onderzoekskosten) of heeft de tweaker zijn voeding naar Corsair zelf gestuurd?
Hoe dan ook is de 200 veel te veel daar niet van, maar waarom Corsair hetzelfde tarief als Azerty moet hanteren ontgaat mij nu even.

Zelf lees ik in verschillende forums bedragen tussen de 15 en 30 euro. Het zou zomaar een typo kunnen zijn waarbij het bedrag stiekem maar 20 euro is ipv 200.

@TS
Wat zegt het bedrijf waar jij je voeding naartoe gestuurd heb? Heb je al netjes contact gehad met hun of raadpleeg je per direct tweakers?

[ Voor 16% gewijzigd door LopendeVogel op 14-01-2017 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:32
LopendeVogel schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:42:
[...]

Maar...
Heeft de tweaker zijn voeding naar Azerty opgestuurd (waarbij je deelneemt aan de door Azerty vermelden onderzoekskosten) of heeft de tweaker zijn voeding naar Corsair zelf gestuurd?
Hoe dan ook is de 200 veel te veel daar niet van, maar waarom Corsair hetzelfde tarief als Azerty moet hanteren ontgaat mij nu even.

Zelf lees ik in verschillende forums bedragen tussen de 15 en 30 euro. Het zou zomaar een typo kunnen zijn waarbij het bedrag stiekem maar 20 euro is ipv 200.

@TS
Wat zegt het bedrijf waar jij je voeding naartoe gestuurd heb? Heb je al netjes contact gehad met hun of raadpleeg je per direct tweakers?
RMA gaat over het algemeen via de leverancier, niet direct via de fabrikant. Maar het staat inderdaad niet met zoveel woorden in de opening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
migchiell schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:44:
[...]

RMA gaat over het algemeen via de leverancier, niet direct via de fabrikant. Maar het staat inderdaad niet met zoveel woorden in de opening.
Klopt, over het algemeen.. Maar aangezien de TS zowel Azerty (telefonisch) geraadpleegd heeft maar ook de Corsair website is me dat ook nog onduidelijk. Net als dat het mij onduidelijk is of de TS überhaupt al contact gehad heeft met het bedrijf die deze factuur verzonden heeft. Vooral dit laatste zie ik helaas steeds minder, er wordt direct tweakers, kassa, radar of de consumentenbond ingeschakeld ipv dat er even netjes een telefoontje gepleegd wordt :P
Aangezien ik alleen maar bedragen op internet zie rondom de 20 euro, zou het bedrag dus ook nog weleens 20 euro ipv 200 kunnen zijn. Zonder contact met het desbetreffende bedrijf kom je daar niet achter.
Ook dit staat niet in de openingspost, misschien is er nog helemaal geen contact geweest n.a.v. deze factuur. Dan kan men hier wel tig ramp scenario's verzinnen, mja misschien gewoon een type foutje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

De prijs van 17.50 euro blijkt te kloppen. |:(
Op de factuur staat 181.78 euro wat slaat op de originele prijs van de voeding zonder BTW, samen met de BTW van 21%, deze BTW wordt echter gerekend op 17.50 euro (dit is het effectieve bedrag). Het totaal komt op 199.28 euro, maar wanneer je effectief naar de betaling gaat wordt er maar 17.50 euro aangerekend.

Alvast mijn excuses voor mijn onnodige vraag, maar ik vind de factuuropstelling hier zeer onoverzichtelijk omdat de klant effectief een factuur van 199.28 euro voorgeschoteld krijgt als totaal terwijl het effectieve bedrag verstopt is in de BTW. Mijn factuur zag er als volgt uit:
https://1drv.ms/i/s!AtLSYVuxK_yCr6MPrqyMR5shcUOtDQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Huh, ja, dat ziet er nog wel raar uit, ja... Mooi dat die 17,50 klopt, Jammer alleen dat je probleem daarmee niet opgelost is - hopelijk een kwestie van slecht contact ofzo en doet 'ie het nu wel gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
Wat ik alleen jammer vind is dat je blijkbaar niet eerst contact heb gezocht met Azerty waar ze 200 euro vandaan haalde. Dan hadden ze waarschijndelijk direct kunnen vertellen dat het om 17.50 ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:26
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:33:

Is er een manier om dit aan te vechten?
Ondertussen ben je er al uit, op basis van de boven genoemde posts. Maar waarom heb je niet direct contact opgenomen met Azerty? Je begint nu al over "aan te vechten" terwijl je niet een contact opgenomen hebt met Azerty wat de eerste reactie zou moeten zijn. Gewoon even de telefoon pakken, en vragen hoe dit nu exact zit.

1 belletje was voldoende geweest om dit hele topic te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
loki504 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:39:
Wat ik alleen jammer vind is dat je blijkbaar niet eerst contact heb gezocht met Azerty…
Nu wordt het een soort naming and shaming terwijl er niets aan de hand is.

Misschien heeft iemand een prijs in het verkeerde vakje van het kassaprogramma getikt waardoor de rest er zelf bij gerekend is door hun systeem.

Het lijkt wel alsof mensen bij ieder meningsverschilletje hun heil zoeken op internet in plaats van eerst met elkaar in gesprek te gaan, even bellen of mailen. Niet persoonlijk op TS gericht maar in het algemeen. Het is iets wat ik steeds vaker voorbij zie komen: eerst schreeuwen op internet dat $randomklacht aan de hand is terwijl het bedrijf zich van geen kwaad bewust is en zich niet eerst kan excuseren of een fout kan herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 21:27

TeK

sypie schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:48:
[...]
Nu wordt het een soort naming and shaming terwijl er niets aan de hand is.

Misschien heeft iemand een prijs in het verkeerde vakje van het kassaprogramma getikt waardoor de rest er zelf bij gerekend is door hun systeem.

Het lijkt wel alsof mensen bij ieder meningsverschilletje hun heil zoeken op internet in plaats van eerst met elkaar in gesprek te gaan, even bellen of mailen. Niet persoonlijk op TS gericht maar in het algemeen. Het is iets wat ik steeds vaker voorbij zie komen: eerst schreeuwen op internet dat $randomklacht aan de hand is terwijl het bedrijf zich van geen kwaad bewust is en zich niet eerst kan excuseren of een fout kan herstellen.
Aan de andere kant krijg je van bedrijven zo vaak een standaard mailtje/antwoord dat mensen simpelweg het vertrouwen niet meer lijken te hebben in winkels om het goed op te lossen.
Is het dan erg gek dat mensen eerst andere meningen willen horen en beter geinformeert willen zijn voor ze beginnen aan de rompslomp van communicatie met een bedrijf ?
(zelf heb ik gelukkig alleen maar goede ervaringen met azerty).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En ik zet hier een slotje op. Je had inderdaad het beste eerst naar Azerty kunnen bellen hoe het zat. Verder beginnen de reacties hier nu erg offtopic raken.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.