Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fce773febc139c7
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-09 12:04
....

[ Voor 98% gewijzigd door fce773febc139c7 op 24-01-2021 08:26 ]

Beste antwoord (via fce773febc139c7 op 14-01-2017 19:11)

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

trixcit schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:35:
Ik heb een Sony a37 en van mijn schoonvader een Nissin i40 flitser gekregen. Deze past echter niet, en na een tijdje zoeken kwam ik er achter dat de camera een (oudere?) Sony/Minolta iiso aansluiting heeft, en de flitser de nieuwe Sony multi-interface. Ik ben dus nu op zoek naar een adapter hiervoor.

Op een US site vond ik https://www.bhphotovideo....sasm_sony_to_minolta.html. Deze is echter $100 met versturen er bij.. ik kan er geen vinden in Nederland. Ik weet ook niet goed waarop ik moet zoeken. Weet iemand waar ik een dergelijke adapter kan kopen?
Deze adapter zijn bij iedere grotere fotowinkel te krijgen denk ik.
Wat je zoekt is de Sony ADP-AMA (van oude Minolta hotshoe naar nieuwe MIS)
of de Sony ADP-MAA (andersom)
http://www.cameranu.nl/nl...JPtvvvWwdECFQu3Gwod_iwNAw
Nog steeds veel geld voor een stomme adapter maar goed....

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik heb een Sony a37 en van mijn schoonvader een Nissin i40 flitser gekregen. Deze past echter niet, en na een tijdje zoeken kwam ik er achter dat de camera een (oudere?) Sony/Minolta iiso aansluiting heeft, en de flitser de nieuwe Sony multi-interface. Ik ben dus nu op zoek naar een adapter hiervoor.

Op een US site vond ik https://www.bhphotovideo....sasm_sony_to_minolta.html. Deze is echter $100 met versturen er bij.. ik kan er geen vinden in Nederland. Ik weet ook niet goed waarop ik moet zoeken. Weet iemand waar ik een dergelijke adapter kan kopen?
Is het niet goedkoper (en veiliger?) om een flitser te kopen met de juiste aansluiting? Of wellicht kun je de flitser via een kabel aansturen vanaf je camera, dan kun je hem in ieder geval off-camera gebruiken. Alle instellingen moet je dan wel via de flitser zelf doen wat een beetje behelpen is. Als je dan een plastic adapter kan vinden (die niet de contacten doorgeeft) dan kun je hem ook nog zonder problemen op je camera zetten en gewoon via de kabel aansturen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

http://www.cameranu.nl/nl...JPtvvvWwdECFQu3Gwod_iwNAw
Nog steeds veel geld voor een stomme adapter maar goed....

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fce773febc139c7
Markofnikoff schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:53:
[...]

Dank je, dat waren blijkbaar de magische zoekwoorden die ik niet wist :).

Ik zal inderdaad kijken of ik de flitser nog terug kan sturen (heb 'm al meer dan 14 dagen), dat is misschien dan toch de handigste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fce773febc139c7
In de US zijn ze allemaal $20, maar hier is deze de goedkoopste die ik kon vinden. Rond de 20 euro vind ik niet zo heel erg maar 40 is wel veel geld voor wat plastic.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fce773febc139c7
Ventieldopje schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:31:
[...]

Is het niet goedkoper (en veiliger?) om een flitser te kopen met de juiste aansluiting?
Om nog maar een keer mijn eigen topic te bumpen (of kan ik beter een nieuw topic openen?): ik heb gezocht, maar kan geen nieuwe flitser vinden met de oude minolta aansluiting. Worden deze nog gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

trixcit schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:21:
[...]

Om nog maar een keer mijn eigen topic te bumpen (of kan ik beter een nieuw topic openen?): ik heb gezocht, maar kan geen nieuwe flitser vinden met de oude minolta aansluiting. Worden deze nog gemaakt?
Waarschijnlijk niet dan maar 2e hands moeten deze nog wel te krijgen zijn denk ik. Maar werken de vorige oplossingen niet dan?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Op je flitser zit geen "Sony multi-interface" maar gewoon een standaard hot-shoe met Sony contacten. Je camera heeft een Sony Alpha / Minolta Dynax flitsaansluiting die specifiek was voor Minolta's en Sony's.

Daar kun je zonder problemen een adapter voor krijgen, dat hoeft geen originele Sony te zijn.

http://www.ebay.com/itm/H...a99e0b:g:ArEAAMXQkN1RypZG

Met deze adapter kun je ook oudere flitsers aansturen via een bekabelde (PC) aansluiting.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als het kan terugsturen die flitser want de kans dat deze echt goed gaat samenwerken met je camera is klein. Ja hij flitst wel, maar je wil ook de optimale aansturing hebben.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1