[Windows 10] Verkenner sluit bij rechts klikken op bestand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:28

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
Hey,
Ik heb een vraagje over hoe ik de verkenner normaal werkend kan krijgen.

Als ik in de verkenner (64 bits Windows 10 Home) rechts klik op een bestand, sluit de verkenner. Rechts klikken op een bestand werkt dus niet. Rechts klikken op een map werkt wel.

Ik heb al verschillende dingen die op internet werden gesuggereerd geprobeerd, maar niks heeft geholpen om het probleem op te lossen:

- system maintenance troubleshooter gerund: leverde niks op

- Safe mode en clean boot: ook dan bleef het probleem dus het ligt niet aan andere programma's (toch?)

- SFC scan gedaan, maar zei dat alles in orde was.

De computer heeft de meest recente updates, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan. Op internet vond ik ook dat het kan liggen aan AVG, maar dat staat niet op mijn computer, dus dat zal het ook niet zijn.

Heeft iemand nog andere ideeën?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 22:37
Vermoedelijk heb je recent een programma geinstalleerd of verwijderd dat zich bestandstypen toeeigent. Als je rechts-klikt in de verkenner gaat Windows kijken welke handlers voor dat bestandstype nodig zijn (om het bijbehorende menu-item weer te geven). Als het handlers niet kan vinden of er zitten handlers bij die niet goed zijn, dan kun je vreemde effecten krijgen.

Je zou kunnen proberen om in de instellingen voor default programs alles weer terug te zetten op de standaardinstellingen. Vermoedelijk is het dan opgelost. Zo niet, probeer dan na te gaan welke software je recentelijk hebt geinstalleerd en dit netjes via control panel te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:28

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
Dank voor je snelle antwoord, PhilipsFan! Helaas werkte het terugzetten naar de standaardinstellingen voor default programs ook niet.
Het probleem ontstond een paar maanden geleden, volgens mij na een windowsupdate (in ieder geval rond de tijd van een update). Het is in ieder geval al een hele tijd terug dat het voor het eerst gebeurde en ik kan niet meer nagaan of ik toentertijd iets had geïnstalleerd, laat staan wat ik toen had geïnstalleerd. Ik hoopte dat het met een volgende windows update zou worden opgelost, maar helaas is dat tot op heden niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Download eens ShellExView en schakel de Shell Extensions uit van de niet-miscrosoft software of als je het je kan herinneren de software die je hebt geïnstalleerd sinds de crashes zich voordoen.

Het kan bijvoorbeeld een programma zijn die een shell extension heeft om met de rechterknop bepaalde handelingen op bestanden te doen, zoals scannen, uitpakken of afspelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Tyrian op 17-01-2017 21:42 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs