Toon posts:

Welke slotket kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik weet niet of het uberhaupt mogelijk is, maar ik heb 2 slotkets nodig die van 2.0 > 1.6 volt kunnen maken van de Vcore (ivm met plaatsing Coppermine's op Asus P2B-DS, welke tot 2.0 of 1.8? volt gaat)

Ik denk dat die coppermine's wel op 1.8 volt zouden draaien, maar aangezien ik ze niet zwaar ga/kan overclocken is het nergens voor nodig :D

Kan iemand mij vertellen welk merk/type slotket dit kan? (ze moeten wel dual capable zijn) of kan ik gewoon het beste 2 slot 1's erin rammen en op 1.8 laten draaien?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 00:57
zelf heb ik in gebruik:

SOLTEK SL02-a++

en deze hebben 30 stappen om je vcore in te stellen en een dual jumpertje, Momenteel voorgebruik in een p2b-f en een p3 850

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 11:22

t3q

Say yes to teq

ik heb ook een soltek converter en die kan 30 instellingen voor vcore aan. zo heb ik ook mijn p3700 een keer op 1100 kunnen krijgen. Want max vcore is 1,95v op me mamaplank. Ik kan em instellen tot 3.5 v max

Life goes as it goes.

Verwijderd

Topicstarter
Soltek eh. zeker weten ook dual geschikt? :)

Verwijderd

misschien een ABIT slotket !!! ik vind het het beste bordje van allemaal! ik weet niet of hij ook DUAL ondersteund!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Er zijn geen slotkeys verkrijgbaar die zelf een voltage regulator aan boord hebben. Wat ze doen is de voltage regulator op het moederbord configureren m.b.v. jumpers. Je kunt dan ook alleen maar Vcore waardes krijgen die het moederbord kan leveren. In jouw geval (ASUS P2B-DS) is het laagste 1.8V en dat moet je dan instellen op de slotkey. Een goede slotkey is bv. de ASUS S370-DL. Die is dual geschikt.

Overigens: heb je gechecked of je P2B-DS Coppermines aankan. Er zijn revisions die Coppermine CPU gewoon ondersteunen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Kijk hier om te zien welke revision van het P2B-DS Coppermine CPU's ondersteunen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 00:57
Op maandag 02 juli 2001 16:14 schreef EXX het volgende:
Kijk hier om te zien welke revision van het P2B-DS Coppermine CPU's ondersteunen.
klik hier voor meer info op de Praktijk gericht
www.ctechnet.com/hardware/asus.htm

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Hmjah, ik dacht dat ik net 1 rev. te laag had om officieel coppermines te ondersteunen. maar waarom zou het niet werken? die .15 volt extra maakt ook geen barst uit, en de laatste bios moeten die dingen gewoon pakken.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Precies, en bij de nieuwere steppings van de Coppermines is het zelfs nog maar 0.1V. Dat blijf je nog binnen de tolerantie van de CPU.

Verwijderd

de MSI 6905 kan ook wat jij nodig hebt....hebben ze oa bij Funprice.........

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Koop gewoon een asus S370 Slot 1 converter. Heb ik ook op me P2b met celly 600@1009 (2,05V) de converter gaat trouwens tot 2,8 volt dacht ik

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Ik heb op mijn P2B een Powerleap slotket (ook voor dual-gebruik), die automatisch het goede core-voltage (1.7 v) instelt. Kostte me wel zo'n ƒ200 incl. shipping, maar het werkt prima met Coppermines.

Systeem

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ja, voor dat Powerleap ding (dat is dus zo een slotkey met eigen voltage regulator) heb ik ooit eens een reklame e-mail voor gehad, maar hij was hier in Europa niet te krijgen en bestellen in Amerika vond ik veels te duur. Bovendien bleek mijn P2B rev 1.10 Coppermines te ondersteunen, dus was elke slotkey adaptor van pakweg 2 tientjes bruikbaar.

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 16:19 schreef psygho het volgende:

[..]

klik hier voor meer info op de Praktijk gericht
www.ctechnet.com/hardware/asus.htm
Originele sig heb je ;)
Pagina: 1