Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_v5
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 12:08
Mijn vraag
...

Hallo, ik ben opzoek naar een goede universele docking station, die 3840x2160 60hz ondersteunt.

Ik heb momenteel een HP elite X2 1012 G1 tablet/laptop, en zoek een docking station hiervoor om mijn LG 27UD88 op aan te sluiten.
Deze heeft een resolutie van 3840x2160 60HZ.
Ik heb een orignele docking station geprobeerd (HP Elite USB-C Docking Station (T3V74AA), die er speciaal voor gemaakt is, maar uiteindelijk niet meer ondersteunt dan 3840x2160 30HZ, kwam ik achter na ondersteuning met HP.
Hij schakelt automatisch terug naar 2560x1440.
Het probleem is dat ik mijn scherm niet in 30HZ kan zetten,alleen 50/60 HZ.
Ik heb zelf al wel een verloopkabel van 3DClub, werkt perfect, kan alleen nu niet mijn tablet/laptop opladen, omdat er maar 1 USB-C aansluiting opzit, waar dus die verloopkabel op zit.
Ik wil dus beide dingen kunnen, laden en een extreme monitor eraan hangen.

Dus ik ben opzoek naar een docking die wel 3840x2160 60hz ondersteund, als men 1 monitor aansluit.

Iemand ervaring mee??

ik hoor t graag

rene

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-07 14:33
Hoe sluit je het scherm aan? Mocht je dit via HDMI doen, wordt het waarschijnlijk veroorzaakt doordat de HDMI poort 1.4 is, voor 4k60Hz heb je inderdaad HDMI 2.0 nodig. In dit geval, kun je het scherm via displayport aansluiten? Deze standaard heeft al zo'n 8 jaar ondersteuning voor 4k60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21
http://h20195.www2.hp.com...&searchquery=&cc=ie&lc=en

Daar staat op pagina 17 een overzicht van de docks en waar ze compatibel mee zijn.

Volgens mij moet je gewoon een HP Elite 90W Thunderbolt 3 Dock 1DT93AA hebben: pricewatch unsorted: HP Elite 90W Thunderbolt 3 Dock Elite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_v5
lactaxative schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:59:
Hoe sluit je het scherm aan? Mocht je dit via HDMI doen, wordt het waarschijnlijk veroorzaakt doordat de HDMI poort 1.4 is, voor 4k60Hz heb je inderdaad HDMI 2.0 nodig. In dit geval, kun je het scherm via displayport aansluiten? Deze standaard heeft al zo'n 8 jaar ondersteuning voor 4k60Hz.
Ik heb hem aangesloten met displayport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_v5
White Feather schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:02:
http://h20195.www2.hp.com...&searchquery=&cc=ie&lc=en

Daar staat op pagina 17 een overzicht van de docks en waar ze compatibel mee zijn.

Volgens mij moet je gewoon een HP Elite 90W Thunderbolt 3 Dock 1DT93AA hebben: pricewatch unsorted: HP Elite 90W Thunderbolt 3 Dock Elite
Kan er nog geen info over vinden, komt eind van de maand uit zie ik...ik weet wel dat ik van Displaylink (chipset) de 6000 serie moet hebben, die ondersteunen die resolutie wat ik gelezen heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
passat_v5 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:10:
[...]

Kan er nog geen info over vinden, komt eind van de maand uit zie ik...ik weet wel dat ik van Displaylink (chipset) de 6000 serie moet hebben, die ondersteunen die resolutie wat ik gelezen heb..
Het rare is dat als je DisplayPort gebruikt, je versie 1.2 moet hebben voor 4k@60hz. Het is dan ook de vraag of a) de dock die je hebt geprobeerd geen versie 1.2 ondersteunt of b) je monitor misschien handmatig op DisplayPort 1.2 gezet noet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_v5
Bij de technische gegevens staat alleen displayport, geen versie 1.1 of 1.2.
Op mijn monitor kan ik wel instellen displayport 1.2 aan/uit, maar dat maakt geen verschil. Het rare eraan is dat de monitor op beeld aangeeft dat je de resolutie moet aanpassen naar die 4k modus, maar in windows kan ik hem niet hoger dan 2560x1440 60hz krijgen. Als ik de displayport op de monitor aanzet, geeft ie aan zet je resolutie naar 3840x2160 60hz, en als ik de displayport uitzet op de monitor, dan geeft ie aan dat je de resolutie naar 3840x2160 30hz moet zetten, die schakling doet dus wel iets, maar ik kan hem gewoon in windows niet naar die 4k resolutie zetten, ook niet nadat hij opnieuw opgestart is.
Als je de displayport op de monitor aanzet, overruled hij dan de docking station port of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
Als je monitor niet op DP 1.2 staat, dan gaat 4k@60 sowieso nooit weren omdat 1.1 niet genoeg bandbreedte heeft.
Ik zou het volgende nog eens proberen:
De zeik is dat DisplayPort ook af en toe connectie-issues geeft.
Je kunt het volgende nog eens proberen:
Zet je monitor op DP 1.2 en last hem aanstaan.
Zet je laptop uit en koppel hem af van het dock. Trek de stroomstekker uit je dock, wacht 10 seconden en stop de stroomstekker weer terug. Wacht een minuutje en koppel dan je laptop weer aan en zet hem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_v5
geprobeerd, maar helaas, mocht niet helpen...denk dat het gewoon niet met elkaar samen werkt op de een of andere manier..specificaties zeggen allemaal het moet kunnen..praktijk is anders....hp ondersteuning zei zelf van je moet zorgen dat je monitor op "single display mode" staat, heb alles af gezocht op de monitor en software, maar ook dat kon ik nergens vinden.
Het lijkt erop dat hoe dan ook de laptop/tablet blijft zien dat er 2 monitoren aanhangen, en dan klopt die resolutie wel, die 2560x1440, maar er hangt maar 1 monitor aan. Denk zelf dat daar het probleem zit.. heb zelf niet echt kennis...maar..
Pagina: 1