Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammetje1945
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-07-2017
Ik krijg een uitgebreide foutmelding, windows failed to start, to fix the problem
1 insert your windows installation of disc and restart your computer
2. choose your language setting en then click next
3. click: "repair your computer

Status 0xc000000e
Info: The boot selection failed because a required device is inacessible

Na een lange tijd ongebruikt te hebben gestaan wilde ik voor mijn kleinkinderen de minilaptop weer gebruiksklaar maken.
Ooit heb ik een usb herstelmedium aangemaakt omdat er geen cdromspeler in zit.
Het herstellen gaat prima, de gegevens van de usbstick worden netjes geinstalleerd, kan dan er ook prima mee werken, zolang ik hem maar niet opstart.
Als ik hem afsluit en hernieuwd opstart, krijg ik bovenstaande melding en kan verder niets meer, telkens als ik wat doe komt de foutmelding terug.

Wie kan mij en mijn kleinkinderen verder helpen?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
..De geinstalleerde software is Windows7 starter, met een Intel Atom inside processor.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
..Meerdere keren opnieuw geinstalleerd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-03 23:35
Heb je al geprobeerd de Dell Diagnostic te draaien om te kijken of er iets mis is met je hardware

Deze start je op met f12 toets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ook gedacht aan het feit dat de harde schijf best eens kaduuk kan zijn? Het feit dat je Windows kunt installeren wil nog niet zeggen dat die schijf 100% in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammetje1945
wat late reactie ivm. ziekte, maar ik heb Dell Diagnostics gedraaid een deze heeft geen problemen kunnen ontdekken
Crossfire1987 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:08:
Heb je al geprobeerd de Dell Diagnostic te draaien om te kijken of er iets mis is met je hardware

Deze start je op met f12 toets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammetje1945
sypie schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:10:
Ook gedacht aan het feit dat de harde schijf best eens kaduuk kan zijn? Het feit dat je Windows kunt installeren wil nog niet zeggen dat die schijf 100% in orde is.
Volgens mij is de harde schijf niet stuk, na de usb installatie ook allerlei testen gedaan en deze gaven geen problemen aan met de HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardve1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-10-2021
Beste Barmmetje1945,

Misschien heb je iets aan onderstaande tekst:

Use Windows 7 bootable DVD or USB and boot.
Select option to repair your system instead of installing.
Go to command prompt (in advanced options) and hit following commands to repair MBR.
bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot
bootrec /rebuildbcd
Press [y] when system asks you to accept.
Exit

Now, use option: Refresh your PC in advanced option
Reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-05 14:28
Mocht na die suggestie Windows nog niet lekker starten of de melding komen: No boot device found. Geen Paniek.

MiniTool Partition Wizard USB download, bootable maken, starten en vervolgens de C: partitie op "active" zetten. Daarna rebooten.

Succes :)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammetje1945
richardve1 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:35:
Beste Barmmetje1945,

Misschien heb je iets aan onderstaande tekst:

Use Windows 7 bootable DVD or USB and boot.
Select option to repair your system instead of installing.
Go to command prompt (in advanced options) and hit following commands to repair MBR.
bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot
bootrec /rebuildbcd
Press [y] when system asks you to accept.
Exit

Now, use option: Refresh your PC in advanced option
Reboot
Probleempje is dat hij opstart in de Dell Datasave Backup en dat hij automatisch de Systeembackup pakt en dat er verder geen optie om te repareren en dus dan ook niet in de command prompt kan komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardve1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-10-2021
Dit zal wel mogelijk moeten zijn als je opstart vanaf de Windows 7 USB/DVD dit kan je instellen in je bios of eventueel een snel toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammetje1945
Helaas hebben beide oplossingen geen gewenst resultaat, ik blijf maar steeds dezelfde foutmelding krijgen.

Ik heb geen originele schijven, maar dus wel de herstelgegevens op een USB en daar zal ik het dan mee moeten doen, omdat er geen cdrom in zit.
Ik krijg ook niet de mogelijkheid om te repareren maar alleen de mogelijkheid om te installeren.

