Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Vinninho
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 17-06-2017
Hey Tweakers,

Afgelopen week heb ik mijn PC gebouwd, wat goed gelukt is. Eerst herkende hij een hdd niet, maar die heb ik toen aangewezen. Ik had nooit last gehad van het internet (ik had nooit speedtests gedaan). Wat mij opviel tijdens het downloaden is dat mijn internetsnelheid nooit boven de 55mbps komt. Wanneer ik mijn laptop op de kabel aansluit ontvangt die de 150 mbps.

Hoe zou dit kunnen? LAN driver updaten van mijn moederbord?

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Sluit je de laptop op dezelfde kabel aan als je pc om te vergelijken?

• Vinninho
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 17-06-2017
spone schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:43:
Sluit je de laptop op dezelfde kabel aan als je pc om te vergelijken?
Heb ik gedaan, vandaar dat het me verbaast!

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Je geeft niet aan wat voor moederbord/lan adapter/besturingssysteem je gebruikt, maar wat algemene tips:

- Controleer of je een gigabit full duplex verbinding krijgt op je pc of dat ie er niet veel meer van kan maken dan 100Mbit = kabel/connector issue, waar laptop misschien net iets soepeler mee omgaat.
- Update de drivers van je netwerkadapter
- Zet powermanagement op de netwerkadapter uit

• Technomania
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13:41

Technomania

salvis titulis et honoribus

En download je dan ook van dezelfde bron waarmee je vegerlijkt?

[Voor 0% gewijzigd door Technomania op 14-01-2017 13:01. Reden: typo]

"Gelukkig is hij die het noodzakelijke niet ontbreekt en het overtollige niet verlangt"

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True