Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voornamelijk gebruikt worden voor fotografie editing (Lightroom + Photoshop). Het hoeft niet meteen het snelste van het snelste te zijn, daar is het budget ook niet voor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het gaat om zelfbouw, €900 incl verzendkosten voor de PC. Onderdelen zoals toetsenbord, muis, scherm tellen niet mee in het budget, maar daar hoef ik geen advies voor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na even Googlen kwam ik erachter dat een i3 zelfs genoeg zou moeten zijn. Aangezien een i5 binnen het budget past, doen we dat. Verder lijkt 8GB RAM me voor nu voldoende, waar het moederbord 4 sloten heeft om later dus uit te breiden naar 16GB.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb tot nu toe altijd ervaring met Intel (CPU) en Nvidia (GPU). Wat betreft SSD ga ik voor Crucial, de snelheidswinst vergeleken met Samsung lijkt me niet perse nodig voor de hogere prijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht advies over mijn samenstelling. Volgens PCpartpicker zou het moeten werken, maar als jullie nog advies weten voor meer 'bang for your buck' (ofzoiets
) dan hoor ik dat graag. Waar ik vooral over twijfel is de GPU, is er binnen het budget een betere GPU dan de 1050 die ik heb gekozen?
Hier mijn lijstje:
Thanks!
De PC zal voornamelijk gebruikt worden voor fotografie editing (Lightroom + Photoshop). Het hoeft niet meteen het snelste van het snelste te zijn, daar is het budget ook niet voor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het gaat om zelfbouw, €900 incl verzendkosten voor de PC. Onderdelen zoals toetsenbord, muis, scherm tellen niet mee in het budget, maar daar hoef ik geen advies voor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na even Googlen kwam ik erachter dat een i3 zelfs genoeg zou moeten zijn. Aangezien een i5 binnen het budget past, doen we dat. Verder lijkt 8GB RAM me voor nu voldoende, waar het moederbord 4 sloten heeft om later dus uit te breiden naar 16GB.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb tot nu toe altijd ervaring met Intel (CPU) en Nvidia (GPU). Wat betreft SSD ga ik voor Crucial, de snelheidswinst vergeleken met Samsung lijkt me niet perse nodig voor de hogere prijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht advies over mijn samenstelling. Volgens PCpartpicker zou het moeten werken, maar als jullie nog advies weten voor meer 'bang for your buck' (ofzoiets
Hier mijn lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G | € 148,95 | € 148,95 |
| 1 | WD Blue WD30EZRZ, 3TB | € 99,95 | € 99,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 56,60 | € 56,60 |
| 1 | TP-Link TL-WN722N | € 8,95 | € 8,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 21,95 | € 21,95 |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 28,50 | € 28,50 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 55,95 | € 55,95 |