Heb een aantal oplossingen en tests van Hiren's boot usb geprobeerd, geen oplossing

Wat had ik graag mijn kleindochter verrast met dit apparaat, maar ik denk dat het niet gaat lukken

Iemand nog andere opties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammetje1945
Beste D-Jeff

Partitie stond/staat al op Active&Boot volgens de Minitool
Partition :OS - Capacity 223Gb - Used 10.81Gb - Unused 212Gb Filesystem NTFS - Type primary (hokje blauw gekleurd)- Status -Active&boot...

Rara??
D_Jeff schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:40:
Mocht na die suggestie Windows nog niet lekker starten of de melding komen: No boot device found. Geen Paniek.

MiniTool Partition Wizard USB download, bootable maken, starten en vervolgens de C: partitie op "active" zetten. Daarna rebooten.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
10,8 GB is wel wat aan de kleine kant voor een Windows 7 install, maar niet onmogelijk.
Kan je zien welke mappen er staan? Zoja, dan is de data goed.

2) Heb je een ISO van Windows 7? Zoja, maak hiervan ook een bootdisk. Een Windows 7 key is niet nodig om dit uit te voeren, werkt zelfs met een test iso.

Op deze manier kan je via "repair your computer" CMD openen en de commando's van Richardve1 uitvoeren.
Voor het gemak copy past:

bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot
bootrec /rebuildbcd

Mocht er een vraag komen voor reboot, doe dat. krijg je de vraag niet:
power on does the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammetje1945
Er is nooit wat aan de partitie veranderd, dus die 10 gieg is ook zo

Heb het misschien niet vermeld, maar de minicomputer van Dell is niet met een cd geleverd, moest in het begin gelijk een herstel USB stick maken (geen CD station) dat heb ik dan ook gedaan en daarmee kun je e.e.a. herstellen.

Dus ik heb geen W7 iso, het heeft een W7 starter systeem.

Is dat ergens te downen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammetje1945
D_Jeff schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:30:
10,8 GB is wel wat aan de kleine kant voor een Windows 7 install, maar niet onmogelijk.
Kan je zien welke mappen er staan? Zoja, dan is de data goed.

2) Heb je een ISO van Windows 7? Zoja, maak hiervan ook een bootdisk. Een Windows 7 key is niet nodig om dit uit te voeren, werkt zelfs met een test iso.

Dat is gelukt.... :)

Op deze manier kan je via "repair your computer" CMD openen en de commando's van Richardve1 uitvoeren.

Ik krijg nu wel e.e.a. op het scherm, maar er is geen optie om "repair your computer"uit te voeren, alleen een setup, hij geeft zelfs aan op welke partitie de setup moet, en als ik zou doorgaan dan wordt de oude versie hernoemd tot windows.old en er is dan geen optie meer om terug te gaan, dus ik ben maar gestopt :(

Voor het gemak copy past:

bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot
bootrec /rebuildbcd

Mocht er een vraag komen voor reboot, doe dat. krijg je de vraag niet:
power on does the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Ik kan op Technet wel een trial versie vinden van Windows 8 / 8.1. Windows 7 zal ook nog wel vindbaar zijn, maar daar zal Google handig voor zijn.

Overigens zijn de commando's in Win 8(.1) niet anders als die van Windows 7. Probeer het daar mee eens (voorkomt ook een hoop ellende met zoeken in torrents en andere duistere hoekjes van het web).

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammetje1945
Ik heb inderdaad een W7 Starter gevonden, maar alle goede bedoelingen ten spijt het lukt niet.

Een schone versie (Engels) geïnstalleerd, een hersteloptie was niet mogelijk.

Vervolgens de eigen herstel USB laten draaien, maar opnieuw dezelfde fout als weergegeven in de Topic start

Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Niet opgeven, Bram.

Blijf proberen ;)
check of de windows partitie active is, of niet per ongeluk de "system recovery van 100 mb" de boot partitie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammetje1945
D_Jeff schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:41:
Niet opgeven, Bram.

Blijf proberen ;)
check of de windows partitie active is, of niet per ongeluk de "system recovery van 100 mb" de boot partitie is.
Zoals ik woensdag al vermeld heb ......... : "Unused 212Gb Filesystem NTFS - Type primary (hokje blauw gekleurd)- Status -Active&boot... "

Dus de windows partitie staat op actief

groet

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
https://sites.google.com/...ip/opstartprobleemwindows

Vind dit wel een mooie suggestie. Start aan de rechterkant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar OT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammetje1945

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammetje1945
Beste br00ky, het spijt me maar ik begrijp je oplossing niet

groet
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Laatst online: 21-05 23:06
Mwah, hij staat nu toch hier:
Ik neem aan dat je Windows al eens een volledige harddisk-controle hebt laten uitvoeren, anders moet je dat alsnog eerst doen.
Het beste is als je daarna controleert of er iets fysiek mis is met je harddisk (daarom is je topic naar OT verwezen neem ik aan).
Dat vind je door te kijken in het topic: Check je SMART en de aanwijzingen in de topicstart op te volgen (dus SMART-gegevens van je harddisk uitlezen, bv met het gratis programma Crystaldiskinfo, en de hele tabel met gegevens als plaatje of als tekst-tabel ter beoordeling hier neerzetten).
Dan hoor je vervolgens wel of er aanwijzingen zijn dat er iets met de harddisk-hardware fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Brammetje1945 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:54:
[...]

Beste br00ky, het spijt me maar ik begrijp je oplossing niet

groet
Bram
Dat je topic in dit subforum hoort. Blijkbaar had je hem ergens anders geplaatst. "Schopje naar [X]" is dus niets anders dan "Ik zet je topic op de goede plek, namelijk [X]" ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammetje1945
Renault schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 00:10:
Mwah, hij staat nu toch hier:
Ik neem aan dat je Windows al eens een volledige harddisk-controle hebt laten uitvoeren, anders moet je dat alsnog eerst doen.
Het beste is als je daarna controleert of er iets fysiek mis is met je harddisk (daarom is je topic naar OT verwezen neem ik aan).
Dat vind je door te kijken in het topic: Check je SMART en de aanwijzingen in de topicstart op te volgen (dus SMART-gegevens van je harddisk uitlezen, bv met het gratis programma Crystaldiskinfo, en de hele tabel met gegevens als plaatje of als tekst-tabel ter beoordeling hier neerzetten).
Dan hoor je vervolgens wel of er aanwijzingen zijn dat er iets met de harddisk-hardware fout is.
Hoi Renault,
Het lukt me niet om een foto te plaatsen van mijn Crystaldiskinfo, maar volgens de gegevens ziet het er GOED uit.
Heb er een foto van gemaakt en een tekstfile van gemaakt maar beiden kan ik niet plaatsen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:52
Pas iets soortgelijks mee gemaakt bij mijn Opa. Die kreeg wel een andere BSOD.

Probeer eens in de bios te komen en te kijken waar de ATA/IDE Mode op staat. Om de een of andere reden (ik heb een beetje het vermoeden door een update) was die instelling in de bios veranderd. Na het aanpassen van die setting was het probleem opgelost.

https://social.technet.mi...sage?forum=w7itproinstall

[ Voor 20% gewijzigd door SuperKneus op 01-02-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammetje1945
SuperKneus schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:59:
Pas iets soortgelijks mee gemaakt bij mijn Opa. Die kreeg wel een andere BSOD.

Probeer eens in de bios te komen en te kijken waar de ATA/IDE Mode op staat. Om de een of andere reden (ik heb een beetje het vermoeden door een update) was die instelling in de bios veranderd. Na het aanpassen van die setting was het probleem opgelost.

https://social.technet.mi...sage?forum=w7itproinstall
Hoi SuperKneus,

Na gekeken maar geen verbetering

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammetje1945
Dank allemaal voor het meedenken, de Dell netbook is inmiddels weer klaar.

Wat bleek? In de herstel usb-stick zat een fout, destijds bij het maken van de Dell Datasafe herstel schijf is er iets niet goed gegaan, had verzuimd om die te controleren op eventuele fouten.

Via, via heb ik een identieke stick mogen gebruiken die wel goed was.

Wat mij betreft mag het topic gesloten worden
Pagina: 1